CoD 4, hur låsa Stingern?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2007

CoD 4, hur låsa Stingern?

Har kommit till ett ställe i spelet där man skall schlakkadakka ner en helikopter med hjälp av en Stingermissil, men den vägrar att låsa på helikoptern och går alltså inte att avfyra. Någon som har ett tips på hur man fixar det? Skall den låsa automatiskt eller är det någon knapp som skall tryckas? Det skall tydligen komma något surr/pipljud när den låst, men det får jag aldrig.

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2005

Är väl bara att sikta på helikoptern en liten stund så låser den sig automatiskt. Det gjorde iaf jag.

Macbook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004

Du siktar bara på helikoptern så längde det behövs så låser den efter ett tag. Om du tappar siktet så börjar den om från 0 igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jan 2004

Re: CoD 4, hur låsa Stingern?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega
Har kommit till ett ställe i spelet där man skall schlakkadakka ner en helikopter med hjälp av en Stingermissil, men den vägrar att låsa på helikoptern och går alltså inte att avfyra. Någon som har ett tips på hur man fixar det? Skall den låsa automatiskt eller är det någon knapp som skall tryckas? Det skall tydligen komma något surr/pipljud när den låst, men det får jag aldrig.

Jag hade samma problem med att summern aldrig kom.
Var tvungen att spela om den banan från början 5-6 ggr så släppte det.
Varför har jag ingen aning om, hittade inget online då jag sökte på just det problemet heller.
Men det verkar vara en bugg som vissa råkat ut för.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2007

Re: Re: CoD 4, hur låsa Stingern?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Jag hade samma problem med att summern aldrig kom.
Var tvungen att spela om den banan från början 5-6 ggr så släppte det.
Varför har jag ingen aning om, hittade inget online då jag sökte på just det problemet heller.
Men det verkar vara en bugg som vissa råkat ut för.

Märkligt, detta verkar drabba en del och en del inte, precis som du sa. Hittade lite info om problemet här http://www.charlieoscardelta.com/board/viewtopic.php?t=79987 men ingen direkt lösning.

EDIT: Lyckades få den att låsa till slut, men endast genom att spela om banan några gånger, precis som Lonefox rekommenderade. Bugg, javisst!

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU