Bästa och snyggaste bilspel?

Permalänk

Bästa och snyggaste bilspel?

Vilket bilspel till PC tycker ni är snyggast (grafikmässigt) och vilket är verkligast (fysik, många valmöjligheter)? Kanske t.o.m ett spel som är både och?

Jag har köpt en Windows adapter till 360 handkontroll så jag vill få tag på ett bra spel!

GTR 2 köpte jag.. tyckte det var hyffsad grafik (maxad) men ingen körkänsla..

Prostreet hade också bra grafik men fyfan vilken dålig och overklig körkänsla...

Permalänk
Medlem

Helt klart Test Drive Unlimited. Fartfyllt, snyggt som innåt h*****e o roligt! Dock rätt så buggigt, men men... Riktat på realism.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Köpte det samma dag som det kom ut, och gillade det skarpt. Men jag tycker inte spelfysiken är så skön och det är inte riktig racing egentligen.. Men grafiken var snygg iaf.

Permalänk

Vad som är bäst och snyggast är ju väldigt individuellt... Och för mig är just nu Flatout 2 det bästa bilspelet i alla kategorier.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Om du tyckte att GTR2 hade noll körkänsla så gissar jag att du aldrig kört riktig bil förut?

IMO så finns det inget racingspel med bättre känsla än GTR2!
Men Flatout 2 har lätt skönaste grafiken iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Tycker själv om Colin Dirt och Pro street

Tycker inte alls det är dålig känsla i Pro street, har du verkligen stängt av all broms och styr hjälp då? (Är på "on" från början)

Colin Dirt är både snyggt och lite mindre arkad än Pro street, rekomenderas varmt :).

Och är det arkad du vill ha så är FO2 helt klart ett bra val :).

Annars är ju rFactor ett spel för dig som vill ha simulator spel.

Men att köra bil spel med pad har jag aldrig förstått :/, kosta på dig en ratt istället för att köpa ett nytt spel så kanske du uppskattar GTR 2 :)?

/Mvh ^Muck^

Permalänk
Medlem

Richard Burns Rally, oslagbart

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Richard Burns Rally, oslagbart

Kan bara hålla med, inte särskilt snyggt ... men jäklar vilken känsla, och utmaning!

Visa signatur

MacBook Pro

Permalänk
Medlem

LiveForSpeed underbart:)
Är gratis men då får man bara tre bilar, sen kan man köpa en licens så man får tillgång av resten av spelet.
Men gillade du inte GTR 2 så gillar du knappast det;)

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk

Hmm, lite skillda svar:P Jag har aldrig kört en racebil förut, så jag vet inte hur dem uppför sig irl.. Men jag spelar mycket Forza Motorsport 2 på 360 (finner mig själv ganska bra:) och jag älskar både grafiken och körkänslan..

Jag har en ratt till PC för 700 spänn, brukar köra runt lite på Test Drive unlimited med den.. Men jag har aldrig kunnat köra race med ratt. Inte om jag vill få bra tider iaf, för reaktionstiderna är längre jämfört med gamepad.. Så dörför täntke jag ha 360 gamepad till PC.

Men sen körkänslan på Prostreet, jag märkte att det var helt annorlunda när jag provade det på 360 på Elgiganten. Enda skillnaden var att jag spelade på dator, så jag antar att det inte är felfritt med 360 kontroll till PC..

Permalänk
Avstängd

juiced2 HIN

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Efter lite fixade inställningar till 360 handkontrollen så blev det helt underbar känsla på GTR2! Har spelat hela dagen och har så jävla roligt! Grafiken är bra på bil och bana men inte omgivning.. Men känslan är så underbar!

Permalänk
Medlem

Asså.. du bör ju inte spela GTR2 med en handkontroll.. Köp en riktig ratt med koppling och hela rubber så ska du få se på känsla.

Permalänk
Medlem

GTR2 med G25 är rätt coolt. Skall ta någon kväll och koppla datorn till 46 tummaren och dra fram G25:an och lira lite. Synd bara att grafiken är värdelös. Ett nytt GTR3 med Gran Turismo 5 grafik hadde vart guld!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Läste nyss om G25. Verkar jävligt coolt med riktig växelspak, koppling och hela köret! Men jag lägger hellre pengarna på annat eftersom den kostar över 2 k:P

Tycker det funkar superbt att köra med gamepad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Vad som är bäst och snyggast är ju väldigt individuellt... Och för mig är just nu Flatout 2 det bästa bilspelet i alla kategorier.

MVH laggarbacken

Håller med! Flatout 2 är nog det snyggaste och roligaste bilspel jag lirat. Gillar hur bilarna går sönder och hur skroten sprids utefter banan samt att allt på banorna går att krossa, mossa och spränga sönder. Ingen realistisk körkänsla precis men den roligaste iallafall.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Ja, Flatout 1/2 är riktigt kul - iaf för en stund.

Men om det ska va simulation så finns ju LFS och GTR1/2. Men mest har jag fastnat för rFactor (med realfeel-plugin). Har G25 också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Vad som är bäst och snyggast är ju väldigt individuellt... Och för mig är just nu Flatout 2 det bästa bilspelet i alla kategorier.

MVH laggarbacken

Hur kan jag ha missat flatout 2?

Tack för tipset!!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Finns t.o.m ett nyare ju.. FlatOut Ultimate Carnage.. Tycker det liknar Flatout 2 ganska mycket med banor och bilar, men snyggare grafik möjligtvis.