Oblivion bråkar med mig. Hjälp!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nato?
Registrerad
Dec 2005

Oblivion bråkar med mig. Hjälp!

Det är lite olika problem.

1) Om jag använder mig av Oscuros oblivion overhaul får jag stora gula fyrkanter vid ljuskällor.
2) När jag stänger av spelet krashar det, vilket innebär att jag inte kan ta bort HDR för att se om det är det som bråkar.

Vad gör jag?

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Du borde kunna öppna .ini filen i spelets mapp med alla inställningar. Ta först en kopia av orginalet för säker hets skull sen öppna den i anteckningsblocket eller t ex wordpad och se om du kan leta fram HDR inställningen. Har inte oblivion installerat för tillfället men om du hittar stället så kan du där bestämma om spelet ska starta med HDR nästa gång du startar eller inte. Står den på 1 så är det läga att ändra det till 0 för att stänga av det.

spara och se om det funkar.

om inte, eller om något annat blir fel så sätt bara tillbaka den gamla .ini filen och prova något annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2005

har samma problem med de gula grejerna. Jag tror det ar som en varningsgrej for att ett objekt saknas. Mina finns ofta pa bord..

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nato?
Registrerad
Dec 2005

Det handlar inte om HDR. Lär ju inte vara objekt som saknas? Det blir så i grottan precis efter man startar spelet, varför skulle han lägga till objekt (som inte finns) där?

INGEN annan som haft samma problem och löst det?

Finns det andra moddar som gör att spelet inte levlar med en själv så mycket förutom OOO?

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Det handlar inte om HDR. Lär ju inte vara objekt som saknas? Det blir så i grottan precis efter man startar spelet, varför skulle han lägga till objekt (som inte finns) där?

INGEN annan som haft samma problem och löst det?

Finns det andra moddar som gör att spelet inte levlar med en själv så mycket förutom OOO?

den här level-modden är något i den stilen:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=2518

i5 2500K|Sabertooth P67|Vengeance 1866 8GB|Sapphire RX 480|Essence STX|Denon AH-D2000|Samsung S27A950D|Steelseries 7G|Feenix Nascita