Tele2 och deras inkompetenta kundsupport

Permalänk
Medlem

Tele2 och deras inkompetenta kundsupport

Hejsan!

Beställde nyligen ett abonnemang av tele2 och väntar på att det skall levereras. Då tänkte jag skaffa ett datapaket för att kunna surfa från iPhonen osv, såg ett på deras sida som verkade bra. Idag ringde jag och testade att chatta med dem. Ingen kunde svara på om detta datapaket fungerar även när jag surfar på mobilen, iom att det inte är någon skillnad. De gav olika svar och klistrade in egna villkor de inte kunde ge mig länkar till information om dessa tilläggspaket. De kunde inte heller svara på varför det paketet jag hittade inte skulle fungera.

Funderar seriöst på att skicka tillbaka abonnemanget när det kommer och beställa från någon annan som kanske har personal som iaf gått ut grundskolan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

du kanske var otydlig...

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan83
du kanske var otydlig...

Hur mycket tydligare kan en fråga bli. "Fungerar detta även om man surfar med GPRS på mobilen. Om nej, vad skulle skillnaden vara?".

Frågan är om de utbildar sin kundservice alls.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Du får ursäkta men jag hängde med ungefär så här långt i ditt inlägg: "Beställde nyligen ett abonnemang av tele2 och väntar på att det skall levereras. " Sen tappade jag bort mig! Har du beställt ett datorpaket ihop med abonnemanget från tele2? Är det mobilt bredband? Vad var det för tilläggspaket du ville ha?

/CaaN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CaaN
Du får ursäkta men jag hängde med ungefär så här långt i ditt inlägg: "Beställde nyligen ett abonnemang av tele2 och väntar på att det skall levereras. " Sen tappade jag bort mig! Har du beställt ett datorpaket ihop med abonnemanget från tele2? Är det mobilt bredband? Vad var det för tilläggspaket du ville ha?

/CaaN

Woops, såg att jag råkat ersätta några meningar Blir så ibland på laptop när man råkar komma åt touchpaden

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

haha! konstigt du inte fick hjälp. har försökt förstå jag med.

vad är det för paket du pratar om?

lycka till

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
haha! konstigt du inte fick hjälp. har försökt förstå jag med.

vad är det för paket du pratar om?

lycka till

Jo, men jag pratade ju i telefon med kundtjänsten Ett datapaket med 1 gb eller obegränsad GPRS trafik. Nu letar jag efter nått nummer till Telia så jag kan fråga dem, kanske skiter i tele2 och tar Telia istället.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

har inte telia 90200?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matjen
har inte telia 90200?

Testat och ringa det från mitt comviq abonnemang, kommer till att nummret inte finns.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Jag har också beställt det som Derox pratar om, det är en tilläggstjänst som man kan beställa till sitt abonnemang och den heter "Datapaket" och kan vara på antingen 1 gb för 39 kr/mån eller 99 kr för obegränsat.

Comviq beskriver tjänsten så här:

Datapaket

GPRS/3G Data ingår i samtliga av Tele2s mobilabonnemang och du betalar 15 kr /Mb. För dig som använder mobiltelefonen som modem till din bärbara dator, erbjuder vi ett förmånligt rabattpaket.

Jag beställde tjänsten för att kunna hämta min epost direkt till min LG Prada utan att behöva tänka på kostnaderna, jag beställde den från deras chatt-kundtjänst (som man hittar om man letar lite) och där lovade de att den skulle gälla all slags datatrafik.

En (nästan) exakt kopia på min beställning:

Datum: 17.01.2008 12:24:51
Operatörsnamn: Helena Hansson

Operatör: Helena Hansson
Normal Meddelande
System (12:24) 1875466
System (12:24) Ref:
System (12:24) Ref2:
System (12:24) Är du kund hos oss idag?:Ja
System (12:24) För snabbare service vänligen ange ditt mobilnummer::XXXXXXXXXX

Helena Hansson (12:24): Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med Helena Hansson. Vad kan jag hjälpa till med?

Användare (12:25): hej, jag undrar om er tillägstjänst datapaket som man kan beställa till mobilabonnemang

Användare (12:27): gäller den tjänsten även den datatrafik som man förbrukar om man surfar på mobilen? Det står att man kan använda det till att ha mobilen som ett modem och det gör jag ibland, men ofta tar jag emot epost direkt i telefonen och ingår den datatrifken i erbjudandet?

Helena Hansson (12:28): ja, det finns ett tillägg att teckna till vanligt mobilt bredband, data pkt 1 gb 39 kr i månaden eller fri surf för 99 kr i månaden

Användare (12:29): ja, och jag skulle vilja ha det för 39 kr, det täcker alltså även den data jag använder direkt på mobilen så det är ingen skillnad på om jag använder mobilen som modem till min bärbara eller om jag surfar direkt på mobilens webläsare?

Helena Hansson (12:30): nej det spelar ingen roll vart/ hur du surfar. det som gäller är 1Gb, sen kostar det vanlig surf taxa

Användare (12:30): vad fint, kan jag beställa det direkt av dig nu med en gång?

Helena Hansson (12:31): det kan du göra, då blir det inlagt from i morgon. vad heter du ?

Användare (12:32): Det här behöver ni inte få veta :-b

Helena Hansson (12:33): perfekt, lägger in tjänsten from i morgon

Användare (12:33): Tack för hjälpen

Kruxet ligger i det här svaret:

Helena Hansson (12:30): nej det spelar ingen roll vart/ hur du surfar. det som gäller är 1Gb, sen kostar det vanlig surf taxa

Det går inte att misstolka, comviq har lovat mig att deras tjänst täcker precis all slags datatrafik. Punkt! Naturligtvis måste det vara samma för dig, Derox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rödingen
text

Jo, jag tänkte att jag testar iom att det inte e uppsägningstid, började bra, men sen brjade jag bli debiterad, 50 kr på 2 timmar. Hmm tänkte jag, ringde upp tele2. Visade sig att det inte varit inlaggt, de lovade att det skulle komma. 2 dar senare ringde jag igen efter debitering, först DÅ blev det inkopplat. Senare samma dag så stängde comviq ner mitt abonnemang för att ställa in det rätt, tog dem över 24 timmar.

Jo, jag anser fortfarande tele2 är ett gäng klåpare, borde valt telia.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Testat och ringa det från mitt comviq abonnemang, kommer till att nummret inte finns.

0890200 ringer du från mobil. Lite sent kanske men nu vet du.

Angående att använda mobilen som modem så kan de inte se om du surfar i mobilen eller via datorn kopplad till mobilen. Det är data som data för dem. Som jag sa, de kan inte se skillnaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
0890200 ringer du från mobil. Lite sent kanske men nu vet du.

Angående att använda mobilen som modem så kan de inte se om du surfar i mobilen eller via datorn kopplad till mobilen. Det är data som data för dem. Som jag sa, de kan inte se skillnaden.

Precis, märkt det nu. Nu hoppas jag bara på att de släpper iPhonen i 3G innan jag åker till NY i Juni, införskaffa en sådan så är allt frid och fröjd

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ens slå 08, 90200 behöver inget riktnummer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Man behöver inte ens slå 08, 90200 behöver inget riktnummer.

Jo. Från andra operatörer bl.a. Snackar mobilt alltså. Se inlägget jag citerade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jo. Från andra operatörer bl.a. Snackar mobilt alltså. Se inlägget jag citerade.

Jaså. Har aldrig jag behövt göra. Jag ringer bara 90200 från min mobil.
Har Telenor som mobiloperatör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jo. Från andra operatörer bl.a. Snackar mobilt alltså. Se inlägget jag citerade.

Vad har du för operatör? Jag kör med Tele2 och det funkar med endast 90200 för de tillfällen jag behövt kontakta Telia - har det gjort så länge jag haft Tele2, vilket är snart nio år nu. Funkar också bra med Telenor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Vad har du för operatör? Jag kör med Tele2 och det funkar med endast 90200 för de tillfällen jag behövt kontakta Telia - har det gjort så länge jag haft Tele2, vilket är snart nio år nu. Funkar också bra med Telenor.

För mig fungerar det nu. Har inte testat på väldigt länge men sist så var jag tvungen att slå riktnummer. Det var Derox som fick ett meddelande om att numret inte fanns. Då kan man köra med 08.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
För mig fungerar det nu. Har inte testat på väldigt länge men sist så var jag tvungen att slå riktnummer. Det var Derox som fick ett meddelande om att numret inte fanns. Då kan man köra med 08.

Precis, jag testade efter ett tag med 08 framför, tänkte att det skall inte behövas på sådanan nummer, men det behövdes tydligen för mig

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Sötast

Är knappt lönt att ens försöka få något via tele2, tog mig 2-3 månader att förstå att dom aldrig levererade bredband.

Dom lovade mig varje dag jag ringde, tillsist berättade en snällare person i kundtjänst att dom inte ens kan leverera till mitt område av STADEN. Tack tele2