Empire: Total war

Permalänk
Medlem

När tusan kommer demot :/

Permalänk
Medlem

Karl den tolftes taktik i Poltava var ju kass rent utav. Han hade ju bra taktik tidigare när han mötte Ryssarna, (såg en dokumentär om han ryssen, kommer inte ihåg namnet på han nu bara). Och Sverige var fan en stormakt på den tiden, oavsett legoknäktar eller inte.

Men ja väntar på demot, verkar ju bli bra.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

men det är ingen som vet när demot kommer elr ?

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Har de kommit nu?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

nej, det har inte kommit än. Gå in hit: http://www.totalwar.com/empire/demo/ och gör det till din startsida och börja vänta ...Så kan vi kryssa den här frågan

Permalänk
Medlem

gjorde det efteråt när jag hittade

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Spelet börjar år 1700 om jag inte minns fel, Det var samma år som Sverige i en banbrytande seger slog Ryssen i Narva (20nde November) Detta betyder att man börjar spelet iom att Svenska riket börjar falla. Vilket är Synd då Gustav II Adolf 70 år tidigare hade gjort sin del till att skapa riket. Iaf Man ska inte blint kolla på den där kartan så Sverige har haft betydligt mer än så. Inte varit ihållande iofs men på den tiden så ändrades nationers gränser var och varannan dag. Gustav II Adolf var ju nere och sniffade långt långt söder in i Tyskland under 30 åriga kriget. Sverige var utan tvekan en militär stormakt I ca 100 år och vi förtjänar absolut inget mindre än att bli kallad det.

Spelet kommer bli ypperligt intressant och man kan knappt vänta. Jag har läst otroligt mycket svensk historia från just denna tidsperiod. Det ska bli kul att få ge igen på Ryssen. för övrigt så kunde Sverige ha vunnit Poltava, hela slaget var en röra. Då är ju frågan, Hur hade Sverige sett ut idag om vi faktiskt hade vunnit?!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Finns det multiplayer i detta?

Permalänk
Medlem

ja det gör det. genom steam

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Finns det multiplayer i detta?

Har funnits i alla föregångare så är 99,9999999999999999999999999999% säker på att dom inte klantar till de och glömmer det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Vad skulle ni säga om inlärningströskeln, kommer det kräva timmar av läsning i manualen?

Permalänk
Medlem

kanske får se när jag har spelat demot

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Vad skulle ni säga om inlärningströskeln, kommer det kräva timmar av läsning i manualen?

Nej total war spelen är bra mycket lättare än t.ex civilisation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Nej total war spelen är bra mycket lättare än t.ex civilisation.

Det brukar ju också vara en väldigt bra tutorial som man kan spela om man är nybörjare

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

http://www.totalwar.com/empire/gameinfo/faq.php#aanswer_2

Ser tämligen intresssant ut,bara ett par dagar kvar av väntan med andra ord :=)

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK,Amd Ryzen 7 2700x,Evga geforce 980ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Spelet börjar år 1700 om jag inte minns fel, Det var samma år som Sverige i en banbrytande seger slog Ryssen i Narva (20nde November) Detta betyder att man börjar spelet iom att Svenska riket börjar falla. Vilket är Synd då Gustav II Adolf 70 år tidigare hade gjort sin del till att skapa riket. Iaf Man ska inte blint kolla på den där kartan så Sverige har haft betydligt mer än så. Inte varit ihållande iofs men på den tiden så ändrades nationers gränser var och varannan dag. Gustav II Adolf var ju nere och sniffade långt långt söder in i Tyskland under 30 åriga kriget. Sverige var utan tvekan en militär stormakt I ca 100 år och vi förtjänar absolut inget mindre än att bli kallad det.

Spelet kommer bli ypperligt intressant och man kan knappt vänta. Jag har läst otroligt mycket svensk historia från just denna tidsperiod. Det ska bli kul att få ge igen på Ryssen. för övrigt så kunde Sverige ha vunnit Poltava, hela slaget var en röra. Då är ju frågan, Hur hade Sverige sett ut idag om vi faktiskt hade vunnit?!

jo fast i ett total war spel hur ofta brukar man följa historien? jag tänker ta över världen med sverige iallfall

Visa signatur
Permalänk

"Sweden is a strong, aggressive state" - från http://www.totalwar.com/empire/gameinfo/factions.php?id=16

Låter som det passar min tänkta spelstil bra

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Hur funkar Multiplayer? Bygger man baser eller är det mer som World in conflict? Kanske nåt helt annat?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Hur funkar Multiplayer? Bygger man baser eller är det mer som World in conflict? Kanske nåt helt annat?

I de tidigare (bortsett från shogun) Så har multiplayer bara varit själva slagen i detta vet jag inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
I de tidigare (bortsett från shogun) Så har multiplayer bara varit själva slagen i detta vet jag inte.

Jag har för mig att jag läst att man kan spela campain också i multiplayer i empire.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Jag har för mig att jag läst att man kan spela campain också i multiplayer i empire.

Om det är sant kommer det bli grymt!

*edit*

Verkar som om dom kommer att lägga till det efter att spelet släppts.
Intervju

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Demot ska komma i morgon klockan 0500 PM.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

nice såg det. en ny film med

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

weeeeeeeeeeeeeeeeei! vad kul det ska bli ikväll, speciellt när man har influensan och inget annat kan störa en... kommer sitta klistrad.

Permalänk
Medlem

Uch när jag skrev 0500 tänkte jag på morgonen men det hade inte kommit när jag vaknade idag och sen kollade jag igen och såg att pm inte va förmiddag som ja trodde. Hatar de engelska systemet.

Och sen kommer spelet säker inte flyta på min dator ändå så man behöver köpa en ny för 5000kr eller nått sånt .:(

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

nån som vet om demot kommer upp på steam???

EDIT: Skit i va jag sa jag hitta det ska ladda ner om minut

EDIT IGEN: vafaan steam dampar, klockan är redan 5 pm, det går inte att ladda ner

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
jo fast i ett total war spel hur ofta brukar man följa historien? jag tänker ta över världen med sverige iallfall

Det var min plan också =D

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Jag laddar ner nu fast de går segt får bara 300kbs mot 1,3 mb som ja brukar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb