Antec på CES 2008

Permalänk
Melding Plague

Antec på CES 2008

Årets upplaga av Consumer Electronics Show bjöd på massvis av nyheter. Bland deltagarna fanns den mycket omtyckta chassitillverkaren Antec, som bland annat visade upp uppdaterade versioner av företagets mest populära datorlådor.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där nätaggregats serien ser mycket intressant ut, men de där chassina tyckte jag inte om alls.

Vad lugnt det var här då, sover alla?
Trodde inte att datornördar sov, eller så är jag bara extremt ohälsosam.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Tyck inte heller chassina var så snygga.

Men Twelve Hundred lådan lär man ju ha rätt så bra luftflöde i tyck ja de se ut som de skulle väll va därför man skulle skaffa en sån.

Visa signatur

Asus ROG STRIX X99 GAMING I Intel Core i7 6800K @ 4,2 Ghz I Custom Vattenkylning I Corsair Vengeance LPX 16GB 3200Mhz CL15 I ASUS GTX 1080Ti STRIX I Thermaltake Core X9 + Core P3 I Corsair HX 850W I

Permalänk

Undrar vad priset på Antec 1200 kommer hamna på?

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Hedersmedlem

Datornördar sover inte. De bara går off-line lite då och då.

Oj vad spelnötterna kommer att ta till sig Twelve Hundred för allt som lyser och snurrar gör spel bättre...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är ganska intresserad av twelve hundrer, p g a bra kylning, men synd att det är LED-fläktar...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Jag är ganska intresserad av twelve hundrer, p g a bra kylning, men synd att det är LED-fläktar...

Du kan alltid byta till tysta ljuslösa fläktar men det blir dyrare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

måste sig släppas sig nsart ju..måste ha sig antec 1200

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Hedersmedlem

Twelve Hundred har en grymt bra kylning så den blir mycket populär så det dröjer nog innan vi får se den då andra länder kommer föra. Fast jag har säkert fel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå varför dom inte kan köra samma layout på alla chassin som i P180 chassina, den är så väl planerad och den största anldeningen till att jag skullle kunna köpa ett sånt chassi.

Permalänk
Hedersmedlem

Tja P180 klarar inte långa grafikkort så bra så lite bättre kan dom allt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

200mm fläkten i toppen är ingen nyhet, den sitter ju i 900:an också.

Permalänk
Medlem

vad i helvete ska dom ha sån jävla långt namn? vem i helvete vill säga, "jag har köpt en antec twelve hundrad" eller "har du sett den nya antec ettusentvåhundra/tålvhundra". wtf ska det vara så svårt o ha enkelt namn?

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Det va mig en ful rackare! Har designersarna på antec tagit semester eller?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
vad i helvete ska dom ha sån jävla långt namn? vem i helvete vill säga, "jag har köpt en antec twelve hundrad" eller "har du sett den nya antec ettusentvåhundra/tålvhundra". wtf ska det vara så svårt o ha enkelt namn?

I lol'd.

För övrigt så är 1200'an ingen direkt nyhet, har ryktats om och setts på bild länge nu. Det som egentligen är någon nyhet med det chassit skulle vara den inbyggda vattenkylningen, i en dyrare variant. Annars den stora fläkten ovan. Ett chassi byggd för kylning och hårddiskar, så som 900'an.

Deras kommande Mini 180 ska bli intressant att se riktiga tester på, den verkar ha allt i ett mindre format. Trångt, men välplanerat.

300'an kan bli ett schysst budget alternativ. Stoppa i lite tysta komponenter och skumgummiblock så blir det fint.

Edit; deras Signature serie verkar lovande, ska bli intressant och se kommande tester. Stabila 80+ nätaggregat är aldrig fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Den där nätaggregats serien ser mycket intressant ut, men de där chassina tyckte jag inte om alls.

Håller med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
vad i helvete ska dom ha sån jävla långt namn? vem i helvete vill säga, "jag har köpt en antec twelve hundrad" eller "har du sett den nya antec ettusentvåhundra/tålvhundra". wtf ska det vara så svårt o ha enkelt namn?

Jag tycker namngivningen är bra, mycket bättre än de flesta. Känns enkelt när det bara är siffror. Värre är det med lian li som blandar bokstäver och siffror, ex "Lian Li PCC35A". Krångligare imo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Tja P180 klarar inte långa grafikkort så bra så lite bättre kan dom allt.

P180 klarar väl riktigt långa grafikkort om man tar bort den övre hårddiskburen?

Permalänk
Medlem

Fräna de där "mini" chassi'na är, såg massor av mini ninehundreds på DH!

12hundred såg ju riktigt najs ut!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Är det någon som vet vad Antec Twelve Hundred kommer att kosta?

Permalänk
Medlem

skulle tippa som nine hundred kanske några hundralappar dyrare här i sverige

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Jag är ganska intresserad av twelve hundrer, p g a bra kylning, men synd att det är LED-fläktar...

Hehe, så sant så.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Chassit verkar ointressant, men nätaggregatet verkar intressant.

Citat:

Bland annat är nätaggregaten utrustade med en likström-till-likströmsomvandlare för 3,3- och 5 voltsuttagen. Dessa omvandlare brukar vanligtvis återfinnas i nätaggregat avsedda för servrar och andra enheter som kräver mycket hög tillförlitlighet och strömkvalitet

Låter intressant.

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Jag är ganska intresserad av twelve hundrer, p g a bra kylning, men synd att det är LED-fläktar...

Pga = ngt dåligt.
Tack vare = ngt bra.

OnT: Chassina såg väl inte så värst snygga ut men kommer förmodligen att kyla väl

Permalänk

Heh, lustigt! Jag hade väntat mig glåpord och allt tusan om Twelve Hundered för LED-fläktarna och klagomål på nätagget för att det bara har en 80mm fläkt. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad såhär på söndags... "morgonen".

MaLo:
Nördar går afk, inte offline. Är nördar offline så beror det på en yttre faktor som t.ex. ISPen.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
vad i helvete ska dom ha sån jävla långt namn? vem i helvete vill säga, "jag har köpt en antec twelve hundrad" eller "har du sett den nya antec ettusentvåhundra/tålvhundra". wtf ska det vara så svårt o ha enkelt namn?

Jag håller inte alls med, det är väl inget svårt att säga Antec Twelve Hundred eller Antec Tusentvåhundra? Jag ser inga som helst problem med det. Däremot är det mycket krångligare att säga "Intel Core 2 Duo E6750", "GeForce 8800 GTS" eller för att ta chassi namn, "Cooler Master Praetorian 731" eller "Lian Li PC7A-Scand V3". Jag tycker den här kritiken verkar helt obefogad, eftersom det inte är några som helst problem med att säga twelve hundred/tusentvåhundra/tolvhundra.

Om du vill veta vad jag tycker är ett långt namn, varsågod;

XEED Xtreme PerforMAX Overclocking Monster Ninja Plus Ultra Turbo
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?vat=true&Product...

Mvh

Permalänk

mer CES nyheter tack.

OT: ser ju helt klart intresant ut, specielt nätaggen.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag tycker namngivningen är bra, mycket bättre än de flesta. Känns enkelt när det bara är siffror. Värre är det med lian li som blandar bokstäver och siffror, ex "Lian Li PCC35A". Krångligare imo.

P180 klarar väl riktigt långa grafikkort om man tar bort den övre hårddiskburen?

Det är därför jag skrev som jag skrev.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Heh, lustigt! Jag hade väntat mig glåpord och allt tusan om Twelve Hundered för LED-fläktarna och klagomål på nätagget för att det bara har en 80mm fläkt. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad såhär på söndags... "morgonen".

80mm fläktarna har inte visat sig låta mer än andras agg med 120mm så det det är lugnt.

Citat:

MaLo:
Nördar går afk, inte offline. Är nördar offline så beror det på en yttre faktor som t.ex. ISPen.

Det hindrar inte en sann nörd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis som med tidigare nätaggregat satsar Antec på hög effektivitet och tysta fläktar

Antec har väl aldrig satsat på tysta nätagg, bortsett från phantom serien, vad jag vet. Isåfall har de misslyckats

Det där nätagget verkade ju trevligt men som sagt, inte särskilt imponerad av vad antec tycker är tyst och sen 80mm fläkt känns inte så lyckat

Permalänk

Inget P190, eller vänta, de kanske räknar med att Swec är målgruppen?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Antec har väl aldrig satsat på tysta nätagg, bortsett från phantom serien, vad jag vet. Isåfall har de misslyckats

Det där nätagget verkade ju trevligt men som sagt, inte särskilt imponerad av vad antec tycker är tyst och sen 80mm fläkt känns inte så lyckat

NeoHE och Earthwatts hör till de tystaste nätaggen på marknaden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015