Exklusivt tangentbordspaket från Logitech

Permalänk
Melding Plague

Exklusivt tangentbordspaket från Logitech

Logitech har släppt mycket nya produkter på Consumer Electronics Show (CES) som startade idag i Las Vegas. Först ut var en ny Harmony-fjärrkontroll men de har även släppt tangentbordspaketet Cordless Desktop MX 5500 Revolution idag.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte i nån LCD-display. Ge mig ett mer stryktåligt UltraX så är jag nöjd!

Jag slår för övrigt inte på tangenterna...de blir sega av sig självt.

Kommer aldrig mer köpa ett tangentbord med höga tangenter.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Jag bryr mig inte i nån LCD-display. Ge mig ett mer stryktåligt UltraX så är jag nöjd!

Jag slår för övrigt inte på tangenterna...de blir sega av sig självt.

Kommer aldrig mer köpa ett tangentbord med höga tangenter.

Själv är jag inne på mitt tredje ultraX sedan de kom ut.
Känslan att använda dem är svårslagen:)

Permalänk

OMG tre UltraX användare på raden då med mig, BoZzE har SÅÅÅ rätt aldrig stora tangenter mer. jag har haft mitt UltraX nu i tre år och det tuggar på fortfarande, och jag slår inte på mitt tangentbord... av ilska^^ jag är en stepmania spelare så stryk klarar de iaf.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Ser lite väl stort ut, vill hellre ha något mindre tangentbord o inga fläskiga saker som täcker mer än nödvädnigt. Numlock tex går ju skippa helt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
OMG tre UltraX användare på raden då med mig, BoZzE har SÅÅÅ rätt aldrig stora tangenter mer. jag har haft mitt UltraX nu i tre år och det tuggar på fortfarande, och jag slår inte på mitt tangentbord... av ilska^^ jag är en stepmania spelare så stryk klarar de iaf.

Precis. TubularBoy har också rätt. Går inte att finna bättre än UltraX.

Upphöjda tangenter = 80/90-tal.

Fuer_frei: Nej, numlock är bra att ha. Däremot är det synd att alla fläskar på med extratangenter när det inte behövs.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk

Den såg faktiskt snygg ut, tycker jag. Dock var priset lite högt :/

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Awww. Som vanligt på Sweclockers så är det UltraX eller inget som gäller. Alla andra är bara underliga.

Kunde väl tänka mig detta paket men jag litar fortfarande inte på trådlösa tangentbord/möss.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Väldig hög "villha-faktor". Själv föredrar jag höga tangenter, ingen skön känsla alls i ett ultraX.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Awww. Som vanligt på Sweclockers så är det UltraX eller inget som gäller. Alla andra är bara underliga.

Testa innan du uttalar dig.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

UltraX är ju bara så bäst! Är inne på mitt första, går det sönder, blir det ett likadant! Hoppas bara dom fortsätter tillverkas!

/D

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
UltraX är ju bara så bäst! Är inne på mitt första, går det sönder, blir det ett likadant! Hoppas bara dom fortsätter tillverkas!

/D

Det kommer det göra. Iofs har du råd med 3 ultrax på ett G15, så skitsamma.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Såg inte alls lockande ut faktiskt....

Jag har kört ultrax , och nu dinovo edge....helt santslöst skönt tbord!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Logitech failar på tangentbord, deras möss är bättre dock, men den marknaden är inte den största heller så det finns inte *så* mycket att välja på. Själv sitter jag på en basic Z-merc för 299kr, funkar helt OK och den extra knappsatsen är pörfekt för World in Conflict.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Det kommer det göra. Iofs har du råd med 3 ultrax på ett G15, så skitsamma.

joo, men jag gillar mina tangenter och själva ramen med utsliten färg

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Kommer krävas mycket innan jag släpper mitt G15 alltså, en större lcd hade ju lockat, den där ser ju mindre ut än den jag redan har. :/

Permalänk
Medlem

Logitech UltraX var väl ett ok budget-tangentbord sålänge det höll. Sämre livstid får man dock leta efter och då har jag erfarenhet av att både använda, sälja och ta emot garantiärenden på detta tangentbord.

Nej jag skulle hellre skrota runt på blocket efter ett gammalt knatter än att knaka runt på fler kassa UltraX.

Nå, nu är det ju säkert ett ok tangentbord att ha i knät i soffan ett par gånger i veckan om man nu är inne på sådant, men att använda i dagligt bruk. Haha, nej tack!

PS. Får hålla med om G15. Det är det bästa tangentbord jag någonsin ägt i mitt liv, t.o.m. bättre än de gamla knatterborden som höll i tio år. Sköna förminskade tangenter, sanslöst robust konstruktion och ser helt ok ut. LCDn är mer av en bonus och jag hade nog köpt ett G11 om det funnits vid det laget. DS.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk

För att något ska vara exklusivt måste det ju ha något mer än ett högt pris. Otroligt fult tangentbord, är det verkligen någon som använder alla dessa extraknappar?

Jag är fortfarande på mitt första Ultrax, bästa tangentbordet jag haft. Ett ultrax med bluetooth utan massa onödiga extraknappar och numpad hade vart något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Jag bryr mig inte i nån LCD-display. Ge mig ett mer stryktåligt UltraX så är jag nöjd!

Jag slår för övrigt inte på tangenterna...de blir sega av sig självt.

Kommer aldrig mer köpa ett tangentbord med höga tangenter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Själv är jag inne på mitt tredje ultraX sedan de kom ut...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
OMG tre UltraX användare på raden då med mig...

Har kört med ett UltraX sedan ett år tillbaks lite drygt. Var först ovant, men nu älskar jag det!

OnTopic: Snyggt, skulle passa fint till min HTPC.. problemet är väll att det kostar en hel del.

Permalänk
Medlem

BoZzE: Nej numlock är helt värdelöst, precis som piltangenterna. Jag har ALDRIG använt numlock när jag suttit vid datorn. Ska vara som bärbara datorers tangentbord fast lite bättre o mer funktioner.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

UltraX it is! Synd att det är dåligt på knappkombinationer :/
Knappt så det går att spela Frets on Fire helt ordentligt Flyga jetplan på BF2 är helt omöjligt!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Vilken tur att tangentbordet visar tiden! Nuförtiden när man bara har inbyggd klocka i mobiltelefonen, datorn, MP3-spelaren, TV:n, Videon, DVD:n, Hifi-anläggningen, hemtelefonen, spisen, kylskåpet, frysen, microvågsugnen, väderstationen, dammsugaren samt självklara tisdsvisare som väckarklockan och armbandsuret så är det svårt att hålla koll på tiden när man skall iväg till bussen!

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Testa innan du uttalar dig.

Sedär, beviset kom fram.
Faktum är att jag kört igenom ett UltraX, som sekundär tangentbord dessutom. Har en HP OEM UltraX-sortof-kopia nu för tiden. Spel/arbetsdatorn har dock ett MS Natural Ergonomic 4000.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Har kört med ett UltraX sedan ett år tillbaks lite drygt. Var först ovant, men nu älskar jag det!

OnTopic: Snyggt, skulle passa fint till min HTPC.. problemet är väll att det kostar en hel del.

Beat this boys

Har den svenska version av den här för 8 år nu utan problem. Still going strong!
En av de första ergo board.

http://images.kbench.co.kr:8080/korean/hardware/new/2000_08/i...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Hehe, har ett likdant sånt tangentbord här bredvid men med MS logga.
Föredrar MS nyaste explorer 4000 eller vad det är dock. Slår UltraX också trotts att det inte är laptopfeeling på det (som jag annars avgudar), min åsikt förstås.

Ang. det här tangentbordet så förstår jag logiken.
De smäller på en decimeter till vänster för lite extra kraffs, kör på en hel meter ovanför tangentbordet för en klocka och sen, *trumvirvel*, så förstör de tangentbordslayouten helt bara för att spara en centimeter i bredd.
Puckon...

Trådlöst är ju ingen höjdare det heller. Men det är min åsikt, det ovan är ingen åsikt det är fakta (nåja, så självklart som något kan vara i alla fall).

Permalänk
Avstängd

Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution.
Men oj vilken revolution, den har ju en klocka!
Vad användbart, en sån finns ju inte i aktivetsfältet!

1600 kr är för dyrt.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem

Snyggt från logtech som vanligt!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Precis. TubularBoy har också rätt. Går inte att finna bättre än UltraX.

Upphöjda tangenter = 80/90-tal.

Fuer_frei: Nej, numlock är bra att ha. Däremot är det synd att alla fläskar på med extratangenter när det inte behövs.

det där är ju tycke å smak, satt 2 dagar i streck på att ultraX asså ett sånt där Flat skit från logitech och jag gillar dom inte för fem öre.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk

Gillar inte musen så mycket men skulle lätt kunna tänka mig och köpa de för tangentbordet. Riktigt snyggt faktiskt.
Dessutom brukar ju butikerna hålla lägre pris på logitechs egna produkter.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Mm ser fint ut, dock litar jag inte på trådlöst. Och jag bytte faktiskt bort mitt UltraX mot ett G15, ett byte som jag skulle göra igen när som hellst.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB