Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Permalänk
Sötast

från 95% Speltid till kanske 5%, känns som att jag blir rastlös på 5min i ett spel nuförtiden, undrar varför :/

Permalänk
Medlem

Re: Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jag kan själv komma på mig själv med att helt enkelt bara sitta och dryga och vara uttråkad.
Hur många spel som helst installerade, men känner inte för att spela nåt utav dom.
Hur många filmer som helst att kolla på, men jag känner inte för att se nån av dom.
Så då sitter man bara och drygar, och klagar på hur jävla tråkigt man har

samma här ... roligt att se att man inte är ensam

Permalänk

Re: Hur stor % av datortiden ägnar ni åt spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Okej, ärligheten först!
Jag är sällan ute och festar eller så, dock gillar jag en kväll på krogen med mina närmsta vänner då och då. Oftast blir det dock att man sitter hemma vid datorn, tyvvär eller inte, det beror på vilket humör man är på den dagen

Nu undrar jag, hur mycket tid spenderar medel-sweclockaren med att just spela spel, eller något av de andra alternativen? Jag kan själv komma på mig själv med att helt enkelt bara sitta och dryga och vara uttråkad.
Hur många spel som helst installerade, men känner inte för att spela nåt utav dom.
Hur många filmer som helst att kolla på, men jag känner inte för att se nån av dom.
Så då sitter man bara och drygar, och klagar på hur jävla tråkigt man har

Instämmer till 100% tyvärr hade gärnat spelat men min dator är inte tillräckligt bra men man hänger en del här på sweclockers och på Travian.se när man inte har något annat o göra.

Sweclockers borde starta en klubb dit man kan gå o diskutera datorsaker. o ta typ fika eller något till det. man skulle t.e.x kunna modda o komma dit o få hjälp frivilligt alltså hade varit tufft. bara medlemmar från denna sidan kan komma in.och snacka allmänt då hade jag varit där en del ist för o sitta hemma o dega.

Permalänk
Medlem

blir väl 55% spelande, och 45% slösurfande.

..så många forum, så lite tid =/

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Hm, nog ägnar jag en hel tid åt datorn och då blir det mest slösurfande. Men jag älskar att festa också .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Surfa gör man på jobbet. Hemma spelar man.

Visa signatur

En gång i tiden hade jag värstingrigg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Wtf? Aftonbladet? Jag är djupt sårad över hur du kan likställa seriöst slösurfande med AFTONBLADET?
Suck.

Bra att du påpekade det. De få gånger jag har varit inne på AB har jag tänkt "ska man skratta eller ska man gråta?".

Jag vet inte riktigt vad jag gör mest. Läser forum gör jag mest, sen spelar, sen filmer/dylikt, sen programmerar jag pyttelite.

Permalänk

50% Surfning
20% Spel
20% Film
10% Ebay

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

50% Surfning
30% Photoshop
10% Film m.m
5% Pillar med annat, typ sorterar musik osv
5-1% Spelar.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Hedersmedlem

Håller också med resten om att man har spel på datorn men blir uttråkad av dem och slösurfar eller gör annat. Jag kollar mycket på serier på datorn dock. Sen är det hemsidor och musik som gäller. Spel känns bara som man upptäcker alla funktioner och får lära känna det lite och sen så lägger man av. Har aldrig lust att liksom verkligen sätta mig in i dem och spela intensivt.

Permalänk
Medlem

Slösurfar bland några av mina bokmärken, och skiftar fort mellan dom för att se om det står något nytt. Ren tristess och dryghet alltså. Spelar till och från, mest från. Väntar fortfarande på att ett visst spel ska släppas. Är det kul så kommer speltiden att öka en del, förmodar jag.

Mycket av tiden spenderar jag till att spela musik. Ibland händer det att jag kollar på film också, men börjar bli drygt. Försöker använda dvd-spelaren mer till det då datorstolen inte är lika bekväm att sitta längre stunder i.

PS. Jag stör mig på att det nästan alltid är olika frågor formulerade i trådrubik och omröstningsrubrik. Röstade inte.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag gnar så här många procent av min tid vid datorn: Spelar satan!.. hur hänger det ihop?

Men procentuelt kanske 60% går till spela.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Nja, surfar nästan bara om dagarna!

Surf: 70%
Spel: 20%
Annat: 10% (Musik,redigering text osv.)

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Inaktiv

25% spel
25% forum
50% Musik/msn/filmer