Hittar inte några spel via LAN.

Permalänk
Medlem

Hittar inte några spel via LAN.

hejsan. Har ett problem med min kompis som vi stört oss på i evigheter. Ingen av oss kan skapa ett lanspel över internet/LAN (hamachi) så vi kan spela.

BTW: Detta strider inte mot hamachipolicyn då jag kommit fram till att det själva problemet inte ligger i hamachi.

Anyway, vi testar t.ex. crysis vilket visar på att den hittar varandra.. Vi syns inte i listan men tar ma connect to IP så tar det 1 sekund så får man meddelandet "Disconnected by server". Om den inte hittar står det något annat, så den hittar ju nånting.

Ingen av oss har brandvägg. Vi har även testat med CoD4, Worms, BF2 och andra spel. Det enda som faktiskt funkar är GRAW 2.

(Kan tillägga att alla har fungerat för ett halvår sen)

Hållt på å klurat på detta i evigheter men får aldrig det att funka och jag tycker det är förjävligt att det ska vara så svårt att få ett simpelt lanspel att fungera.

Vi har testat att prioitera hamachinätverket till det högsta, pinga och chat fungerar, och som sagt graw2 fungerar, så hamachi fungerar ju. Men den stöter ändå ifrån den andras dator varje gång på alla andra spel..

Någon som har något förslag alls? Mycket tacksam!!

Visa signatur

MVH. Jojje...

Permalänk
Avstängd

hamachi tar inte vissa spel. Och varför startar du inte en server ''vanligt'' så kan nig polare joina det serverna du har skapat.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Har ni patchat? Har bara en av er patchat?

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Har ni provat att uppgradera till XP om nån av er råkar köra Vista numera ?

Visa signatur

Allmänt virrig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Illuvatar
Har ni provat att uppgradera till XP om nån av er råkar köra Vista numera ?

"Uppgradera" till XP

Om det har funkat innan, så testa med en äldre version av Hamachi.
Glöm inte göra en full avinstallation av hamachi först, så alla gamla inställningar försvinner.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX