duger denna åt mig "än så länge"?

Permalänk
Medlem

duger denna åt mig "än så länge"?

tjenare morrs! jag har nu en bärbar zepto som jag inte tycker lever upp till min förväntningar.. så jag lägger därför ut en annons på blocket och hoppas att få den såld.

nu så kollar jag in denna dator från komplett och tycker den såg bra ut:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530

och denna skärm från elgiganten:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

jag ska ha datorn till att spela cz och ev. cs:s.. ev. nåt annat spel men inte så krävande spel. jag vill inte bara kunna spela dessa spel (ovan) utan men med minst 60fps och helst så höga inställningar som går. (helst max) har nu ca. 30-40fps vilket gör det lite dåligt. Men även om 8500gt är ett dåligt kort så lär den väl klara mina kriterier? om inte så är ni välkommna att bygga ihop ett annat paket som uppfyller dom. detta paket går på 5600kr. (allt jag har =( .)

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

8500GT är inget skitkort och fungerar helt perfekt med lite äldre spel... Det där räcker, men det kommer snart nån prestanda nisse som kommer kräva att du köper ett 8800GT och att jag bara ljuger ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
8500GT är inget skitkort och fungerar helt perfekt med lite äldre spel... Det där räcker, men det kommer snart nån prestanda nisse som kommer kräva att du köper ett 8800GT och att jag bara ljuger ^^

haha.. ok.. aja.. dom kan säga hur mkt dom vill endå inga riksdaler till det.. men jag vill även ha datorn så fort som möjligt.. så uppgraderar nog till sommaren så det är en dator som jag vill kunna spela dom spel jag spelar nu fast med bättre inställningar och med mer fps.. tror inte ens jag har v-sync på och får bara 30-40 fps

*EDIT nån som har 8500gt som kan säga hur bra det är?

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
haha.. ok.. aja.. dom kan säga hur mkt dom vill endå inga riksdaler till det.. men jag vill även ha datorn så fort som möjligt.. så uppgraderar nog till sommaren så det är en dator som jag vill kunna spela dom spel jag spelar nu fast med bättre inställningar och med mer fps.. tror inte ens jag har v-sync på och får bara 30-40 fps

*EDIT nån som har 8500gt som kan säga hur bra det är?

Va har du för prestanda på dator som du har nu?

Ett 8500gt är ju inte direkt något überkort.. men som sagt var, inget jätte dåligt kort heller, eller de bror ju på vad man gämför med..

Test på graffekortet,
http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Visa signatur

Stationära: [Fractal Design Define R2] | Corsair TX 750W | Intel Core i7 8700k | Xigmatek Gaia Cooler | 48GB G.Skill Flare X Black DDR4 | RAID 0 2xWD Black 640GB | NVME Samsung 970 EVO 512GB | EVGA Z370 FTW | KFA2 GeForce RTX 3070 | Logitech G9x + Logitech G19 | AOC 31,5" Q3279VWF |
Macbook Pro Retina: 13,3" | Intel Core i5 2,7Ghz | 8GB | Intel Iris 6100 | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

har du uppdaterat drivrutinerna? de drivrutiner jag fick till min zepto var inte de nyaste... så kanske du slipper byta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DELTAA
Va har du för prestanda på dator som du har nu?

Ett 8500gt är ju inte direkt något überkort.. men som sagt var, inget jätte dåligt kort heller, eller de bror ju på vad man gämför med..

Test på graffekortet,
http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

Just nu har jag:
Intel c2d 1.5GHz, 2gb ram, 80gb hd, intel gma x3100 (251mb?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fält
har du uppdaterat drivrutinerna? de drivrutiner jag fick till min zepto var inte de nyaste... så kanske du slipper byta.

japp nerladdade från intel.

*EDIT tänkte på denna kofiguration istället och göra en senare uppgradering.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Såg nu att du har en 3215 precis som jag, ja den är inte mycket att spela på...
Lycka till med datorn.

Permalänk
Medlem

Ja, ska du bara spela cs så duger väl det mesta.
8500 GT är väl iallafall bättre än den inbyggda grafik du har nu.

8500GT presterar tydligen i klass med 6600 GT, vilket måste sägas vara riktigt uselt för att vara ett två generationer nyare kort. Men som sagt, det duger väl om man har låga krav.
Dock så undrar jag om du inte kan hitta något billigare med likvärdig prestanda. Fast det är ju så små pengar det rör sig om att det kanske inte är värt att bry sig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.