Permalänk

laptopkylare

Hej jag har blivit sugen på att fixa en kylare till min laptop, funderade på att göra en rektangulär låda typ, med 2st 12cm fläktar som blåser ner i "lådan" sen under latorn kommer luften upp och flytta den tråkigt varma luften.

En av anledningarna är att jag kollar på film på datorn och då ligger den ibland i sängen brevid mig, ni fattar att luftflödet inte blir bra då

jag vill oxå ka en liten kontroll för styrning av de 2 fläktarna i fronten men det får bli som det blir.

har ni några tips? jag tror jag ska bygga i tun plåt lr plexi, har inte så mkt redskap men det får jag lösa

hur gör man med strömen? ska jag koppla fläktarna till, hmm usb? hade oxå varit fint om det fanns ström för ett lysrör men men

________
|
O O |
_____ |
| | |
| HP | |
| _____| |
-------------

Tror ni fattar av min målning, kan göra den i cad och lägga in men det borde inte behövas va?

oj ser att bilden inte ville se ut som det gör när jag skriver ^^ aja sweclockers medlemmar brukar vara smarta

Permalänk
Medlem

Av bilden fattar jag inte ett skit. Dock vet jag att det finns lysrör från antec som man kan koppla in via usb om det var sådana du menade. Kolla på PCPunkten.'

Resten av din idé ska nog gå bra att genomföra Lycka Till.