Sista minuten ändringar, behövs något mer?

Permalänk
Medlem

Sista minuten ändringar, behövs något mer?

Bad min lokala butik dra ihop en speldator åt mej efter lite specs.
Det här är vad dom kom fram till. totalt pris 14 200 kr
Finns det några "blunders" bland dessa komponenter?
t.ex fel märke på Moderkort, dåliga minnen, Nätagget räcker inte eller så.
tänkte ringa och beställa innan dom stänger utifall sakerna verkar bra.
är själv ganska oerfaren på stationära. så snälla kom med åsikter.

Chassi + Nätagg
NINE HUNDRED EU GAMER CASE
CORSAIR PSU 520W 120MM FAN ATX EPS12V

Cpu + Moderkort
INTEL E6850 CORE2D 3.0GHZ 1333/4M S775
NEO-FI MSI S775 IP35 DDR2 SATA-2 GBLAN FW

Ram + HDD
TWIN2X2048- CORSAIR XMS2-6400 2X1GB DDR2 CL5 DHX
SAMSUNG 500GB SATAII NCQ 7200RPM 16MB

Grafikkort + Skärm
XFX GF 8800 GTX 768MB DDR3
SM206BW/20" 1680x1050 2ms 3000:1

Tänkte först 2 GT i SLI , men de fanns inte att få tag på.
Någon som har koll på leveranstider till sverige? Tar det bara en vecka tills det kommer nya får man ha tålamod, annars får det bli gtx ändå.

Tack på förhand, sitter här å f5'ar

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det ser vettigt ut., inte inkompatibelt. Bra kvalitétsnätaggregat.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

tar å beställer då
Blir en väldigt skojj vinter det hära hehe
Missat en hel del tuffa spel senaste åren.
edit: bah dom stängde 1 timme tidigare än jag trodde

Permalänk
Medlem

Så här stor skillnad är det på 8800GT och 8800GTX: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3140&p=9
Personligen tycker inte jag att den minimala skillnaden är värd över 2000 kr, vilket är skillnaden i pris mellan 8800GT och 8800GTX. Tyvärr så finns ju 8800GT inte att få tag på just nu, men har du tid att vänta på ett så är det oerhört mycket mer prisvärt än ett 8800GTX.

Annars tycker jag du ska vara stolt över att ha en så bra lokal butik. Det där paketet var ju faktiskt riktigt vettigt annars

Permalänk
Medlem

Jao 8800gt är mycket mer prisvärd... Beställ allt utom grafikkort vettja, sen när gt kommer kan du beställa den.. under tiden kan du köra med gamla grafikkortet eller den inbyggda.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Jao 8800gt är mycket mer prisvärd... Beställ allt utom grafikkort vettja, sen när gt kommer kan du beställa den.. under tiden kan du köra med gamla grafikkortet eller den inbyggda.

Nja, att köra med det inbygda är nog ingen höjdare, eftersom det där moderkortet inte har något integrerat grafikkort Men att köra med ett gammalt grafikkort tills ett 8800GT kan inhandlas är en bra idé.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Jao 8800gt är mycket mer prisvärd... Beställ allt utom grafikkort vettja, sen när gt kommer kan du beställa den.. under tiden kan du köra med gamla grafikkortet eller den inbyggda.

Det finns inget inbyggt kort. Men visst om han har något gammalt som passar (alltså icke AGP) så kan man hanka sig fram på det ett tag.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jäklar var en hårfin skillnad mellan de korten ju, inte undra på att de är slut
nära 3 tusen billigare med.
man vill ju inte vara dum för att man är köpasugen.
:/ får vänta lite då. tack för länken, läst att gt ska vara bra, och 2 gt'n > gtx men så mkt visste jag inte