Logitech släpper ny Squeezebox

Permalänk
Melding Plague

Logitech släpper ny Squeezebox

Logitech har varit aktiva under Consumer Electronics Show (CES) som just nu pågår i Las Vegas, USA. De har idag lanserat en ny Squeezebox som kommer med en fjärrkontroll med en färgdisplay.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Musikälskare

Hmm detta kanske kan vara nått, displayn är dock överflödig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Överflödig display?

Hur hade du tänkt annars man bläddrar fram sin musik man vill lyssna på ?
Den här produkten börjar (äntligen) börja tafsa på SONOS territorie.

Det här är lockande när SONOS är så pass dyrt och kanske (för min del) lite för stor kostym. Jag är bara intresserad av en central mediaspelare som kopplas till stereon.

Permalänk
Medlem

Mm håller med, fler sådana här produkter.
Har själv funderat på AirTunes med extraprogram för att kunna streama från mer än iTunes.

Dock har du ju inte alls funktionaliteten att välja låtar med en fjärr.. med Airtunes får du helt enkelt sitta vid datorn. Fast vi snackar ju en prisskillnad på minst 2000kr.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur det strömmas. BT eller? Eller Wi-Fi? Oooooorkar inte söka själv, haha! Wi-Fi låter rimligast med tanke på ljudkvalitet och så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saffe
Nån som vet hur det strömmas. BT eller? Eller Wi-Fi? Oooooorkar inte söka själv, haha! Wi-Fi låter rimligast med tanke på ljudkvalitet och så.

ser det inte ut som ett tp-uttag på baksidan tycker du?

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
3000 kr ?!
Seriöst. Köp en 22" skärm och en riktig fjärr så kan du köra musikapplikationen i fullskärmsläge på en dedikerad skärm, för mindre pengar.

Det är ju det som är grejen att ha hela musiksamlingen på en NAS och ha en trådlös kontroller för ta fram musiken man vill höra på.
Inte att ha en ful fet skärm och muspekare.

Permalänk
Medlem

Själv saknar jag trådlös n-standard, jag hoppas det kommer till nya modellen

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem

jag saknar balanserade ljudutgångar

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
jag saknar balanserade ljudutgångar

Då skall du satsa på Squeezebox Transporter..

http://www.slimdevices.com/pi_transporter.html

Bara att slänga upp påsen med pengar

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Då skall du satsa på Squeezebox Transporter..

http://www.slimdevices.com/pi_transporter.html

Bara att slänga upp påsen med pengar

/H

Jäklar vilken pryl Ha begär!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.