Permalänk
Medlem

ljudet

vad är felet när man ska instalera ljukortsdrivrutinerna så får man bara felmedelandet: Misslyckad installering av Realtek HD ljuddrivkrets (Audio Driver) !!

Permalänk
Hedersmedlem

Jadu, det kan vara många olika fel...
För det första, vad har du för moderkort/ljudkort? Är du säker på att det är Realteks drivrutiner du ska använda?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Re: ljudet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollarN
vad är felet när man ska instalera ljukortsdrivrutinerna så får man bara felmedelandet: Misslyckad installering av Realtek HD ljuddrivkrets (Audio Driver) !!

Jag har samma problem, har du löst ditt problem??
jag sitter på ett MSI p35 NEO ,med integrerat ljudkort från realtek!

mvh

Permalänk

Jag hade samma problem och lyckades först inte hitta någon lösning på varför det aldrig gick att installera High Definition Audio drivern som kom med på CD-skivan till moderkortet (P5K PRO) med inbyggt ljudkort Realtek High Definition Audio.

Men så igår så hittade jag en guide på knackig engelska som beskrev just detta problem och hur man gick runt det.

Guiden
1. Datorn har redan en annan High Definition Audio drivrutin installerad från det att XP installerats.
2. Klicka på Den här datorn och välj Egenskaper.
3. Välj fliken Maskinvara och sedan Enhetshanteraren.
4. Under Systemenheter finns säkert en Microsoft High Definition Audio Bus-enhet eller liknande. Högerklicka på den och välj Inaktivera.
5. Högerklicka sedan samma enhet igen och Avinstallera.
6. Klicka sedan på ikonen längst till höger i toppen av Enhetshanteraren som innehåller "Sök efter maskinvaruförändringar". Denna ikon syns när
man tex har öppnat Systemenheter så att dess enheter syns.
7. När guiden Ny maskinvara kommer upp, klicka på Avbryt.
8. Nu är den gamla drivrutinen borta och det är läge att köra den nya drivrutinen som kom på moderkortets skiva, eller om den hämtats hem från Asus hemsida www.asustek.com.tw.
Installationen ska nu fungera utan "Misslyckad installering..." i slutet.

Hoppas det fungerar för er också!

:: Martin ::

Permalänk
Medlem

problem

Tjena Tjena,

Jag har gjort precis som det står i din guide och nu har jag löst ett problem och det är att det kommer inte upp att istallationen har misslyckats utan det slutförs helt normalt men mitt ljud funkar fortfarande inte och jag vet inte varför. Tacksam för svar !

MVH Akkii