problem med reklamation | råd?

Permalänk
Medlem

problem med reklamation | råd?

Hej!

Köpte en dator för kanske 8 månader sedan från SHG.BIZ, har dock haft problem med den ever since.

Nu senast har jag pratat med dem och upprättat en reklamation.

Pratat med dem och de skickade en retursedel till mig, dock är det så att det är fel retursedel och måste få en ny. Kan inte skicka datorn till dem då datorn väger 6kg för mycket, kan ej skicka den med posten.

Det går om jag får ett företagspaket retursedel.

Men nu är det så att jag har försökt få tag på dem i 2 veckor utan resultat.
Deras Danska support sa i början att Svenska supporten är sjuka och är tillbaka om en dag.

Väntade i en vecka utan resultat, och nu svarar inte deras svenska eller danska support. De har inte svarat på mina emails i över 2 veckor. De svarar inte heller i telefon.

Ska försöka ringa deras danska avdelning imorgon.

Dock undrar jag hur jag ska gå tillväga med detta?

De vägrar svara på mina mails och får ingen kontakt med dem.
Och skulle gärna få datorn skickad snarast.

butiken: www.shg.biz

Permalänk

Hmm..Lurigt att de inte går att få kontakt med, företaget är ju ändå ganska stort vad jag vet. Risken finns ju att de har läst dina mail men orkar inte ta tag i ärendet. Jag föreslår därför att skicka ett till där du förklarar situationen och att du snart kontaktar ARN, varnar för butiken på diverse sidor och allmänt sprider massa badwill. Reagerar de inte då så föreslår jag att du ringer ARN på riktigt och ber om förslag till ett fortsatt agerande.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Hej!

Efter lång tid fick jag slutligen tag på dem, de sa att de hade extremt underbemannat support för tillfället pga sjukdom.

Aja, det problemet är nu löst i alla fall.