Permalänk

Låda till vattenkylning

Tjo jag blev lite sugen på att fixa vattenkylning till min kommande dator, det skulle isf vara en sepparat låda med mkt kraft. jag tänkte ha en låda med en reserator för 3 fläktar och de skulle vara delta alltså behöver jag kunna ha lådan utomhus typ, vilket get mig problemet med pumpen, det kommer behövas en fet pump för att hålla uppe trycket. vad har ni att säga om det? eller 3 noctuafläktar och ha den brevid datorn? zalamans XT är fin men jag tror att den kommer ha svårt att vara tyst och kyla bra, eller?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

Nja, någon fetting till pump krävs väl inte.
Pumpen har inte större ansträngningar att pumpa horisontalt, men pumphöjd spelar större roll.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Re: Låda till vattenkylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Tjo jag blev lite sugen på att fixa vattenkylning till min kommande dator, det skulle isf vara en sepparat låda med mkt kraft. jag tänkte ha en låda med en reserator för 3 fläktar och de skulle vara delta alltså behöver jag kunna ha lådan utomhus typ, vilket get mig problemet med pumpen, det kommer behövas en fet pump för att hålla uppe trycket. vad har ni att säga om det? eller 3 noctuafläktar och ha den brevid datorn? zalamans XT är fin men jag tror att den kommer ha svårt att vara tyst och kyla bra, eller?

Jag antar att du inte menar reserator utan radiator? Och det är nog bättre med tre Noctua fläktar då det kanske blir lite väl kallt på vinter om du skall ha radiatorn ute.