Permalänk

WoW Error...

WoW Error när jag börjar springa...

Hej, jag spelade som vanligt, dog, börja springa till recivie saken, då hände de...
Det blev plötsligt ERROR, och en ruta kom fram :

Så händer hela tiden, vet ej va ja ska göra....

=/

Permalänk
Medlem

Börja med att googla på "wow error 131" så kanske du hittar något.

Permalänk
Medlem

Med att det står ERROR #131 (Bla number) File Corrupt

och tja det låter ganska troligt att en fil är jepp, korrupt.

Så hur fixar du det, jo gå in och kör Repair.exe i WOW mappen och vänta en 5-15 min.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

common.mpq är corrupt enligt error medelandet, bara att köra repair så löser det sig, och gör det inte det så tar du bara bort common.mpq å kör repair sen

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Fortsätter det komma upp efter en repair så kör en memtest, hade ett par fulminnen i min andra dator ett tag o hade glömt bort att jag satte i dom och fick det där felet hela tiden, berodde på att ett av minnena var kass.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Fortsätter det komma upp efter en repair så kör en memtest, hade ett par fulminnen i min andra dator ett tag o hade glömt bort att jag satte i dom och fick det där felet hela tiden, berodde på att ett av minnena var kass.

Den mest troliga orsaken till att filer blir korrupta är minnena japp. Antingen någon felaktig sticka eller bara inkompatibla. Ibland kan det bero på moderkortet. Eller en skruttig hårddisk.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Delete your WTF and interface folder.

- Men, ja har ju gjort det!

This is working as intended.

Ne, men som folk redan har sagt så testa att köra repair filen. Fungerar d fortfarande inte så kan det vara minnerna. Jag fick något liknande. Bytte plats på minnerna ( :S ) och sen fungerade det

glhf

Permalänk
SpelClockers

som de andra har sagt. funkar inte repair så är det med största trolighet att det är minnerna som börjar trassla.

hade samma problem själv.

Permalänk

Vart e Repair ?

Permalänk
Medlem

Som jag skrev, i din WOW mapp, och vart den är vet jag ej då jag inte vet vart du installerade ditt WOW.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.