Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Mikro stör skärm

Min mikrovågsugn stör ut min gamla CRT-monitor så till den milda grad att det knappt går att sitta vid datorn samtidigt som man värmer. Mikron står på andra sidan väggen från datorn sett och de står med baksidorna mot varandra.

Finns det något enkelt som skulle kunna "skärma av" typ en tunn blyplatt eller dyl?

Jag sover bäst under bord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2005

man värmer ju inte så ofta, du borde stå ut att inte använda datorn under dom minuter det tar att värma maten:P

• i7 2600k @ 4.4 • 32GB Ram • Nvidia 1080 • 2x ssd raid 0 •
• Sound Blaster z • silent base 800 • Windows 10 • 2560 x 1080 •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Prova klä baksidan på mikron med Aluminiumfolie alternativt blyplatta..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2006

Rolig tråd! Det tar ju bara några minuter att värma saker ändå.

Märkte dock samma sak med min gamla CRT, men "problemet" försvann när jag upggraderade till plattskärm.

Dator: i7-6700K, Asus Z170 PRO gaming, Noctua NH-D15, 32GB DDR4-3000, Asus 1080ti Strix gaming OC, Seasonic Platinum 1000W, Define XL R2, Intel 750 400GB PCIE Nvme SSD, Dell U2711

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Han kanske har en frys och mikro precis bredvid datorn så kan bli problem

Tyvärr känner jag en kompis som har det jag nyss skrev....

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Roboo:

Prova klä baksidan på mikron med Aluminiumfolie alternativt blyplatta..

Kanske inte borde återuppväcka tråden men jag tänkte bara meddela att aluminiumfolie fungerade utmärkt tills jag bytte till platta skärmar.

Jag sover bäst under bord