Fryslagg vid online spel!!!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oslo
Registrerad
Maj 2004

Fryslagg vid online spel!!!!!

Tjenare allihop!

Jag har ett problem och vet inte hur man åtgärdar det.
När jag kör t.ex. UT2004 online så fryser spelet i några sekunder och sen är man återigen i spelet. Det är väldigt irriterande eftersom man inte vet vad som händer under de 3 s som det fryser. Man ser ingentingen och oftast så slutar det med att man blir dödad.

Jag kör på trådlös internet med USB till min stationära. Kan det vara att det finns andra saker som stör USB och vilket leder till fryslagg vid onlinespel?
Jag kan tanka utan problem och utan avbrott.

Tack för alla svar!
//Warp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

pröva med lina. billig trådlös? är den som är problem nästan garanterat, eller temperatur som gör att den trottlar, men då blir det inte som du beskriver, men kolla upp temps ändå.

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2007

Min brorsa hade liknande, för honom så va felet att moderkortet endast stödde upp till AMD X2 6000+ medans han hade X2 6400+.
så för hans del va de bara fixa nytt moderkort, har problemet kommit på senare tid så kan det vara så att det sitter mycket damm på fläktarna/i burken så den blir för varm och därmed fryslagg, hade så förut, rensade datorn med en burk tryckluft, finns att köpa billiga på de flesta ställen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2005

Är inget fel med ditt internet, Fryslagg är hårdvarurelaterat.
Felsök med hjälp av ett benchmarkprogram. Börja med att uppdatera dina drivrutiner alt. ta en lite äldre drivrutin.

Hur mycket minne har du? har du lite minne så belastas din pagefile mer och har du lite utrymme på HDDn så kan du räkna med lagg.

Vad har du för specs annars på datorn?

:: Hell was build for heroes ::