Corsair Flash Survivor GT 8 GB

Permalänk
Melding Plague

Corsair Flash Survivor GT 8 GB

Corsair Flash Survivor GT är ett annorlunda USB-minne. Den största skillnaden mellan Survivor och andra USB-minnen är materialet. Aluminiumlegering 6061 används bland annat till att tillverka flygplansvingar, segelfartyg och maskindelar. Corsairs USB-minne är därför rejält stryktåligt, och dessutom vattentätt och stötdämpat, vilket gör att 10 års garanti utlovas. Corsair menar även att minnet har hög prestanda. Kan Flash Survivor GT vara det bästa USB-minnet?

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt minne om man bortser från priset.

Kan man förstöra ett flashminne med vatten?

Permalänk

1200 är lite för dyrt för att det ska vara intressant.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

den där såg fan rolig ut
ganska bra sak om man har viktiga filer
då blir dom verkligen oförstörbara xD

Permalänk
Medlem

Jag väntar på "Spacecraft-grade Titanium" till hölje...

Permalänk
Avstängd

Perfekta USB-minnet för de klumpiga alltså. Suveränt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Är folk verkligen så jäkla klantiga att de skulle behöva ett USB-minne som håller för att man kör över det med sin bil? För min del så tar jag hellre bättre prestanda än att det är vattentätt, stryktåligt etc.

Permalänk

Haha ja, snacka om extrem otur om man råkar tappa sitt minne mitt framför en kommande bil. Men visst kan de hända.
Ska utan tvekan köpa 32GB versionen när den kommer. Känns tryggt och ha saker på detta minnet faktiskt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Mog1 och slänga ner minnet till 200m djup..

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Mog1 och slänga ner minnet till 200m djup..

Moget att skriva mog1

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Avstängd

Förresten... en förutsättning för att minnet ska vara skyddat är ju att höljet är påskruvat.

Hur många av dem som skaffar det här minnet kommer att "tappa" det UTAN höljet?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

32Gb Minnet finns redan i lager på komplett.se för 2250kr

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344337

Permalänk
Medlem

Så tungt är det väl inte att bli överkörd av en bil, särskilt inte i lite snö som det var?

Nu är visserligen minnet rätt tjockt men platta vanliga minnen borde inte dö av det tycker jag.

Tänkte säga att den var ful men sen påminde bilderna mig om OCZ ATV Turbo så nu tycker jag den ser rätt hyffsad ut

Däremot är den ju inte så smidig, hela poängen med ett fickminne är ju att det ska vara portabelt. Går fint i vinterjackan men på sommaren kan den inte vara särskilt smidig. Om man inte har handväska vill säga

8 GB känns nästan för mycket I alla fall när det kostar såpass mycket, en 4 GB version vore inte fel (men personligen så tilltalar små minnen mig mer).

Citat:

Det är ej rekommenderat att slå vanliga USB-minnen med en hammare.

Permalänk
Medlem

Det klarar nog inte av att bli överkört av min skogsmaskin =/ Med band och 20 ton på lasset.

Är uppe i 2 termosar, 1 kylväska, 1 motorsåg.

Att köra över termosen på morgonen är ingen höjdare om man är in the middle of nowhere..

Men men bra recension, Kan nog bli ett sådant USB minne i framtiden om de sjunker i pris.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jävlar! USB-minne med 32gb lagringskapacitet? :S Satan asså! Kan ju spara typ 8 dvd filmer på det minnet ju! Skitsmidigt om man är över hos någon polare som inte tankar och ska kolla på film!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt tänkt att köpa det där minnet, men dock så tilltalar inte designen mig...
Fixar dom ett snyggare minne så är det ett givet köp

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Mog1 och slänga ner minnet till 200m djup..

mog ett? mogett?
tror det stavas moget...rätta mig om jag har fel?

EDIT:
Ang3r: om ja hade haft pengar att sponsra med ett sådant minne hade du fått testa att köra över det, frestande att testa

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Inget för svenssonanvändaren direkt, kul produkt annars

Permalänk
Medlem

D1a verkar vara 1 myck1 bra minne! Undrar om man kan köpa 1 i 3lleborg och om man kan tv1a d1 med 2l?

På ett mer seriöst plan - poängen är kanske inte att minnet tåls att köras över utan att det helt enkelt är mycket stryktåligt. Idag används USB-minnen även på platser som är allt annat än gästvänliga för elektronik. Låter bra.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

32gb ;O Själv har man 1 gb Men som Bill Gates sa; "Who could possibly need more than 640kb?"

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd

Bra att de har 10 års garanti.

Hoppas de gör snabbare uppföljare med högre kapacitet.

Kul med sådana här minnen. Jag gillar kvalité och produkter som är väl genomtänkta.

Påminner mig om det där andra USB minnet med hårdvaru-accelererad kryptering och minneschippet ingjutet i epoxy.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
32gb ;O Själv har man 1 gb Men som Bill Gates sa; "Who could possibly need more than 640kb?"

Oc hsjälv har jag 64Mb xD

Permalänk

Vore det inte lite intressant att se hur det klarar värme också, typ lägga in det i en brasa eller nåt?

Ett minne som inte förstördes av att det började brinna hemma vore ju inte så dumt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
32Gb Minnet finns redan i lager på komplett.se för 2250kr

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344337

Dock inte GT versionen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetnos
Bra att de har 10 års garanti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Det klarar nog inte av att bli överkört av min skogsmaskin =/ Med band och 20 ton på lasset.

Gäller garantin om man kör över det med Ang3r's skogsmaskin då?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Vad man än stoppar in i en sån burk klarar väl mycket stryk och tål vatten?

Permalänk
Medlem

Lite roligt

Ja tycker att deras slutsats blev lite rolig.

Fördelar:

Bra prestanda. <<<<

Nackdelar:

Kunde ha bättre prestanda. <<<<

Permalänk
Medlem

Har ett sedan 2 månader, hade Corsair Flash GT innan och det minnet höll ca 10månader, förhoppningsvis så håller detta minne längre. Än så länge så fungerar det fint iallafall.

Permalänk
Medlem

Dom menar antagligen att prestandan är bra men att den kunde vara bättre.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Nån som vet om detta minne stöder Readyboost?