Någon som går industriell ekonomi eller på LiTH?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Men ligger alla Industriella Ekonomi linjer runt 18-19~ vart man än väljer att söka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Antagningsstatistik finns här, för övrigt:
http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1442

Permalänk

Tack Elgot, du får ursäkta att jag inte kollade genom tråden innan, så trött vid den här tiden
Mycket intressant det du skicka (Av det jag orkade kolla)
Karlstads universitet låg ju på 15.9 vilket kan räknas som lågt? Vore definitivt ett alternativ för mig då min familj har stuga där som jag kan bo i.

Mvh
/Martin

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Jo det är en tanke, fast om det behövs så satsar jag gärna mer nu sista tiden så jag får högre snitt (Vilket jag som sagt har goda möjligheter för)
Men ligger alla Industriella Ekonomi linjer runt 18-19~ vart man än väljer att söka?

Det ena utesluter inte det andra. Har du bra i båda har du ju chans på båda antagningssätten.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Tack Elgot, du får ursäkta att jag inte kollade genom tråden innan, så trött vid den här tiden
Mycket intressant det du skicka (Av det jag orkade kolla)
Karlstads universitet låg ju på 15.9 vilket kan räknas som lågt? Vore definitivt ett alternativ för mig då min familj har stuga där som jag kan bo i.

Mvh
/Martin

Annars kan jag rekomendera I på LTU(Luleå Tekniska Universitet). Vet inte vad intagningspoängen är där men det ligger betydligt lägre än på KTH, Chalmers och LiTU iaf. Gissningsvis runt 16.
Karlstad är ju inget tekniskt universistet och det är väl att rekomendera om man ska läsa en teknisk utbildning som civilingengörsutbildnignarna är. Dock så läser ju inte industriell så många tekniska ämnen och KAU är ett bra unversistet för ekonomi och sammhällsvetare m.m från det jag har hört iaf.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
Annars kan jag rekomendera I på LTU(Luleå Tekniska Universitet). Vet inte vad intagningspoängen är där men det ligger betydligt lägre än på KTH, Chalmers och LiTU iaf. Gissningsvis runt 16.
Karlstad är ju inget tekniskt universistet och det är väl att rekomendera om man ska läsa en teknisk utbildning som civilingengörsutbildnignarna är. Dock så läser ju inte industriell så många tekniska ämnen och KAU är ett bra unversistet för ekonomi och sammhällsvetare m.m från det jag har hört iaf.

Tackar så mycket för svar!
Såg definitivt intressant ut, är som sagt öppen för att flytta istort sett var som hellst för att komma in på det jag vill.
Tittar runt lite då & då på olika Universitets/Högskole hemsidor och idag fann jag detta på KTH;
http://www.kth.se/utbildning/program/civilingenjor/datateknik...
Civing Datateknik med möjlighet att välja Industriell projektledning och organisation som inriktning, verkar inte det väldigt snarlikt I?
Isf vore även det ett mycket intressant alternativ!

Mvh
/Martin

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

YEAH! Fick antagningsbesked igår, och jag kommit in på Industriell Ekonomi. På KTH
Nu behöver jag bara en bostad i Stockholm också. Lättare sagt än gjort eftersom jag bara har ~90 ködagar på SSSB eller Svebo...

Om någon känner någon som har ett rum att hyra ut som inte är orimligt långt från KTH, så skrik till!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!