Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2006

WoW Error...

WoW Error när jag börjar springa...

Hej, jag spelade som vanligt, dog, börja springa till recivie saken, då hände de...
Det blev plötsligt ERROR, och en ruta kom fram :

Så händer hela tiden, vet ej va ja ska göra....

=/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2005

Börja med att googla på "wow error 131" så kanske du hittar något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Med att det står ERROR #131 (Bla number) File Corrupt

och tja det låter ganska troligt att en fil är jepp, korrupt.

Så hur fixar du det, jo gå in och kör Repair.exe i WOW mappen och vänta en 5-15 min.

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

common.mpq är corrupt enligt error medelandet, bara att köra repair så löser det sig, och gör det inte det så tar du bara bort common.mpq å kör repair sen

Ryzen 2700X | 16GB G.Skill CL14 3200MHz | GTX 1080 |Asus Strix X470-F

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jul 2001

Fortsätter det komma upp efter en repair så kör en memtest, hade ett par fulminnen i min andra dator ett tag o hade glömt bort att jag satte i dom och fick det där felet hela tiden, berodde på att ett av minnena var kass.

E det så?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Fortsätter det komma upp efter en repair så kör en memtest, hade ett par fulminnen i min andra dator ett tag o hade glömt bort att jag satte i dom och fick det där felet hela tiden, berodde på att ett av minnena var kass.

Den mest troliga orsaken till att filer blir korrupta är minnena japp. Antingen någon felaktig sticka eller bara inkompatibla. Ibland kan det bero på moderkortet. Eller en skruttig hårddisk.

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007

Delete your WTF and interface folder.

- Men, ja har ju gjort det!

This is working as intended.

Ne, men som folk redan har sagt så testa att köra repair filen. Fungerar d fortfarande inte så kan det vara minnerna. Jag fick något liknande. Bytte plats på minnerna ( :S ) och sen fungerade det

glhf

Besök gärna min sida på DA!
Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Registrerad
Okt 2004

som de andra har sagt. funkar inte repair så är det med största trolighet att det är minnerna som börjar trassla.

hade samma problem själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2006

Vart e Repair ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Som jag skrev, i din WOW mapp, och vart den är vet jag ej då jag inte vet vart du installerade ditt WOW.

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift