Bra WoW/Runescape liknande spel för 9-åring

Permalänk

Bra WoW/Runescape liknande spel för 9-åring

Min 9-åriga son skulle vilja ha ett spel liknande Barda spelet på SVT. Alltså ett spel like Runescape eller WoW light. Jag vill inte ha ett on-line spel.

Det enda spel jag kan tänka mig är Diablo, finns det andra eller bättre spel? Det skall helst inte vara för mycket engelska i dem.

Permalänk

Dungeon Siege + expansion? (tvåan är vad jag vet inte lika bra)

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

ett hack`n`slash spel alltså? Eller ett rpg?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
ett hack`n`slash spel alltså? Eller ett rpg?

För att använda hans egna ord: Jag vill ha ett spel där man går runt och dödar monster som har saker man kan ta.

Mer Hack 'n slash än RPG skulle jag gissa. Dessutom finns det väl generellt sett mer text/tal i RPG spel än i slaktarspel.

Är Dungeon Siege bättre/lättare än Diablo II då? Hur är DS 2?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomfarer
Är Dungeon Siege bättre/lättare än Diablo II då? Hur är DS 2?

Mellan de alternativen skulle jag definitivt säga Diablo 2. Fast jag vet inte om det heller är idealiskt för en nioåring, men det funkar säkert om någon vuxen sitter med några timmar och visar först.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan bli svårt att göra quests om ingen förklarar vart han ska. Quests är ju på engelska.

Permalänk

Hmm... eftersom jag har Diablo spelen kan jag väl testa med dem. Tror det blir lite för svårt bara och frugan är ju inte helt glad över att han skall sitta och spela slaktarspel.

Problemet är ju Quests och så som någon nämnde samt att man måste utveckla gubben någorlunda rätt om man skall kunna klara av spelet.

Permalänk
Medlem

Dungeon Siege är rätt linjärt, det är mest kötta fiender som dör på ett rätt barnvänligt sätt... mindre blod i ett slaktarspel får man leta efter...

Har bara börjat på 2:an, men förutom att det är lite mer komplicerat så är det likadant som ettan. Börja med ettan plus expansionen så har han att göra i timmar.

Permalänk
Medlem

Att quests är på engelska är ju bara bra Så lär han sig nåt.. förutom hur man hugger huvudet av skelett.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Om engelska inte är ngn grej så stryker man ut de flesta tyngre fantasy rpg'sen som morrowind etc. Isf rekommenderar jag hellre ngt i stil med en final fantasy titel eller Breath of Fire 3, om det finns tillgång till en ps2'a eller liknande. Diablo 2 är juh rätt hårt också ~

- Men en nio åring borde kunde klara engelska utan problem? Barn lär sig otroligt fort, lärde mig själv när jag var något år yngre än det genom att läsa engelska figurspelsmanualer. Vill dom så kan dom, skolan kan inte ge samma engelskakunskaper som en hobby kan - det är ett jättebra komplement men inte mer.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Guild Wars kanske. Dock en del engelska, men ungen måste ju lära sig någon gång ^^

Permalänk

Säger som 0ozker, Zelda! Dock kan man ju inte plocka upp saker från monsterna, men det ska gå bra ändå...

Permalänk

Dungeon Siege, riktigt roligt spel, och inte alltför krävande heller hårdvarumässigt, tror det går att stänga av blodsprut och sånt om det blir för mycket av det goda

Permalänk

Han spelar Dungeon Siege (ettan) nu och det funkar bra. Tack för alla tips!

Permalänk
Avstängd

knightonline är väldigt kul,som diablo men när man har en stark karaktär kan man köra mot andra spelare,hur bra man är handlar mycket om skills men man måste ha bra items för o köra med.
nu spelar mäst turkar det spelet o dom kan inte snacka engelska men det kanske man inte kan när man är 9 år heller

diablo 2 är med kul som fan.
sen om det inte måste va online så är oblivion något man bara måste köra.

Permalänk

Roliga och enkla spel är ju dungenon keeper 1&2 många timmar nött med dessa spel! helt underbara!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
Roliga och enkla spel är ju dungenon keeper 1&2 många timmar nött med dessa spel! helt underbara!

Dom spelade jag när jag säkerligen var väldigt ung, om inte yngre än 9år Dom spelen är helt underbara

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Hmmm... hmm... Darkstone? Gammalt som gatan dock... men går det att få igång så kanske det kan va ngt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >