Permalänk

Ny dator för 5-10 tkr

Hade tänkt att köpa en ny dator för runt 5-10 tkr, hade tänkt att köra på Intel Core 2 Duo-system. Kommer mestadels att använda datorn till surfning, bildredigeringsprogram så som Adobe Photoshop, Microsoft Office 2007, kommer väl att spela en del spel men är ingen gamer direkt så de behöver inte vara något värstingsystem, men ändå framtidssäkert ett tag. Tankar väl en hel del racingfilmer (när de är säsong).

Vilket OS jag ska köra är inte bestämt än, men de lutar åt gamla Windows XP, då Vistan verkar allt för osäkert idag...

Permalänk
Medlem

jag är inte jätteduktig på datorer, men jag kan ju försöka så gott jag kan.

det här paketet är ju riktigt schysst:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323787

den kommer ju vara bra för såpass krävande program som du ska köra.

det är ju en schysst speldator även om det inte är det värsta.

ja, du borde ju inte få ramtorsk för att ditt nedladdningsprogram tar för mycket RAM direkt.

Angående OS så tycker jag du ska ha Windows XP Profiessional SP2, det är stabilt och bra.

Hoppas jag var till någon hjälp, tack och hej!

Permalänk

Verkar som om de inte monterar datorn utan att man måste göra det själv?

Permalänk
Medlem

Ja, det blir mycket billigare så....

Permalänk

Kika igenom den här tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Angående att montera själv, det är inte särskilt svårt! Kan väl ta kanske 3 timmar för den oerfarne. Det finns gott om bra bygguider på nätet. Strular något kanske du har en bekant som kan hjälpa dig? Och annars har du ju sweclockers till ditt förfogande! Rekommenderas i alla fall, både roligt & nyttigt att kunna.

Permalänk

Har kikat på tråden och fått lite inspiration.

Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz / 1333MHz / 6MB - Socket 775 (Boxed)
Grafikkort: 8800 GT, GTS eller GTX vet dock inte vilket jag ska ta?
Chassi: Antec Chassi Sonata III Mid Tower - Svart (500w)
Hårddisk: Har inte en aning men en polare tipsade om en Samsung 500 GB hårddisk?
Moderkort: Inte en aning? Dock fått tips om Asus Quad nånting
Ljudkort: Inte heller en aning? Creative är de fortfarande ledande?
Minne: Har bestämt mig för att köra vidare på Windows XP, så då funkar det väl inte med 4GB minne?
Nätverkskort: Har ju en D-Link router så kanske ett Gigabit-nätverkskort från D-Link?