Supreme Commander trögfattad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Sep 2004

Supreme Commander trögfattad

hejsan

jag har Supreme Commander
när jag spelar de, så vet jag inte hur jag skall ta över dom stationerna innan man bygger sin första bas, så att man får pengar,

Asus

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jul 2006

Välj "mass extractor" från commanderns byggmeny och placera det på en grön ruta. Sen finns det de gula, som du kan bygga hydro carbon power plant på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Re: Supreme Commander trögfattad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flaming_Farhang
hejsan

jag har Supreme Commander
när jag spelar de, så vet jag inte hur jag skall ta över dom stationerna innan man bygger sin första bas, så att man får pengar,

Du.. Det är ingen skam att köra "tutorial" Du vet träningsuppdragen först.
Där lär du dig allt du behöver.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 @2 cf-v12hp hydro dynamic. GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Sep 2004

jag har redan kört turtorial 1000 gånger men fattar fortfarande hur * datorn* får dom 3 sakerna att funka, o jag vet att man skall bygga powerplats direkt efter de,

Asus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flaming_Farhang
jag har redan kört turtorial 1000 gånger men fattar fortfarande hur * datorn* får dom 3 sakerna att funka, o jag vet att man skall bygga powerplats direkt efter de,

de är väll bara att göra som tutorialen säger, ett plus om man kan engelska förståss.

bygg mass extractors på metalpölarna . sedan bygger du el generatorer.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Jag hakade upp mig lite på "ta över dom [där] stationerna". Kör du något uppdrag där du ska "omvända" (capture) någon fiendebyggnad? Då finns det en knapp bland guard, patrol, move etc. på byggarenheter som är capture (har du tooltips på så håller över alla så hittar du den). Annars tror jag 'C' på tangentbordet väljer den knappen.

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG