Dell förbereder bärbar World of Warcraft-dator

Permalänk
Melding Plague

Dell förbereder bärbar World of Warcraft-dator

Ett spel som utan tvekan är populärt bland datorspelare idag är World of Warcraft. Detta är något som Dell har tagit vara på när man nu förbereder lanseringen av en specialversion av sin bärbara dator XPS M1730.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså. Jag skäms lite för att säga det, men jag vill ha den där datorn.

Permalänk
Inaktiv

wow är så mainstream att de som har råd att köpa en sådan nb inte vill köpa den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Alltså. Jag skäms lite för att säga det, men jag vill ha den där datorn.

Jag spelar inte WoW, men gillade utseendet ändå;)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Vad skall man med en "Extreme X7900-processor överklockad till 3,2 gigahertz, Geforce Go 8700M GT i SLI-läge samt fysikkortet Ageia Phys X 100M" till om man bara skall lira WOW som inte är särkilt system krävande?

Permalänk
Medlem

löjligt, lägg resurser på bättre saker istället

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Avstängd

JAAA!!11 har alltid velat ha Fysik kort för att spela Wow, som flyter på jättebra på en P3 @ 866 mhz och ett GF4

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Ja designen är väl rätt ok, men det krävs ju inte någon grym bärbar för wow,
spelade det för länge sedan på en HP nx8220 på rätt höga grafikinställningar.

Undrar vad DELL fick punga ut med för att få släppa detta?
Wow har säkert snart dött ut endå, måste ju tänka positivt

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ganska korkat att släppa en så pass dyr dator med WOW motiv då de flästa som kör spelet inte har en anning om vad tex ett grafikkort är (inget illa menat). Tror inte att de betalar så stora summer får en dator.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ja designen är väl rätt ok, men det krävs ju inte någon grym bärbar för wow,
spelade det för länge sedan på en HP nx8220 på rätt höga grafikinställningar.

Undrar vad DELL fick punga ut med för att få släppa detta?

Jag tror inte att det var Dell som betalade för att den skulle släppas..

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Löjligt, lägg resurser på bättre saker istället.

Exakt...

Visa signatur

<<<<OOo -__- | -__- oOO>>>

Permalänk
Medlem
Citat:

oj oj oj...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Jag tycker att det är ganska korkat att släppa en så pass dyr dator med WOW motiv då de flästa som kör spelet inte har en anning om vad tex ett grafikkort är (inget illa menat). Tror inte att de betalar så stora summer får en dator.

Jo, illa menat. Jag har spelat WoW ända sen det släpptes för snart 3 år sedan, och tro mig jag vet vad ett grafikkort är. Har pillat med datorer i över 20 år så när du får för dig att kalla folk som spelar WoW för datorinkompetenta är du helt ute och cyklar.

On Topic: Att Dell tar och lackerar en bärbar som redan nu går att köpa och sen,säkerligen, höjer priset tycker jag bara är löjligt. Visst många betalar säkert för att få sin dator mer personlig, men hårdvaran är densamma även om det står World of Warcraft på den eller ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sertion
Exakt...

Håller med 100%.

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk
Medlem

Eh, är det liksom inte lite sent? Jag skulle förstått om de släppt den för 2 år sen.. men nu? Eller om de skulle släppt den nu och gett den ett WotLK tema. Men men..

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom blizzard har idéer för 5-6 expansioner till så tror jag inte det kommer dö ut så fort.

Permalänk
Medlem

17-tumsskärm med en upplösning på 1920 x 1200 pixlar

å helvete.. trodde det inte gick att få en sån liten skärm med en sån fet upplösning... inte fan lär man behöva köra med AA iaf

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

heheh skulle lixom inte fungera att släppa en laptop med "Crysis" motiv hehehehehe hohoh ihih

Men... God jul på er!

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Tror det handlar mycket om wow's "odödlighet". Skulle de tagit tillexempel crysis skulle chassits motiv vara omordernt redan efter ett par månader. Denna dators chassi behöver de ju inte byta ut på ett bra tag.
Men visst, overkill var ordet.

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket slöseri med pengar, skulle inte köpa en sådan även om jag var miljonär .. speciellt inte från Dell =/.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Kanske Hade vart bättre med Warcraft 3 motiv Eller counter strike source. eller något bra bilspelsmotiv. typ GTA Motiv eller något annat roligt spel.

ironi Motiv lackat för starcraft 1 eller för 2:an när det spelet kommer ut. Eller Diablo 2

Permalänk

Finns bara en sak att säga: Pinsamt!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

Hade det varit Crysis hade du fått köra på pisslåg kvalitet för att få 1920x1200 att flyta bra. Säkert grym att lira wow på... i 15 minuter sedan tristess.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Musikälskare

Så underbart geekig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Så underbart geekig

Japp

Man har liksom märkt ut sig själv som en ubergeek om man kommer med den där.

Permalänk
Medlem

Skulle räcka med 1GB ram, ATI X1950 och en pentium 4 3,0GHz processor och det skulle gå mer än flytande i spelet.

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna haft en sån istället för min stationära..

Permalänk
Avstängd

Sorgligt... Datorer kanske inte är en symbol för Coolhet, men nån gräns måste det väl ändå finnas för hur nörd man kan vara?

Sen att det sitter en SLI-konfig och ett PhysX-kort är ju helt åt helvete, WoW drar ingen nytta av PhysX och inte kommer de behöva SLI heller...

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

men lol *suckar*

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Jo, illa menat. Jag har spelat WoW ända sen det släpptes för snart 3 år sedan, och tro mig jag vet vad ett grafikkort är. Har pillat med datorer i över 20 år så när du får för dig att kalla folk som spelar WoW för datorinkompetenta är du helt ute och cyklar.

Ärligt talat, den genomsnittlige WoW spelaren tror jag inte är så speciellt insatt i hårdvara. Spelets största styrka är ju att alla kan spela det, från 7- till 70-åringar, kvinna som man, idiot som geni, på i stort sett vilken dator som helst. Att du är insatt i HW innebär ju inte automatiskt att alla 9 miljoner andra som spelar det är det, eller hur?

On Topic: Det är väl bara ett sätt att använda WoW som dragplåster.. och det sorgligaste är nog att det antagligen fungerar..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944