Problem i bioshocks näst sista nivå.

Permalänk
Inaktiv

Problem i bioshocks näst sista nivå.

Jag började spela igenom hela spelet för en tid sedan, och jag tyckte då att det hade en väldigt bra story.

När jag kom till uppdraget när man ska leda en little sister för att ta till vara på adam, så blev det otroligt buggigt, vilket gjorde att jag måste ladda om spelet flera gånger. Mer specifikt så är det att när sistern ska ta adam från en av de tre kropparna så ska det dyka upp en massa splicers, som vill döda en.
Ibland händer detta dock inte, och då försätts little sistern i en loop så att hon sitter där med sin sprute i all oändlighet. Detta gör att jag måste ladda om spelet. När jag kommit till den sista kroppen så fungerar det inte ens att ladda om spelet, utan man måste vänta många timmar, eller oändligt länge på att sistern ska bli färdig.

Finns det något sätt att lösa detta problem, förutom att uppdatera spelet med en ny patch?

Permalänk
Testpilot

Patchen är väl troligtvis bästa lösningen skulle jag säga, det hjälper alltså inte?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har du testat köra med originalversionen? Jag körde genom spelet 3 gånger och såg aldrig nån sån bugg... den kan ju ha kommit till av misstag i nån senare patch.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Jag har originalversionen (metalliskt DVD förpackning faktiskt ) och råkade ut för buggen en gång. Det var bara att ladda om från början av nivån så gick det bra.

Känner inte till ifall patchen ordnar felet (den fanns inte då jag hade felet).

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv

Men alltså, innan little sistern ska mjölka adam ur de döda kropparna så måste jag spara och hoppas på det bästa, men helt av smumpen så slutar hon ibland inte och det är jättejobbigt.