Lossa sladdar ur ATX 24 pinnars kontakt?

Permalänk
Medlem

Lossa sladdar ur ATX 24 pinnars kontakt?

Hej,

Håller på med en liten modd för tillfället, men jag har stött på ett problem. Jag skulle behöva lossa två av sladdarna ur ATX 24-pinnars kontakten. Jag har försökt på alla möjliga sätt och letat flärpar och liknande i hopp om att kunna göra på samma sätt som med molex-kontakterna. Jag har dock inte lyckats, och nu hoppas jag på att få hjälp från er.

I värsta fall antar jag att jag får klippa av sladdarna och löda ihop dem igen, men det känns inte optimalt.

Tack på förhand.

//XYZ-saft

Permalänk
Medlem

Re: Lossa sladdar ur ATX 24 pinnars kontakt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XYZ-saft
Hej,

Håller på med en liten modd för tillfället, men jag har stött på ett problem. Jag skulle behöva lossa två av sladdarna ur ATX 24-pinnars kontakten. Jag har försökt på alla möjliga sätt och letat flärpar och liknande i hopp om att kunna göra på samma sätt som med molex-kontakterna. Jag har dock inte lyckats, och nu hoppas jag på att få hjälp från er.

I värsta fall antar jag att jag får klippa av sladdarna och löda ihop dem igen, men det känns inte optimalt.

Tack på förhand.

//XYZ-saft

Köp denna:

http://www.kjell.com/?item=38660

Och klipp sladdarna.. så pajar du inte nätagget iaf om det skulle blir fel.

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag har en sån som jag helst vill få loss sladdarna ifrån. Men om det verkligen inte går så får jag väl klippa sladdarna. Skulle dock ha varit mycket mer estetiskt tilltalande om jag slapp göra detta ingrepp. Och mindre jobb.

Permalänk
Medlem

Det sitter små flärpar precis som på Molex-kontakterna, fast lite mindre och lite pilligare. Borde gå att fixa med en nål och lite tålamod. Det är trotts allt bara 2 sladdar du ska ha ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Det sitter små flärpar precis som på Molex-kontakterna, fast lite mindre och lite pilligare. Borde gå att fixa med en nål och lite tålamod. Det är trotts allt bara 2 sladdar du ska ha ut.

Tack så mycket för infon. Precis vad jag ville ha. Jag har suttit och pillat ett bra tag, men jag visste inte hur det såg ut och det är inte helt lätt att bara chansa. Men då blir det att fortsätta pilla med en nål.

Har någon fler tips så tar jag tacksamt emot dem.

Permalänk
Medlem

Scrolla ner tills han visar ATX kontakten:

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=38093