Dustin Home och studenter

Permalänk
Medlem

Dustin Home och studenter

Är det någon som lyckats registrera sig som student hos Dustin med personnummer registrerat på CSN-kortet.se?
När jag försöker så står det att jag måste registrera mig på Studentkortet.se, räknas jag inte som student bara för att jag har ett annat kort?

Permalänk
Medlem

Mecenatkortet verkar godtas i alla fall, vad jag förstått...

CSN-kortet, är det för gymnasiet? Inte universitet/högskola?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tror att CSN är för både gymnasium och universitet/högskola (jag går på gymnasium).
CSN-kortet är "Verified by Mecenat" så att säga, så det borde ju också funka tycker man...

Permalänk
Hedersmedlem

Där har du kanske problemet (tolkning av ordet student). Alt. Dustinhome har villkor för sina studentkonton?

Maila o fråga annars.

Man är inte "student" om man läser på gymnasium. Men med folket och mediernas användning av ordet. Så lär dess innebörd ändras, inom en snar framtid.
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=2/30/73122....
http://sv.wikipedia.org/wiki/Student
http://susning.nu/Student

Permalänk
Medlem

Har man dessutom redan reggat sig hos dem så ska man skicka ett mail med uppgifter så de kan typa om användarkontot. Ringde till dem och sa att jag ville regga om mig men det gick inte. Synd då klockan var halv 2 och ordern behövde vara inne senast 2 för att kunna skickas samma dag..

Visa signatur

AMD 9800x3d, MSI X870 Tomahawk, 32 gb DDR5 cl30 6000 MHz, Asus RTX 3080, Custom Vattenkylt 360+240 med Core1 i ett Define North XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Där har du kanske problemet (tolkning av ordet student). Alt. Dustinhome har villkor för sina studentkonton?

Maila o fråga annars.

Kollar dom på åldern i personnumret då, eller vad?
Tycker det verkar lite konstigt, speciellt eftersom att det stod att det inte gick just för att jag inte var registrerad på Studentkortet.se.

Jag mailade support men fick ett ganska kryptiskt svar:

Citat:

Hej,

Japp, det stämmer.

Vänliga hälsningar
Marléne Ahlenius

Dustin home AB
Sälj

E-post: order@dustinhome.se

För att underlätta hanteringen, vänligen behåll mailkonversationen intakt.
Eventuella priser som lämnas av Dustin Home AB i detta mail är per styck,
inklusive moms & exklusive frakt och gäller enbart idag. För aktuell prisbild se
http://www.dustinhome.se

From: Alfred * [mailto:*]
Sent: den 8 december 2007 22:18
To: Order home
Subject: Fråga angående erbjudanden och rabatter för studenter

Gäller studentrabatter etc. endast för folk med Studentkortet eller även för dom med CSN-kort?

Jag är ej redan registrerad utan försöker skapa ett nytt konto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Kollar dom på åldern i personnumret då, eller vad?
Tycker det verkar lite konstigt, speciellt eftersom att det stod att det inte gick just för att jag inte var registrerad på Studentkortet.se.

Jag mailade support men fick ett ganska kryptiskt svar:

Jag är ej redan registrerad utan försöker skapa ett nytt konto.

Haha roligt svar. tror hon missuppfattade frågan. Du borde nog skriva igen:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Jag själv har CSN-kortet (pluggar eftergymnasial utbildning). Mailade dem och frågade om CSN-kortet gällde också vilket det gör. De gjorde om mitt konto till studentkonto på momangen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Hmm.. jag får väl registrera mig vanligt och maila och be dom ändra då.
Tack för svar!

Permalänk

Tyvärr är det enbart för högskole-/universitetsstuderande.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Är det någon som lyckats registrera sig som student hos Dustin med personnummer registrerat på CSN-kortet.se?
När jag försöker så står det att jag måste registrera mig på Studentkortet.se, räknas jag inte som student bara för att jag har ett annat kort?

vad får man som student hos dustin?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler
vad får man som student hos dustin?

Lägre priser (främst på marginalvaror) samt fraktfritt, och det är guld värt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Lägre priser (främst på marginalvaror) samt fraktfritt, och det är guld värt!

mailat dustin dirr!!! lite dåligt att man kan regga sig utan att fylla i personnummret och inte lägga till det senare.

Visa signatur
Permalänk

Kan annars prova registrera här:
http://www.dustinhome.se/student

Edit: Äh, de har ändrat det där sedan de gjorde om hemsidan. Verkar som man endast får maila dustinhome för att få studentkonto

Permalänk
Medlem

Ska det stå någonstans att man är student? Ser inget förändrat på mitt konto förutom att mitt namn blev i CAPS.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler
Ska det stå någonstans att man är student? Ser inget förändrat på mitt konto förutom att mitt namn blev i CAPS.

Näe, står ingenstans, men lägg något i varukorgen och gå till kassan så ser du att det är fraktfritt.

Eller snegla på http://www.dustinhome.se/ProductDetails.aspx?ProdID=501011488...

Kostar 595:- utan rabatt men 480:- med rabatt. Så står det 595:- så har du rabatten aktiverad.
Ganska bra exempel på en marginalvara förövrigt

Permalänk
Medlem

är det rabbat på alla produkter? ngn som kan kolla va en vf1000 kostar isåfall med rabatt...

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
är det rabbat på alla produkter? ngn som kan kolla va en vf1000 kostar isåfall med rabatt...

Det är inte rabatt på alla, men väldigt många har rabatt.
Just en vf1000 kostar 425kr utan rabatt, 328kr med rabatt.

Permalänk
Medlem

Jag har varit lite anti-dustin ett bra tag pga att de oftast har höga priser. Men efter att jag registrerade mig som student där har jag börjat handla därifrån en hel del. Deras priser ligger oftast lägre än konkurrenternas med rabatt, och gör dem inte det så brukar det ändå bli billigast på dustin då man får fraktfritt.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Lite dåligt att vi som går gymnasial utbildning inte får vara med på rabatterna, ifall jag minns korrekt så stod det något om rabatt i pappret man fick med till CSN kortet, alltså borde det ju gälla oss också?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk

Det gäller även de som går i gymnasiet. Jag mailade bara kundtjänst med mitt CSN-kort nr så ändrade de

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Näe, står ingenstans, men lägg något i varukorgen och gå till kassan så ser du att det är fraktfritt.

Eller snegla på http://www.dustinhome.se/ProductDetails.aspx?ProdID=501011488...

Kostar 595:- utan rabatt men 480:- med rabatt. Så står det 595:- så har du rabatten aktiverad.
Ganska bra exempel på en marginalvara förövrigt

helt klart najs och frakfritt är perfekt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen som orkar kolla ifall man får rabatt på en PSP-Slim/2000 ?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ingen som orkar kolla ifall man får rabatt på en PSP-Slim/2000 ?

Tyvärr ingen rabatt på den :/

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Till mig har de hitills sagt att man måste studera på högskola/universitet. Jag går en KY-utbildning som saknar studentkår och har därför inte fått något kort från Studentkortet. Ligger just nu på dem om att låta mig bli studentkund ändå.
Nedan ett urdrag ur konversationen.

Citat:

From: Alex [mailto:x@bredband.net]
Sent: den 15 december 2007 16:37
Subject: RE: Studentkonto, kundnummer xxxx

Hej igen,

Utbildningen är på högskolenivå och är certifierad av Myndigheten för kvalificerad yrkesutbildning. KY är en reguljär utbildningsform i det svenska utbildningssystemet, som t.ex. Komvux och högskolan.

För att kvalificera sig för Studentkortet måste man vara medlem i en studentkår och att kåren rapporterar in medlemsstatus till SFS (Sveriges Förenade Studentkårer). Då min utbildning är nystartad och dessutom har ett fåtal studerande har ännu ingen studentkår startats, det finns helt enkelt inte något behov av en sådan.

Om en studentkår hade funnits hade även jag fått Studentkortet, med tillgång till studentrabatterna hos er, trots att jag inte studerar på Högskola/Universitet.

Ska jag, som går en utbildning motsvarande högskolenivå och räknas som student enligt CSN, inte kunna få studentrabatt för att min skola saknar en studentkår?

Med vänlig hälsning,
Alex

--------------------------------------------------------------------------------

From: Order home [mailto:order@dustinhome.se]
Sent: Saturday, December 15, 2007 4:42 PM
To: Alex
Subject: RE: Studentkonto, kundnummer 355291

Hej

Man måste studera på Högskola / Universitet för att kunna erhålla studentrabatt.

Vänliga hälsningar
Peter Schulte

Dustin home AB

--------------------------------------------------------------------------------

Sent: den 15 december 2007 16:37
Subject: RE: Studentkonto, kundnummer xxxx

Hej,

Jag går en KY-utbildning som saknar studentkår och har således inget Studentkortsnummer. Utbildningen är dock CSN-berättigad.

Kundnummer: xx
Personnummer: xx
CSN-kortnummer: xx

Med vänlig hälsning,
Alex

From: Order home [mailto:order@dustinhome.se]
Sent: Saturday, December 15, 2007 4:42 PM
To: Alex
Subject: RE: Studentkonto, kundnummer x

Hej.

För att kunna verifiera dig som studentkund så behöver vi ditt kundnummer samt personnummer (inklusive de fyra sista siffrorna) och ditt Studentkortnummer som du införskaffar på www.studentkortet.nu.

Vänliga hälsningar
Peter Schulte

Sent: den 13 december 2007 22:35
Subject: Studentkonto, kundnummer x

Hej!

Jag skulle vilja bli registrerad som student. Mitt CSN-kort har nummer xxxx xxxx xxxx xxxx.

Med vänlig hälsning,
Alex

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Tyvärr ingen rabatt på den :/

Det var synd men tack för hjälpen

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

tänkte också flika in lite här och undrar om någon vänlig själ kan kolla vad en SAMSUNG LE-32R87BD 32 kostar med studentrabatt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbzr
tänkte också flika in lite här och undrar om någon vänlig själ kan kolla vad en SAMSUNG LE-32R87BD 32 kostar med studentrabatt.

7 682:- Så ett par hundra billigare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
7 682:- Så ett par hundra billigare

ok tack så mycket

Permalänk
Medlem

Man kan inte få studentrabbat om man inte pluggar på högskola/universitet =/

Citat:

Hej igen,

Jag kunde inte se att du var student. vi har enbart studentrabatt för studerande på högskola eller universitet.

Vänliga hälsningar
Mats Andersson

Dustin home AB
Sälj

E-post: order@dustinhome.se
För att underlätta hanteringen, vänligen behåll mailkonversationen intakt.
Eventuella priser som lämnas av Dustin Home AB i detta mail är per styck,
inklusive moms & exklusive frakt och gäller enbart idag. För aktuell prisbild se
http://www.dustinhome.se

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C