Nvidia förbjuder OC-modeller av Geforce 8800 GTS 512?

Permalänk
Medlem
Citat:

Huvudförklaringen till detta agerande är självfallet att Geforce 8800 GTS 512 har en mycket god prestanda redan från början, och när korten levereras överklockade från fabrik kan det hota försäljningen av Geforce 8800 Ultra- och GTX-modellerna.

Presterar inte 8800GTS (G92) redan bättre än 8800GTX/Ultra (G80) redan från början?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Presterar inte 8800GTS (G92) redan bättre än 8800GTX/Ultra (G80) redan från början?

Nope.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Blir la ett överklockat GT för min del, när dom väl går att få tag på.
Det jag tittat efter ligger jämsides med ett överklockat GTS 512MB (MSI OC).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Nope.

I hälften av spelen som dom testat här i alla fall:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3175&p=3

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
berör inte mig det minsta. För det första så känner jag inte att jag behöver nytt grafikkort och för det andra betalar jag inte 300:- för något jag kann göra gratis själv

Eh vadå? Nu får du gärna förklara dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melarion

Blir la ett överklockat GT för min del, när dom väl går att få tag på.
Det jag tittat efter ligger jämsides med ett överklockat GTS 512MB (MSI OC).

Då har du kollat fel för det stämmer inte alls. Det faller helt enkelt på sin egen orimlighet. Om båda korten är överklockade lika mycket procentuellt är fortfarande 8800GTS snabbare i allt. Är båda oklockade är också GTS snabbare i allt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
släpper de en riktigt grymmt kort så kommer de konka själva. Tänk dig om de släper ultimata kortet som håller 5-10 år framöver vem fan kommer då att köpa nya grafikkort =). Istället släpper de halv bra kort som 8800 gt för att sedan släppa en lite bättre variant så att alla idioter hoppar på tåget och köper.

Finns inget om skulle hålla 5-10 år. Ger du speltillverkarna prestanda så utnyttjar de den. Skulle det släppas ett sjukt fett grafikkort så slänger de in realtids-raytracing eller något annat kul så är den prestandan konsumerad. Det är bara hårdvaran som begränsar idag...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Hjälpsam

För sjutton!
Deras kort är grymt bra.
Det senaste årets utveckling av grafikkort har varit fantastisk!
Med ett undantag, det har inte kommit något nytt toppkort än.
Har ni glömt vad man fick för betala för ett GTS 320 förra året?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80

Då har du kollat fel för det stämmer inte alls. Det faller helt enkelt på sin egen orimlighet. Om båda korten är överklockade lika mycket procentuellt är fortfarande 8800GTS snabbare i allt. Är båda oklockade är också GTS snabbare i allt.

Sant, OKLOCKAT är GTS snabbare än GT men..
Hur kan GTS vara snabbare i allt om dom både korten procentmässigt är likadant överklockade och även presterar i stortsett jämlikt i spel?
Den ända skillnaden som ligger kvar för GTS är isåfall att den har högre antal i Shader processors, men är det den egenskapen som höjer den isåfall så mycket?

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Kika på Gainward kortet i testen med MSI NX8800 GTS, där ligger dom jämsides i prestanda på dom flesta punkterna. Och om inte fler OC's nu isåfall kommer ut är det väl mer värt att skaffa ett sådant GT, som också är billigare?

MSI's kort är dessutom det hittils snabbaste GTS kortet som finns ute på marknad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

Har ni glömt vad man fick för betala för ett GTS 320 förra året?

Hmm kommer inte ihåg förra året, köpte mitt för typ ett halvårsen knapp ~ 3000:- :/

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
oväntat!

Nvidia som är ett så "respektabelt" företag (som de fick pris för tom) borde inte hålla på med sånt här. Oh well, har aldrig gillar dem och kommer knappast ändra min åsikt efter detta.

Gah, vad du grinar. Sitt med ditt mediokra grafikkort då.

Du förstår väl själv att Nvidia gör allt för att krossa sin konkurrent liksom AMD. Det handlar om att tjäna pengar. Hur man än vrider sig så kommer någon tjäna pengar och vi förlora på det om man ser det på ditt sätt.

Det finns en anledning till varför de van som det mest respekterade företaget eller du kanske kan förklara varför dom inte skulle ha vunnit??? Vakna.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

va alla dillar? JAG fick iallafall ett rejält lyft med 8800gt, hade 7900gt innan och med det fick jag köra tex airbourne på low, med 8800gt kan jag köra på allt high/max med bättre fps än 7900gt på low.

dessutom så kostar 8800gt ganska lite om man ser till prestandan och kollar tillbaka ett par år vad man fick casha för topp presterande kort då, just det ca 5k, så 2.5-3k är inte så dåligt när man får nära gtx prestanda. så jag är nöjd sen att jag blivit lurad eller inte skiter jag i eftersom jag anser att jag gjort ett bra köp!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Det som är trevligt med OC kort är att chansen är stor att de går att pressa högre än andra icke fabriksklockade kort. Vet dock inte vad det beror på, om det är bättre GPUer eller högre Vcore?

Jag har laggt en beställning på MSI 8800GTS OC 730/1825/1944 samt ett vanligt 8800GTS från Ganiward. MSI kostade 3299 kr och gainward 2895 kr. En skillnad på 400 kr. Frågan är vilket kort man ska hämta ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
Finns inget om skulle hålla 5-10 år. Ger du speltillverkarna prestanda så utnyttjar de den. Skulle det släppas ett sjukt fett grafikkort så slänger de in realtids-raytracing eller något annat kul så är den prestandan konsumerad. Det är bara hårdvaran som begränsar idag...

Eller så blir de lata och optimerar inte spelen fullt så bra.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Förmodligen är det för stor risk att dessa OC-modeller kommer för nära de nya GTX/Ultra i deras standardklockfrekvens så att det hämmar försäljningen av dessa. Bara en gissning...

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Gah, vad du grinar. Sitt med ditt mediokra grafikkort då.

Du förstår väl själv att Nvidia gör allt för att krossa sin konkurrent liksom AMD. Det handlar om att tjäna pengar. Hur man än vrider sig så kommer någon tjäna pengar och vi förlora på det om man ser det på ditt sätt.

Det finns en anledning till varför de van som det mest respekterade företaget eller du kanske kan förklara varför dom inte skulle ha vunnit??? Vakna.

Mitt mediokra grafikkort ska upgraderas - Till ett 3870xt såklart.

Klart det handlar om att tjäna pengar, men det har väl ändå alltid varit så att när en ny generation kommer ut så är det bättre än den äldre. Om nu ett 8800GTS 512mb är så pass bra när det är överklockat så kanske Nvidia borde fasa ut 8800GTX och Ultra eller bara sluta sälja dem? Jag gillar inte den typ av utveckling som hämmar konsumenteras valmöjligheter.

Det har funnits OC-modeller rätt länge nu, jag tycker det är sjukt snålt att sluta med det nu bara för att de är bättre än deras över ett år gamla monsterkort. Löjligt.

Det finns uppenbarligen en anledning till varför. Men efter drivrutinsfusket till Crysis och detta tycker jag inte att det är rättfärdigat. Du har säkerligen en annan uppfattning, men det är inte så konstigt - alla är olika.

Nu tycker jag att jag varit lagom pk.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Det går knappast prestera bättre än 3870 och 8800Gt i låg/mellan. Men 3500kr för 8800Gts är ju direkt löjligt. Ati crossfire suger iofs ( helt av en slump) mer och kostar 3500 spänn det med.

5000 spänn är ett rent fantasipris för Ultra som är deras enda highend just så pass. Ati har ju inte ens ett mellan kort just nu. Inte ens i Xfire tar sig 3870 upp i highend prestanda. Nvidia har inget mothugg i mellan segmentet. Varför skulle dom visa upp nästa maxade kort dom sitter på när dom enda som skadas är dom själva. Ju lägre hastighet destå fler kort kan dom spotta ut. Bättre vinst.

Intel är ju väldigt framgångsrika just nu med att inte släppa bättre cpu trots att frekvenserna är i stort sett samma som när core2 lanserades. Phenom lär inte ändra på det.

Nvidia har för övrigt usel kundsupport. Det vet många som köpte 8800 korten första halvåret.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Avstängd

spelar detta någon roll då folk ändå köper vertionen under och överklockar för att det är kul och att spara pengar på kalaset dessutom.

sen är ju deras priser på korten lite åt det löjliga hållet. sänk priser några lappar och sälj mer så kanske folk köper dom och överklockar i stället...

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Har precis beställt ett 8800GT 1GB "GS" från Gainward orka klocka själv när någon annan kan göra det åt en?

Det drabbar ju ingen fattig!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Så patetiskt...
Jag kan helt klart se olika tänkbara anledningar till varför, men inga som inte är enbart negativa för konsumenterna, så det här är ju grymt dålig stil ända in i benmärgen. Nu är jag riktigt glad att jag inte slängde ut pengar på något 88-kort.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Jovisst, speln är nog inte hundra optimerade idag men det är väl en kostnadsfråga, är inte lönsamt att optimera mer än till en viss grad... Men det går inte att komma ifrån att dagens renderingsberäkningar kräver beräkningskraft. Många tycker att Crysis är kasst optimerat men med tanke på hur avancerade shaders de kör är jag nästan förvånad att det flyter såpass bra ändå... grejer jag nästan trodde var omöjliga i realtid inom så kort tid... sen kan jag fatta att folk blir besvikna när deras nya riggar inte klarar att ens halvmaxa spelet, men det är en annan femma lite OT, sorry...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem

heh. jag vet fortfarande inte vad jag vill ha för nytt kort. sitter på en 6600gt. och har inte några problem. visserligen har jag inte sett hur spel ser ut med bättre graffekort

men on topic. vad tror ni om denna anledning? att gts i stort sett använder samma chips som gt korten. bara att dom är rater till lite hägre prestanda. men inte nog för att klara av mer OC.

jag skulle gissa att max OC för GT och GTS ligger nästan precis på samma nivå. vad tror ni?

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80

Detta förutsätter ju att prestandavinsten ökar linjärt med överklockningen.

Vilket vad jag har förstått inte är fallet?

Permalänk

NVIDIA eller ATI, frivilligt

Hej på er!

Det var ett jäkla skällande på NVIDIA och en massa företagsekonomiska påståenden här.
Det är faktiskt frivilligt att köpa grafikkort, det man i stället ska oroa sig för och kanske rikta kritik mot är ATI som verkar ha givit upp kampen om "High end" kort medan NVIDIA däremot fortsätter att producera kort som ger mer prestanda.

Genom att ATI numera verkar inrikta sig på den "vanlige" konsumenten, alltså inte vi SWECLOCKARE ,så är det faktiskt dom som sviker oss konsumenter som är "entusiaster".

Om man följt inläggen och spekulationerna om framtida grafikkort som skrivits på sweclockers så har man kunnat bilda sig en ganska god uppfattning om vad som komma skall.
Det var ingen överaskning att nästa serie nvidia kort skulle lanseras i steg,
först GT sedan GTS o.s.v, men om man har myror i brallan och inte kan vänta tills hela serien lanserats så får man faktiskt skylla sig själv.
Jag köpte ett 7900gt för två år sedan och var mycket nöjd för att sedan gå vidare till 8800gts (320mb) och tyckte att det var stor skillnad mellan korten , jag gjorde alltså ett inköp efter behov och var nöjd.
Nu väntar jag tills GTX och ultra kommer i den här nygamla serien och köper det som jag tror kommer motsvara de behov jag har.
Att produkter kommer ut till ett billigare pris med motsvarande prestanda är alltid irriterande men knappast unikt för grafikkortsbranschen, det räcker väl med att nämna handelns mellandagsrea så gnisslar man tänder.
Men som sagt knappast ngt som vi inte visste tidigare.

Det vore trevligt om ni gnällde lite på ATI nu som verkligen har slagit undan benen på konkurensen.
God jul
Carolus12

Visa signatur

Carolus12
E6850(4,0ghz),p5b,scythe ninja,ddr2 1060 kingston,pny8800gts(645/2008)Zalman 600w,emu 1820m

Permalänk
Medlem

Re: NVIDIA eller ATI, frivilligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carolus12
...

Du väntar alltså på 8800GTX och 8800Ultra... Du vet att de redan finns och har så gjort riktigt länge va? Det här är ingen ny serie, det är en uppgradering av en redan befintlig serie, och att "förbjuda" OC-varianter är ju bara ett annat sätt för nvidia att få folk att fortsätta köpa kort som de själva nu gjort onödigt dyra...

Och givetvis är det frivilligt att köpa grafikkort, men det argumentet är ju så haltande att jag inte ens tror det står upp själv.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Någon gång måste de ändå börja optimera igen.... går inte att fuska 'hela vägen'.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Du väntar alltså på 8800GTX och 8800Ultra... Du vet att de redan finns och har så gjort riktigt länge va? Det här är ingen ny serie, det är en uppgradering av en redan befintlig serie, och att "förbjuda" OC-varianter är ju bara ett annat sätt för nvidia att få folk att fortsätta köpa kort som de själva nu gjort onödigt dyra...

Och givetvis är det frivilligt att köpa grafikkort, men det argumentet är ju så haltande att jag inte ens tror det står upp själv.

GTX/Ultra @ G92 självklart.

Citat:

Nu väntar jag tills GTX och ultra kommer i den här nygamla serien

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Mitt mediokra grafikkort ska upgraderas - Till ett 3870xt såklart.

Varför? Är det inte bättre och se vad Nv och Ati har att komma med efter jul? Fast du kanske inte ska spela så tunga spel eller spelar så mycket?

Citat:

Klart det handlar om att tjäna pengar, men det har väl ändå alltid varit så att när en ny generation kommer ut så är det bättre än den äldre. Om nu ett 8800GTS 512mb är så pass bra när det är överklockat så kanske Nvidia borde fasa ut 8800GTX och Ultra eller bara sluta sälja dem? Jag gillar inte den typ av utveckling som hämmar konsumenteras valmöjligheter.

Japp, oftast det dubbla. G80 Vs G71 var extremt stor skillnad på. G80 vs G100/D9E eller vad de nu kommer att heta tror jag kommer vara stor skillnad på också. Är det en helt ny arkitektur så kommer det garanterat vara en stor skillnad, inte minst i DX10 spel.

Citat:

Det har funnits OC-modeller rätt länge nu, jag tycker det är sjukt snålt att sluta med det nu bara för att de är bättre än deras över ett år gamla monsterkort. Löjligt.

Det finns uppenbarligen en anledning till varför. Men efter drivrutinsfusket till Crysis och detta tycker jag inte att det är rättfärdigat. Du har säkerligen en annan uppfattning, men det är inte så konstigt - alla är olika.

Nu tycker jag att jag varit lagom pk.

Japp men samtidigt är det inte så konstigt heller, tycker du? Nu innan G80 ska fasas ut är det lika bra att sälja så många de kan. De är företag, de skiter i om du köper ett Ultra för 8000kr oavsett om det är ATi eller Nvidia.

Men jag förstår inte varför du blir irriterad på Nvidia för att de skall sluta sälja sina överklockade kort. Du skiter ju ändå i dom och lever med ditt befintliga kort och har absolut inga planer på att köpa ett Nv kort, det ser man klart och tydligt i din text.
Det jag tycker är jäkligt tråkigt är att ATi inte alls hänger med. Det är de du borde lacka över. De har gett upp high end verkar det som och det kommer förmodligen ta ett bra tag innan vi ser något från ATi som faktiskt dödar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murmeldjur
Någon gång måste de ändå börja optimera igen.... går inte att fuska 'hela vägen'.

Precis, Tänk om tex nvidia släptte 8800 GTX på geforce 2/3 tiden? hur skulle marknaden se ut idag :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Detta förutsätter ju att prestandavinsten ökar linjärt med överklockningen.

Vilket vad jag har förstått inte är fallet?

Hittills har jag inte sett ett test där 8800GT är snabbare än 8800GTS eller lika snabbt, bara nästan i vissa fall, nu pratar jag hela tiden om NYA 8800GTS med 512Mb minne. Om båda kör på sin orginalklock eller om båda är överklockade låt säga 10%-15% vardera är 8800GT inte lika bra. Om 8800GT är snabbare i något test så är det ju så klart ett undantag. Det är ju orimligt att 8800GT är snabbare eller är lika snabbt som 8800GTS. Sen om något individuellt 8800GT klockar bättre än ett individuellt 8800GTS och då presterar bättre i något test är ju en annan sak. Men om man säger så här då. Även om båda korten skulle ha samma klock så är det bättre prestanda i 8800GTS då korten inte är lika ändå, till 8800GTS fördel. Det kommer aldrig hända att 8800GT är snabbare alltså, om man genomför testen rättvist. Sen finns det i orginalutförande bättre kapacitet i 8800GTS också eftersom kylaren är bättre. Ja, det finns bättre kylare till 8800GT också men då kostar kortet inte lika lite längre heller.

Men åter igen, 8800GT är ett väldigt prisvärt och bra kort, ett mycket bra kort alltså! Men, det är inte bättre eller lika bra som 8800GTS 512Mb ändå.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Jag håller med blade80.

Så klart och givetvis är inte 8800GT lika snabbt som GTS 512. Det är bara fånigt att påstå det. Dessutom är det omöjligt både i praktiken och i teorin att GT skulle vara lika snabbt då 8800GTS 512 har alla fördelar med sig. Sedan att 8800GT kan vara lika snabbt eller snabbare i undantags fall i lägre upplösningar vet vi alla att så har det alltid vart med de sämre grafikkorten många gånger.

Klockar man ett GTS 512 10% och likaså med ett GT så är skillnaden större jämfört med default.

Titta på 8800GTS 320M och 8800GTX. Hur stor är risken att 8800GTS 320M skulle vara lika bra som ett GTX? Men ändå så kan 8800GTS 320M prestera lika bra eller till och med bättre ibland i vissa spel i vissa upplösningar, lägre upplösningar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Hjälpsam

Re: NVIDIA eller ATI, frivilligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carolus12
Hej på er!

Det var ett jäkla skällande på NVIDIA och en massa företagsekonomiska påståenden här.
--- Text ---
Genom att ATI numera verkar inrikta sig på den "vanlige" konsumenten, alltså inte vi SWECLOCKARE ,så är det faktiskt dom som sviker oss konsumenter som är "entusiaster".
--- Text ---
Det vore trevligt om ni gnällde lite på ATI nu som verkligen har slagit undan benen på konkurensen.
God jul
Carolus12

Pessimismen, skällandet och det barnsliga gnällande tycker jag är ganska typiskt sweclockers numera, tyvärr.
Att det förekommer en massa obefogat gnäll mot ATI i andra trådar, ursäktar inte gnällandet mot Nvidia i denna.

Vad tror du att 8800GT hade kostat i dag, om inte ATI kommit med 3870 för under 2000kr?
Eller vice versa för den delen.
Jag tillhör dom som är nöjer mig med ett medelklasskort om man ser på prestande per krona ger dom mycket mer än högklasskort.
Min uppfattning är att vi i dag får högklasskort för lågklasspriser.
Att sen inte korten klarat av att matcha både högre upplösningar i nya skärmar och mer krävande grafik i spelen samtidigt är ingenting konstigt.
Nej, vore inte trevligt om folk gnällde mer mot ATI nu, det vore trevligt om folk gnällde mindre mot Nvidia och ATI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |