Läsare för HD-DVD och Blu-ray från LG

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Läsare för HD-DVD och Blu-ray från LG

Formatkriget har börjat bli större i takt med att fler filmer kommer på antingen i HD-DVD-format eller Blu-ray-format. Tillverkaren LG har nyligen lanserat en optisk läsare vilket klarar av att läsa både HD-DVD och Blu-ray. Jämfört med tidigare läsare är den även prisvärd.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2006

Den verkar vara riktigt prisvärd Hade gärna köpt en sån om jag hade haft nytt av en, hehe.

Är det jag som inte läste texten tillräckligt noga eller läste den bara Blu-ray/HD-DVD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

word men seriöst, de borde sluta med märkes kriget, palla 2 format för nästan samma sak ^^

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

ja var ska det här sluta, jag hoppas fortfarande lite naivt på att ett av formaten kommer att vinna.

| Errare humanum est |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
qqqq
Registrerad
Apr 2007

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2007

bara bra. . när ajg fixat HD-TV ska de inhandlas dualplayer... så slipper man välja mellan 2 olika spelare eller köpa en av varje

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:Intel i7-2600K | Asus Gene-Z | 8GB | 1x520,240GB+2xIntelG2 80gb | ATI 6970 | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL | Nec 3090wqxi Server:IntelAtom, 1GB, 4TB,Ubuntu | Kamera:Canon 550D,18-135 MySpace

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
qqqq
Registrerad
Apr 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
bara bra. . när ajg fixat HD-TV ska de inhandlas dualplayer... så slipper man välja mellan 2 olika spelare eller köpa en av varje

Billigare att köpa en av varje

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrlandsskogen
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Den verkar vara riktigt prisvärd Hade gärna köpt en sån om jag hade haft nytt av en, hehe.

Är det jag som inte läste texten tillräckligt noga eller läste den bara Blu-ray/HD-DVD?

Om det är den som gusIII länkade till så den läser cd / dvd också

Jag tror jag ska köpa en sån då den går ner lite i pris och då farsan köper en ny tv

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Om det är den som gusIII länkade till så den läser cd / dvd också

Den läste/brände CD/DVD, men den läser enbart Blu-ray/HD-DVD. Skrivfel eller är det jag som inte läste tillräckligt noga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

extremt prisvärd... hoppas den finns tillgänglig i januari när man ska färdigställa htpc:n

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Riktigt synd att det finns multiformatsläsare, konsumenterna kommer förlora äckligt mycket på det i längden (ingen konkurrens = högt pris).

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

När det kommer multispelare blu-ray + HD-DVD + att den kan bränna minst ett av dom formaten, och kostar runt 1000:-
först då börjar det bli mer intressant med nått dylikt till datorn, inte förr.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2003

Ska till o sätta ihop en HTPC efter jul så de får nog bli en sån här spelare i den då.

You stink. Bender's great. Deal with it

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Inte HD-DVD, det heter HD DVD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hovmantorp
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Inte HD-DVD, det heter HD DVD.

Nope! Kanske i USA men inte i Sverige!

Ontopic så nä jag väntar tills det kommer hd-dvd/Blue-ray brännare som kostar < 1000:- och helst mindre. Japp jag är snål men vis av erfarenhet för dom första generationerna brukar dras med än den ena och än den andra buggen mm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

Ja detta var på tiden!
Framåt våren/försommaren så har nog dessa blivit billiga nog att investera i och tur det för filmfantast som man är så börjar jag längta efter blue-ray och någon konsoll tänker jag inte köpa!

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2005

Skönt nu börjar priserna på dessa blueray/hddvd spelare bli endast "dyrt".
Så nu slipper de "väldigt dyrt" stämpeln när denna mackapär lanseras.

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (ugraderat till 12mb!) Red Alert laggar 10fps
Intel E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram*
Intel i7-3770K@3.50Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD 860 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003

...gäääääässssp.

satsar hellre en liten slant till på en sånhär istället.

så kan man rädda ev HDDVDs som är uppköpta till framtidens format BluRay sen.

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2002

Och Play.com som bor på ö i engelska kanalen klarar tydligen av att stava rätt till HD DVD (utan -) fast de inte är amerikaner

Lian Li PC-V2120B Corsair-HX750W ASRock 990FX-extreme9 W7-64 Plextor-M5S Vishera9590 MSI-R9-280X Samsung-P2770H
Lian Li PC-V355 bequiet!-StraightPowerE9-480W MSI B350M-Mortar W10-64 Kingston-M.2-2280-G2 Ryzen™5 1600 XFX-RX460Passive SONY-KD-65ZD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Ärligt talat vad ska man med en sån här spelare till förutom HTPC? Det är väll först när det kommer brännare med någorlunda bra skrivhastighet och billigare skivor som det blir "lönt" att köpa Blu-ray och HD DVD.

I love Science Fiction!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Noooo jag som köpte seperata Blu-ray och HD-DVD-spelare till hpcn för inte så länge sedan

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2005

Hehe, jag tror ni menar 22 megaBYTE per sekund för DVD... annars skulle det ju ta nästan en halvtimme att kopiera en DVD till datorn...

WS: Asus X370-F, Ryzen 1800X, 2x8GB G.Skill Flare, Asus GTX1080-A8G
FS: Q9550+TRUE, P5K Deluxe, 2x2GB 8500C5D, GT520, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Riktigt synd att det finns multiformatsläsare, konsumenterna kommer förlora äckligt mycket på det i längden (ingen konkurrens = högt pris).

Du menar som med dvd lirarna, ja, dom är skitdyra.

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Apr 2009

fick exakt denna för 800:- inet.se ftw

Allting går upp för mig när solen går ner.