Vad vill du se i Elder Scrolls V?

Permalänk
Medlem

Men jag tycker att de ska fortsätta med att utvidga sig över hela världkontinenten och täcka andra intressanta områden. se kartan:
http://oblivion.gumininjahq.hu/skill/map.gif

Permalänk
Medlem

Gör det mer till ett RPG igen, åt Morrowind hållet.

Ingen teleport, ingen kompass som visar var man ska osv, en ordentlig interface till PC versionen.
Mer dialog, helst utan röster.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Tycker också att det ska vara lite mer som Morrowind, då det var verkligt mysigt. Oj vad många timmar jag ägnat åt det spelet, men det var så underbart atmosfäriskt med musiken och miljöerna. Oblivion var riktigt bra det med, men Morrowind hade ändå något helt eget som jag inte kan sätta fingret på riktigt.

Tycker också att det vore bättre med mer dialog, fast inga röster. Det var inte så lyckat med Oblivion, tycker jag. Blir nog mindre moddvänligt (lättare att skriva in textkonversationer än att spela in egna röster, eller hur?) och säkert mer jobb att skapa quests.

Tycker också som en annan nämnde i tråden att det kan kännas lite "ensamt", eller tomt. Funderade rätt ofta på hur ett The Elder Scrolls-spel skulle se ut om det vore online - kanske inte rätta lösningen, men kan inte låta bli att tänka på det. Skulle hur som helst vilja att de utvidgade världen väldigt mycket mer. Jag vill ju kunna åka till vilket land som helst, men Skyrim lockar något så förbannat, och att kunna gå tillbaka till Morrowind och Solstheim, fast i ett nytt spel skulle vara helt underbart!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett dem ta lite insiration frå Bioware och tagit med datorstyrda NPC:r som kan följa med en och utvecklas/levla och samtidigt ha sin egen lilla story och quests.

Samt verkligen jobba med men spelmodellerna och animationer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag vill INTE att Elder Scrolls V blir mmorpg. Tycker att det passar bäst som singleplayer som det är idag.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Japp samma här!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Gör nästa TES till ett ordentligt rollspel istället. Inte ett äventyr/actionfps. Bethesda borde hämta inspiration från Daggerfall och Morrowind och riktiga rollspel istället för att fortsätta fördumma TES-serien.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Mer dialog, helst utan röster.

Hur tänker du här? Ger väl bara mer känsla med röster... Men det är ju min åsikt och jag respekterar din

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
En ORDENTLIG tredje persons vinkel tack! Och lyckas man träffa nån med pilbåga eller kastkniv ett oskyddat huvud ska fanimej DÖ. Lite realism får det faktiskt vara. Sen om bågen bara göra 1-2 i skada, det ska fan i spela nån roll. får man en pil i huve dör man. End of story.

Det kommer inte att hända. Elder Scrolls är ju i praktiken PnP-spel med grafik.. så att ta med ett sånt element skulle helt förstöra idéen med spelet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
just det sen skall inte alla djur/varelser som ser dig vilja döda dig hela tiden! hur normalt är det att en krabba kommer fram och försöker döda dig om du ligger och solar på stranden? djur slåss bara som sista utväg om dom känner dig hotade osv, visst om onda varelser från helvetet vill döda dig men krabbor och sånt, vafaan.

Haha där fick jag ett gott skratt

Permalänk
Medlem

Oblivion är ju extremt enformigt om man håller sig till hvudstoryn vilket man gärna gör första gången man spelar. Det hade varit roligare om miljön förändrades mer än vad den gjorde i huvudstoryn.

Cooperative-stöd hade också varit fint.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Sry för off-topic : Har en gubbe på lvl 10 som jag skulle vilja ändra en Major skill på nu i efterhand. Är det möjligt?

Har letat en del i Bethesda forum men hittade inge där...

Permalänk
Medlem

Daggerfall var kul och jag spelade det massvis innan jag riktigt förstod hur spelet fungerade. Har försökt gilla både Morrowind och Oblivion men level-, skills- och itemsystemet förstör allt som är roligt i de flesta vanliga RPG. Ingen upptäckarlust därför att varje grotta och monster är identisk, det finns 100st exakt likadana portaler med monster som alltid är lika svåra och det är enligt många guider bättre att inte levla överhuvudtaget. Usch.. Usch! När jag såg alla i innet traska omkring i gröna glasitems så avinstallerade jag skiten. Gillar inte ens musiken, den gör mig deprimerad och trött, sömnig alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Sry för off-topic : Har en gubbe på lvl 10 som jag skulle vilja ändra en Major skill på nu i efterhand. Är det möjligt?

Har letat en del i Bethesda forum men hittade inge där...

Lika sorry för OT pga att jag svarar då:

Ja, det går bra, men man måste göra rätt, annars nollas skills/attribs.
(Skriv gärna upp dina värden för attribs/skills, så att du kan återställa.)

Fram med konsollen (§-tangenten) och skriv "showclassmenu"

Eftersom du vill ändra på EN major skill, lär det bli "Custom class" här,
trixa och fixa med det du ska och _TRYCK INTE_ på "DONE".

När du har ändrat färdigt trycker du istället på "Esc" och gör en ny save.
(Eller skriver över en gammal, ifall du har många.)
Tryck sedan på "Load" från samma Esc-meny och välj den save du nyss gjorde - klart.

Detta fungerar även på utseendeändringar mha "showracemenu",
för de som ev skulle vilja justera något där. Aldrig trycka "done" är knepet,
utan man måste göra Esc/save/load istället, annars skruvar stats:en till sig.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Lika sorry för OT pga att jag svarar då:

Ja, det går bra, men man måste göra rätt, annars nollas skills/attribs.
(Skriv gärna upp dina värden för attribs/skills, så att du kan återställa.)

Fram med konsollen (§-tangenten) och skriv "showclassmenu"

Eftersom du vill ändra på EN major skill, lär det bli "Custom class" här,
trixa och fixa med det du ska och _TRYCK INTE_ på "DONE".

När du har ändrat färdigt trycker du istället på "Esc" och gör en ny save.
(Eller skriver över en gammal, ifall du har många.)
Tryck sedan på "Load" från samma Esc-meny och välj den save du nyss gjorde - klart.

Detta fungerar även på utseendeändringar mha "showracemenu",
för de som ev skulle vilja justera något där. Aldrig trycka "done" är knepet,
utan man måste göra Esc/save/load istället, annars skruvar stats:en till sig.

Mvh

Du e guldvärd Tack så mycket!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Nej för sören!
Gillade Oblivion mer på xbox 360 än på PC, eftersom det var så jävla krävande. Jag fick spela det på low - medium på min dator. Jag vill inte uppgradera min dator för 10 000kr varje gång ett nytt spel släpps.

Inte jag heller. Därför planerar jag mina uppdateringar av hårdvara enligt TES-releaserna. Men jag tycker verkligen inte på att det är bra på xbox. Enligt mig är det hela anledningen till att OB inte blev lika bra som MW. Först och främst gjorde de spelet lättare så alla konsoll-kids kan köpa det. Därifrån kommer scaling-systemet som alla (?) hatar. Även den tråkiga "teleportera var du vill"-kartan. Fine om det släpps till konsoll, men då ska det vara portat från PC och inte utvecklat till konsoll från början.
TES-serien ska vara PC och inget annat.

Permalänk

Ge mig ett nytt fräscht, fungerande Daggerfall!
Tänk er den storleken på spelet: fast som fungerar!