Permalänk
Medlem

Fästa plexi mot plåt på bästa sätt

Hej, skulle vilja veta hur man på bäst sätt fäster ett plextfönster mot plåt. Har skärt ut ett fönster i mitt antec sonata II och försökt att fästa ett plexifönster med plastic padding vilket inte gick så bra. fönstret satt fast men så fort man petade på det så lossnade det, som resulterade i att jag fick slipa bort all resterande plastic padding som satt fast på plåten. Så nu är jag väldigt tacksam för eran hjälp

Mvh nino

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Du kanske kan fästa det med nitar? Fast då behöver u en nislagare...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Borra hål och sätt fast med skruv och mutter - det fungerar bäst i mitt tycke.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Permalänk

Akvarium monteras ihop med silicon så det ska fungera!

Permalänk
Medlem

Kolla på en video från mnpctech.com igår, dom använde några bitar dubberhäftande tejp, höll att ställa en skruvdragare på så det funkar nog också.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Det med dubbelhäftande tejp lät bra, ska testa det

Tack för era svar!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Det med dubbelhäftande tejp lät bra, ska testa det

Tack för era svar!

Kommer inte att hålla i längden

jag skulle satsa på silikon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag brukar använda nitar. Det är väldigt smidigt men man skall inte trycka ihop dem för hårt , då lär skiten spricka.

Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på vanligt epoxy? håller för det mesta om man kör med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Kommer inte att hålla i längden

jag skulle satsa på silikon.

...höll att ställa en skruvdragare på...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

hade borrat ett hål för en M4 a eller liknande satt 2 grymt stora brickor över och sedan spänt på;)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
hade borrat ett hål för en M4 a eller liknande satt 2 grymt stora brickor över och sedan spänt på;)

Snyggt.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
Snyggt.

Vet inte om du menar det som posetivt eller negativt.

Detta är enkelt och smidigt och fördelar trycket bättre.
man kan ju gömma "skallarn" under något annat eller väva samman det i modifikationen.

Smart!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sikaflex, du dör innan fogen släpper.

/Z

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk

Om mitt akvarium höll ihop med 400L vatten i så kan du nog låna ihop hela kvarterets skruvdragare och rada upp dom på plexit!

Använd silicone så får du en gratis list som dämpar vibrationer oxo, ska du borra måste du använda lexan och det är onödigt dyrt!

Permalänk

Och håller också med om att silicon är det bästa här eller epoxy lim möjligtvis.

Permalänk
Medlem

jag skulle borre ett hål i varje hörn och sen trycka igenom en liten bult.. sen kanske lägga en silicon fog mellan plexit och plåten för att minimera vibrationsskador.. (låsmuttrar ett måste)

Visa signatur

jag har ett fult chassi, men jag är glad ändå!. .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Om mitt akvarium höll ihop med 400L vatten i så kan du nog låna ihop hela kvarterets skruvdragare och rada upp dom på plexit!

Använd silicone så får du en gratis list som dämpar vibrationer oxo, ska du borra måste du använda lexan och det är onödigt dyrt!

Jaja, man behöver ju inte ta i, nog för att lexan är bra men det finns ju billigare acrylplaster oxå, fråga hos glasmästarn, dom brukar ha diverse plaster som är finfina.

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Medlem

Silicon använde jag när man va liten :). Fungerade bra.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC