Permalänk
Medlem

koppla tft skärm

hejsan, har sett flera stycken som har kopplat inbyggda tft skärmar till sina datorer. har suttit länge och funderat på hur man gör.

har ett litet project på G där ja tänkte använda en liten skärm...
finns det någon som har kopplings schema eller länk till hemsida med grejjer som man kan köpa, eller bara berättar hur man gör för att koppla en mini (5-6") skärm till datorn?

Permalänk

Om det är en Tft skärm du menar så har dom nog bara kopplat den till vanliga VGA utgången på grafikkortet men dragit sladden genom datorn och ut genom något hål på baksidan. Jag funderar själv på att köpa den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321323 och strippa ner den lite å sen montera i fronten på datorn.

Permalänk
Medlem

kolla vad det är för styrkrets (borde du kunna hitta på baksidan av kretskortet) sen googlar du loss på det..
fast är det sen vga så är de inte svårare än vad dogge-e nys förklarade

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

men hur kopplar man den till vga:n? kopplings schema eller ( är lite ny när det gäller att "koppla-hemma" saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av merfy
men hur kopplar man den till vga:n? kopplings schema eller ( är lite ny när det gäller att "koppla-hemma" saker

Är inte vga det vanliga uttaget på grafikkortet? På baksidan av deT?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

han kanske ska han en splitter så han kan ha den vanliga skärmen och mini skärmen om han vill. och om man vill ha sladden så den inte sysns på baksidan kan man löda direkt på graffikortet på något sätt??