PS3 byt på Onoff borde vi fått nytt kvitto?

Permalänk
Medlem

PS3 byt på Onoff borde vi fått nytt kvitto?

Skrev en tråd förut om ni tråde jag skulle få byta min ny inköpta PS3 fick tag in någon ny inhyrd kille verka det som tjata med honom och fick ett nytt, ny är frågan borde jag fått ett nytt kvitto eller funkar det jag fick infrån inköpts datumet lika bra iaf det skulle hända något under min 1års garanti?

Permalänk
Medlem

Du får inte ny garanti för att du bytar, så det ska väl fungera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Du får inte ny garanti för att du bytar, så det ska väl fungera

Jag menar så att kvitto inte är kopplat till någon sorts serie nummer som gör att vi inte kan byte eller begära lagning om det går sönder igen.

Permalänk

när den pajar igen får du väl visa det urspr kvittot o säga att de redan bytt en gång

du kan inte få längre garanti för att den pajar

Permalänk
Medlem

De är inte det jag vill komma fram till heller, saken är ju den att hur vet dom att kvitto jag har är just till min maskin, jag kan ju lika gärna byta en kompis trasiga PS3 på mitt kvitto?

Permalänk
Medlem

Dom lär ju veta vilka de sålt inom OnOff. Skulle det ramla in en såld på Elgiganten lär de märka det.
Står det inget serienummer på kvittot är det kanske inte kopplat till
nån specifik maskin såvida det inte registreras när de scannar in varan i kassan.

Men för att bringa klarhet i det hela är det bästa gå dit igen så du slipper fundera på det mera sedan.

Permalänk
Medlem

Står det inget serienummer på kvittot är det shit the same. Dom håller knappast något register över sålda maskiner i deras butik. Står det serienummer så skall du har fått ett nytt kvitto med det nya serienummret specificerat på.