Powerkaraktär i Diablo 2 LOD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Datorstol?
Registrerad
Dec 2004

Powerkaraktär i Diablo 2 LOD

Hej! Jag har börjat spela Diablo 2 LOD single player nu och vill hjärna ha lite hjälp.

Jag spelar inte så superseriöst, så jag vill veta vilka builds som är (över)kraftiga mot monster. Hittils har jag spelat som Hammerdin. Vilka andra är bra?

Tack på förhand

Muf:are

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Sorc med frozen orb är grym mot monster, men i nightmare/hell kan man få problem när man möter monster immuna mot ice. Bäst att komplettera med meteor eller liknande.

i5 2500K|Sabertooth P67|Vengeance 1866 8GB|Sapphire RX 480|Essence STX|Denon AH-D2000|Samsung S27A950D|Steelseries 7G|Feenix Nascita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I gettot
Registrerad
Okt 2004

Om du har version 1.09 eller tidigare är barbar riktigt biffig. Whirlwind, och berzerk mot monster som är imuna mot fysisk skada

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

En skelemancer är den lättaste gubben att köra igenom spelet med utan bra items. Med bra items blir det bara lättare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Necromancer med corpse explosion brukade rocka.

Nu var det länge sen jag spelade så jag minns inte vad klassen kallades, men om jag säger "Rogue" så hittar du nog rätt. Den och effekten som gjorde att man sköt pilar i en slags solfjäderform gjorde hela spelet pisslätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SSB
Necromancer med corpse explosion brukade rocka.

Nu var det länge sen jag spelade så jag minns inte vad klassen kallades, men om jag säger "Rogue" så hittar du nog rätt. Den och effekten som gjorde att man sköt pilar i en slags solfjäderform gjorde hela spelet pisslätt.

Antingen menar du Amazon eller Assassin?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Bowazon med multiple-arrow SSB?

i5 8600k @5GHz, MSI Z370-A PRO, Noctua nh-d15, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, EVGA 1070 TI SC, Corsair RM1000, Fractal Design Define S, ASUS VG248, Windows 10pro x64, Sony xz1 Compact, SAAB 9-5 2.3t, Xbox One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Sep 2006

javazons, lightsoso, trappasin, dom är helt klart bästa charsen..

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Bowazon med multiple-arrow SSB?

Korrekt

Hade något form av unique crossbow med snabbare rate of fire. Behövde bara gå frammåt och hålla knappen intryckt så dog allt som kom fram, ha ha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Sep 2006

du snackar nog om buri som var väldigr effektiv för iaf

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

skellie mancer så är det helt klart lättast med då man ofta inte hittar uber items på single player. han är lite seg men så for du får igång CE chain så är monstren i närheten dömda!

Ryzen 1700 @ 3.89ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2001

Assassin; Tiger strike + Dragon Tail är fett bra! Lägg till burst of speed så mosar du ner fiender. Kul build att spela också då den kräver lite fingerfärdighet.

Bureaucracy expands to meet the needs of the expanding bureaucracy. - Oscar Wilde
If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it." - Ayn Rand