Lian Li bygger chassi för Xbox 360

Permalänk
Melding Plague

Lian Li bygger chassi för Xbox 360

Alla 360-ägare vet att Microsofts spelkonsol inte hör till de tystare prylarna i hemmet. De små och snabba fläktarna kan föra en hel del oväsen, men detta lovar chassitillverkaren Lian Li att råda bot på med ett specialbyggt datorchassi anpassat för Xbox 360.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte att fönstret passade in så bra... mesta delen togs juh upp av den optiskaenheten och den var juh inte så snygg.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Visst låter fläktarna i 360 en hel del. Mer än vad ett par fläktar bör låta tycker man. Men de är INGET jämfört med tornado DVD'n som sitter i. Det är den som står för det hämska ljudet i alla 360 maskiner oavsett om man har en med Hitachi, Samsung eller BenQ drive. Så att ha det här chassit för att dämpa ljudet är meningslöst. Såvida man inte ljudisolerar dvs. Det är vad jag går och funderar på att göra. Samt vattenkyla GPU'n och CPU'n. Bara för skojskull. Har alltid velat göra en mod. Synd bara att dom inte kunde göra chassit i HTPC storlek istället. Fan va mycket snyggare det hadde vart.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

"Jag tyckte inte att fönstret passade in så bra... mesta delen togs juh upp av den optiskaenheten och den var juh inte så snygg."

kanske praktiskt för dem som vill neonmodda chassiet.. Även om det inte lär vara så många, kanske rätt onödigt ändå.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

chassit verkade lite stort bara... :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm jag tycker att de borde ha gått med htpc-looken istället med ett chassie som ligger ner, den liknar lite väl mkt en dator... coolt att de släpper chassien till spelkonsoller också!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

ang DVDn så läster jag på bit-tech at dom kanske skulle få tillstånd av MS att använda en anan enhet.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

jepp och där försvinner tjusningen med att äga en spelkonsoll!
Man kan lika gärna göra Xbox spelen till datorn om man ska göra ett chassi så Xboxen ser ut som en dator... Därefter räcker det med en övergång för Xbox-kontrollen så den går in i datorn..viola du har din Xbox.

Man ska inte röra spelkonsollernas utséende, finns ingen tjusning med det hela tycker jag. ://

dålig idé! :/
nåt Nintendo aldrig skulle göra iaf, alltid old school thank god )

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling...Därefter räcker det med en övergång för Xbox-kontrollen så den går in i datorn..viola du har din Xbox...[/B]

Nog för att det redan finns drivrutiner för xbox-kontrollen till datorn, och de flesta spelen till xbox 360 även släpps till pc.. åtminstonde jag är sugen på att byta till ps3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling
jepp och där försvinner tjusningen med att äga en spelkonsoll!
Man kan lika gärna göra Xbox spelen till datorn om man ska göra ett chassi så Xboxen ser ut som en dator... Därefter räcker det med en övergång för Xbox-kontrollen så den går in i datorn..viola du har din Xbox.

Man ska inte röra spelkonsollernas utséende, finns ingen tjusning med det hela tycker jag. ://

dålig idé! :/
nåt Nintendo aldrig skulle göra iaf, alltid old school thank god )

Köp inte chassit då. Vad är problemet?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kan nog vara bland de mest otilltalande lian li chassin jag sett. Ack

Någon som Nintendo aldrig skulle göra? nä. Känns lite för påkostat för deras del, med tanke på hur mycket pengar det slänge in i Wii's teknologi och utformning. Sorry för AT.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

eh, Vad händer med garantin? Blir ju ett jädrans liv om man bara öppnat boxen.

Permalänk
Medlem

Man kan lika gärna köpa en PC, chassit kostar säkert >1k

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zergling
jepp och där försvinner tjusningen med att äga en spelkonsoll!
Man kan lika gärna göra Xbox spelen till datorn om man ska göra ett chassi så Xboxen ser ut som en dator... Därefter räcker det med en övergång för Xbox-kontrollen så den går in i datorn..viola du har din Xbox.

Man ska inte röra spelkonsollernas utséende, finns ingen tjusning med det hela tycker jag. ://

dålig idé! :/
nåt Nintendo aldrig skulle göra iaf, alltid old school thank god )

Eh. Om du tycker att utseendet är den enda skillnaden mellan en dator och en spelkonsoll.. så.. uh..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefanpson
eh, Vad händer med garantin? Blir ju ett jädrans liv om man bara öppnat boxen.

Tror inte man kommer kunna köpa tomma chassin..

Permalänk

och varför i h-ete skulle man gå o köpa en större sak och stoppa komponenterna i? låter den? lägg kuddar på skiten vad som helst.. detta är ju bara korkat

Permalänk

alltså vilket skräp dom gör lian li Defenitivit inga snygga lr bra grejer.
Vet att många här tycker att dom är bra men jag tycker verkligen att dom gör skit produkter.

Detta var idiotisk ide o ha den så stor osv vet att det är en icke färdig design men redan nu ser man att dom borde designa om det direkt.

Antec har bästa serier med lådor tycker jag! Lian li gå o dö.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Lian Lol....

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

Tycker också det verkar som en dålig idée av Lian Li.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

alal det var en prototyp gott folk vilket gick att se på långa vägar. Inte säkert den färdiga produkten ser ut såhär, eller att det ens blir bara ett chassi.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Men det är fortfarande så att dvd-läsaren är den som låter, och ett nytt chassi hjälper nog inte speciellt mycket för att dämpa den.

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
alltså vilket skräp dom gör lian li Defenitivit inga snygga lr bra grejer.
Vet att många här tycker att dom är bra men jag tycker verkligen att dom gör skit produkter.

Detta var idiotisk ide o ha den så stor osv vet att det är en icke färdig design men redan nu ser man att dom borde designa om det direkt.

Antec har bästa serier med lådor tycker jag! Lian li gå o dö.

Nu får du ta och förklara dig... Vad gör att Lian-li tillverkar vad du kallar för skit produkter, och därmed tar ner märket till samma nivå som Qtec och Deltaco? Lian-li gör underbart vackra (och ibland groteskt fula) chassin som känns robusta nog att både sitta och hoppa på, samtidigt som chassit många gånger är väldigt lättmekat. Tummen upp för lian-li!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
alltså vilket skräp dom gör lian li Defenitivit inga snygga lr bra grejer.
Vet att många här tycker att dom är bra men jag tycker verkligen att dom gör skit produkter.

Detta var idiotisk ide o ha den så stor osv vet att det är en icke färdig design men redan nu ser man att dom borde designa om det direkt.

Antec har bästa serier med lådor tycker jag! Lian li gå o dö.

Sluta knarka, alternativt gå klart skolan så att du inte stavar som om du vore påtänd. Varför kommentarar du överhuvudtaget saker som du har noll koll på?

Du har ett antec, så allt annat måste vara skit? Väx upp!

Permalänk
Medlem

Början av 2000-talet ringde och ville ha sitt plexi-fönster tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Köp inte chassit då. Vad är problemet?

Det kommer jag inte heller. Problemet är att TV-Spel och konsoler är kult och heligt, dvs låt bli.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Eh. Om du tycker att utseendet är den enda skillnaden mellan en dator och en spelkonsoll.. så.. uh..

Det sa jag inte. Skillnaderna: kontrollen och spelen i högsta grad. Sen vad maskinen innehåller är mindre viktigt just nu. Men som sagt utséendet på en konsol har sin tjusning. Låt bli att bygga chassin, det är la inte en PC? Tv-Spel Imo >.<

Permalänk
Avstängd

Garanti hit och garanti dit.. tror det kommer att säljas kom en komplett enhet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Vart tog det "exklusivare utseendet" vägen? Jag ser bara bilder på ett tråkigt PC-chassi med plexifönstret (plexifönster?! - Gah!) på andra sidan mot vad ATX brukar ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpar man ett sånt så får man väl rrod på köpet

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Dumpa plexiglaset å byt ut DVD-spelaren mot en tyst slot loading så är jag på.

Sen om man kunde använda en 3.5" enhet också så är jag såld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Sluta knarka, alternativt gå klart skolan så att du inte stavar som om du vore påtänd. Varför kommentarar du överhuvudtaget saker som du har noll koll på?

Du har ett antec, så allt annat måste vara skit? Väx upp!

Släpp ner pungen och landa liksom Folk borde få gå ett rättstavningstest innan de får medlemsstatus. Angående chassit så är det väl bra med lite nytt krims-krams på marknaden... finns väl rätt många som tröttnat på sin gamla 360-look.

Visa signatur

DN1D