Permalänk
Medlem

Behöver uppåt 15k till innan min bil går som jag vill att den ska göra

Annars spenderas det mesta!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

Förstår inte hur de kan vara så svårt o spara pengar, jag lägger undan ca: 10 000:- varje månad på mitt sparkonto, i dag när jag fick min lön la jag undan 15 000:- direkt på mitt sparkonto, (Fast var en rätt bra lön jag fick nu)

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
Förstår inte hur de kan vara så svårt o spara pengar, jag lägger undan ca: 10 000:- varje månad på mitt sparkonto, i dag när jag fick min lön la jag undan 15 000:- direkt på mitt sparkonto, (Fast var en rätt bra lön jag fick nu)

allt beror på hur stora inkomster och utgifter man har. Att lägga undan 15000 kr på en månad kräver en synnerligen saftig lön eller låg levandekostnad. Det kostar ju ändå en del att leva, för det är väl inte så att du arbeter, bor hemma och inte betalar något?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

ja om du hadde läst tidigare i tråden så ser du att jag bor hemma men håller på att leta lägenhet ^^ (självklart betalar jag hemma)

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
Förstår inte hur de kan vara så svårt o spara pengar

Kom igen du när du har flyttat hemifrån mamma och börjat leva för dig själv, livet är inte lika enkelt då

Lägger du undan samma summor då är det bara att gratulera till ett välbetalt jobb.

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

inte samma summor lär de inte blir, men säkert några tusen lappar i månaden iaf..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Sparar mest för att ha en buffert och ev. för att "uppgradera" till en större bostad i framtiden. Kan vara skönt att köpa den utan att ta några lån, men det är långt dit

Hittills har jag kunnat köpa det jag velat ha på lönen utan att behöva spara, men det beror nog mest på att jag inte handlar så dyra saker

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk

Ett nytt grafikkort. Är fattig gymnasiestudent, och mitt 8600gt blev ESD skadat. Ska se lite vad nVidia har att komma med och till vilket pris:) Lutar åt ett 9600gt alternativt ett 8800gt.

Permalänk
Medlem

En najjs Tangus väska till min sinatur Ska köpas imorn
När ja köpt den, tänkte ja spara till ett par portabla akg hörlurar.

Sen om jag har tur jobba med pro engenere på ett företag i stan.(till sommar´n)

Sen har jag nog pengar så det räcker och blir över (25000 skulle ja tro att ja skulle kunna få in )

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Eizo Flexscan S2401WSE

och

North Rebel 07/08 9kvm

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Sparar till att få jobba i en sån här:

Vill som sagt läsa till AMBSSK:P

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Sparar just nu för att byta ut min Mercedes C280 sport till en Audi A4 TQ Avant.

Permalänk
Proffsmoddare

Mitsubishi Galant VR4

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Försöker spara ihop lite pengar att lägga på bilen till våren när den ska plockas ut ur garaget. Den behöver lite nya bussningar i framvagnen och lite annat småplock. Inte det lättaste att sätta undan pengar när man är student men brukar gå att spara nån 500-hundring i månaden.

Permalänk
Medlem

Sparar för sparandets skull.
Känns meningslöst att bränna alla pengarna på onödiga prylar - Bättre att lägga undan dem tills man faktikst behöver dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Sparar för sparandets skull.
Känns meningslöst att bränna alla pengarna på onödiga prylar - Bättre att lägga undan dem tills man faktikst behöver dem.

Samma här. Det är vettigast.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
Förstår inte hur de kan vara så svårt o spara pengar, jag lägger undan ca: 10 000:- varje månad på mitt sparkonto, i dag när jag fick min lön la jag undan 15 000:- direkt på mitt sparkonto, (Fast var en rätt bra lön jag fick nu)

Bli vuxen, köp ett hus, skaffa kärring o 2 bilar så får du se hur lätt de är att lägga undan sådana summor.

visst går de om man tjänar 50k+ i månaden

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Långsiktigt så är det en utbildning och sedan efter det en lägenhet, möjligtvis i en lite större stad. Vid utbildningsstart lär jag väl ha runt 65kkr, så räknat på 6 års studier och sedan en lägenhet i en större stad så slutar det väl med skulder på över halvmiljonen... Fast förhoppningen är att man får ett välbetalt jobb (>35kkr/mån från början) så man kan betala av det rätt fort. Jag har inga större problem att leva sparsamt.

Kortsiktigt så är det nog en PS3, men jag vet att det kommer ta alldeles för lång tid innan jag kommer köpa en. Jag har visserligen pengarna, så det är väl inte så mycket att spara till, så det handlar väl mest om att spara ihop tillräckligt med mod för att köpa något som imho är något för dyrt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Har sparat 200k+...
Vad jag skall ha dom till vet jag inte än, men antagligen för studier eller något annat skoj.
Vill ju läsa vidare till AMBSSK i framtiden.

Just nu så sparar jag cirka 12k i månaden. Målet är väl att komma upp till 500k innan jag flyttar hemifrån eller påbörjar studier. Blir att jobba ihjäl sig i Norge efter lumpen.

Är ju rätt fräscht att kunna spara 12k i månaden, i synnerhet om man är runt 19(?) år som du verkar vara.

Permalänk
Medlem

Jag sparar till ett än mer anständigt liv, hittills har jag fått ihop 2 012 SEK
De kommer dock försvinna ganska snart
Men man kan alltid börja om igen
För att bli av med det igen
Sen går det säkert bättre
Tills man förlorar allt
Och börjar om

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Musikälskare

Flyttar snart så pengarna kommer att gå dit

Ska köpa ett xbox 360 med, ett måste om man har eget ffs! ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen resa någonstans.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
inte alla som gör det

Jag får ut 13200 denna månaden, inte lätt att lägga undan för mycket, men jag kan leva på Eldorado Ravioli i all evighet så jag kan leva billigt, haha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
Förstår inte hur de kan vara så svårt o spara pengar, jag lägger undan ca: 10 000:- varje månad på mitt sparkonto, i dag när jag fick min lön la jag undan 15 000:- direkt på mitt sparkonto, (Fast var en rätt bra lön jag fick nu)

Beror på hur man lever också, jag och många andra blev uppsagda från mitt gamla jobb, då fick jag ta det första bästa.

Idag försörjer jag mig själv min tjej och mitt barn på 13.000kr lön i månaden.
Där ingår en lägenhetshyra på 5000kr, och det blir inte mycket pengar över när alla fasta kostnader är betalda.

Men det går. Helt klart, vi lever absolut inget fattigt liv utan har det bättre än många andra faktiskt, beror ju bara på hur i helskotta man använder de pengarna man har.

Jag gjorde dock exakt likadant som dig exxoritas innan när jag bodde i min egna lilla 1:a på 2000kr/mån.... jobbade natt och hela faderullan, kunde lägga undan 15k varje månad utan problem, och nu har 80000+ på sparkontot som man sparade på bara ett par månader, det är riktigt fint det Sen blev man tyvärr uppsagd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Beror på hur man lever också, jag och många andra blev uppsagda från mitt gamla jobb, då fick jag ta det första bästa.

Idag försörjer jag mig själv min tjej och mitt barn på 13.000kr lön i månaden.
Där ingår en lägenhetshyra på 5000kr, och det blir inte mycket pengar över när alla fasta kostnader är betalda.

Men det går. Helt klart, vi lever absolut inget fattigt liv utan har det bättre än många andra faktiskt, beror ju bara på hur i helskotta man använder de pengarna man har.

Jag gjorde dock exakt likadant som dig exxoritas innan när jag bodde i min egna lilla 1:a på 2000kr/mån.... jobbade natt och hela faderullan, kunde lägga undan 15k varje månad utan problem, och nu har 80000+ på sparkontot som man sparade på bara ett par månader, det är riktigt fint det Sen blev man tyvärr uppsagd.

trist, men varför söker ni inte efter bostads bidrag? , soc osv? Finns ju massor med bidrag man kan få i sån situation som ni är i..
menar 8000:- kvar o leva på efter hyran e betalad för 3 pers?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
trist, men varför söker ni inte efter bostads bidrag? , soc osv? Finns ju massor med bidrag man kan få i sån situation som ni är i..
menar 8000:- kvar o leva på efter hyran e betalad för 3 pers?

Inget jag direkt funderat över, den dagen allt går under kan jag tänka mig bidrag, men det kommer nog inte hända ändå.

Sen iom pengasumman jag har på banken tror jag inte ens att man får ta bidrag

Permalänk

TILL EN SKOTER!!!! fyfan vad snö det har kommit, jo just ja, tänkte åka och hämta skotern idag men han svarade inte, så på måndag hämtar jag den, sparat nu i ett halvår hälften av lönen varje månad. ifs kostar den 80k så jag får låna några tusen av far min.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

lagt undan till kryssningen som bär av 5/2 till helsingfors, samt grekland i slutet av agusti.

så nu är man fri från dom.
nu sparar jag bara för att spara.

Köpa ett chassi & nätagg.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Beror ju på lön o sånt med Tjänar man 15-20.000 efter skatt är det ju inga problem o lägga undan en del

Min förra lön var på 45 brutto, blev inte mycket kvar ändå. Vad har du för levnadskostnader? Du bor ju i Stockholm så jag får väl anta att du bor i en städskrubb i Tensta och lever på nudlar då eller?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Privat:
Assisi soffa från EM
Bordeaux matgrupp och soffbord från EM
Någon random billig säng, typ Ikea Sultan

Företag:
Canon Eos 1D Mark 3 + 3st L objektiv med brännvidd från 16-400 (nej, inte i samma glugg) + tillbehör
Canon XLH1
Canon XHA1
Canon HV30 (när den nu kommer...)
Mac Pro, medelkonfiguration
Xserve och Xserve Raid 10.5TB
Macbook Pro
Dell PowerEdge 2950
Dell PowerEdge 1950 (med SSD diskar, när det nu blir aktuellt, blir när Samsung släpper en 3.5" med minst 256gb)
osv osv osv

Dröjer dock ett bra tag tills jag får råd med något på listan

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Min förra lön var på 45 brutto, blev inte mycket kvar ändå. Vad har du för levnadskostnader? Du bor ju i Stockholm så jag får väl anta att du bor i en städskrubb i Tensta och lever på nudlar då eller?

Jädrans, då måste du ha haft utigfter?!? På den lönen skullle jag nog klara mig på 3 månader =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|