Cod 4 startar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Aug 2003

Cod 4 startar inte

Jag fick Call of duty 4 för ett tag sedan och har försökt spela det nu i julhelgen.
Jag kör med vista64bits

Jag trycker på Single player iconen och direkt kommer denna ruta upp

Vad kan felet vara? CoD4MW-1.4-Patch har jag testat men det hjälpte inte.

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2007

har du köpt det eller är de nerladdat ?? för ifall de är nerladdat så får ja inte säga de här men du måste fixa en annan crack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av momme45
har du köpt det eller är de nerladdat ?? för ifall de är nerladdat så får ja inte säga de här men du måste fixa en annan crack

det är köpt,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2007

OT:
vad är det där för slags häftig meny du har på skrivbordet?

Dator: NZXT H440 Red, Asus Z97-A, Intel i7-4790K, be quiet! Dark Rock Pro 3, ASUS HD6970 DCII, Intel 730 - 240GB, Corsair HX750
Laptop: MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
OT:
vad är det där för slags häftig meny du har på skrivbordet?

Det är ett helt vanligt Windows Vista med en hög standard-gadgets aktiverade.

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Aug 2003

RocketDock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Okt 2007

Har du prövat att ominstalera det?? Kan hjälpa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

länk till Cod forum

Google är din vän Vet att det är MP .exe men borde vara samma fel.

Det man inte vet det lider man inte av.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Borgholm
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av momme45

§7

*Varning utdelad*

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Lösning.

Hade samma problem. både iw3sp.exe och iw3mp.exe slutade fungera. Jag fick aldrig igång spelet.

Så länge nu har jag försökt hitta felet och det som jag kommer fram till är att jag hade ett virus på datorn som kom från Nero8.

Viruset hette svehost.exe och ligger o körs hela tiden. Det är bl.a skadligt genom att folk kan se vad du gör på datorn och den skadar filer.

Jag hade inget antivirusprogram innan. Så jag får väl kanske skylla mig själv. Nu kör jag med McaFee total protection 2008 och allting funkar som det ska nu.

Men notera. Även om du installerar Mcafee eller nåt som upptäcker den där svehost.exe och lägger den i karantän eller nåt så hjälper inte det. Jag formaterade och ryckte ur nätverkssladden. Och det första jag gjorde var o installerade Antivi prog.

Så när jag skulle installera Nero 8 så varnade den för den filen och tog bort den direkt utan att den skadade nånting.

Om du vill kolla om du är infekterad även om du har nåt antivirusprogram som inte hittar detta virus som jag läst om, tryck ctrl+alt+del sen aktivitetshanteraren. Sen kikar du på processer. hittar du svehost.exe så bör du snarast åtgärda detta!

notera. blanda inte ihop denna fil med svchost.exe <-- den är normal.

kan även säga att jag hade installerat Kane&Lynch på datorn men den fick samma fel. även detta spel funkar nu.

Hoppas detta hjälper många. Och ni kan skriva här om ni hade detta virus på datan. Vi hjälps åt folks!

Mvh Jimmy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Testat Patcha det? alla patcher innehåller en ny version utav den filen.

Survival of Earthquake skåne 2008