Permalänk

sparar o sparar försöker få ihop till det klassiska en ny dator men får se vad det blir.

Permalänk

Sparar just nu till en Thailandsresa, bröllop, bil, hemmabiosystem med full-HD projektor, ny dator, nytt kök, HTPC och en PS3:a. Det är planerat över några år och har väl 60+ liggande på ett par konton. Först bröllopet, sen Thailand, sen kök... sen får vi se hur det blir med resten:) Försörjer just nu fru och barn på 20k i månaden, så det är inte så fett med stålar just nu.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Handpenning till en bostadsrätt...

Permalänk
Medlem

sparar till en ny digitalkamera en Nikon D40 eller en Canon eos 400D

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk

Ney, jag tänkte, vad ska jag med en mobil till? Så nu är det moderkort och CPU så det blir server med det!

Permalänk
Medlem

Nu sparar jag till nästa månads mat

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Inget typ förutom kanske en HDMI receiver.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

Sparar pengar för att överleva just nu. Inget jobb, ingen a-kassa, naaaada, så ja, sparpengarna lär väl gå åt att betala hyra osv

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

allt jag inte har råd med

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Allt möjligt jag inte har en anning om framtiden kommer att ge. Just nu ligger nytt bord för att ersätta mitt rangliga as i vardagsrummet närmast till hands.

Permalänk
Medlem

sparar till framtida resa till USA där jag ska vara x-antal månader under nästkommande år hoppas jag

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandstorm
Sparar pengar för att överleva just nu. Inget jobb, ingen a-kassa, naaaada, så ja, sparpengarna lär väl gå åt att betala hyra osv

Lider med dig, det är fan inte kul gå arbetssökande (bara Arbetsförskringringen som säger arbetslös ).
Se till försöka ta något helgjobb, typ tidningsutdelare, eller löpande bandet en-två dagar i veckan, tills du faktiskt hittar något än mer riktigt jobb. Och prioritera för fasen mat framför hyra, hyran ger dig inget jobb, det gör nyttig, bra mat som håller en pigg och allert. Se till försöka få en inneboende eller flytta till någon kompis.
Ät mycket vegetariskt, billigt och så.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Lider med dig, det är fan inte kul gå arbetssökande (bara Arbetsförskringringen som säger arbetslös ).
Se till försöka ta något helgjobb, typ tidningsutdelare, eller löpande bandet en-två dagar i veckan, tills du faktiskt hittar något än mer riktigt jobb. Och prioritera för fasen mat framför hyra, hyran ger dig inget jobb, det gör nyttig, bra mat som håller en pigg och allert. Se till försöka få en inneboende eller flytta till någon kompis.
Ät mycket vegetariskt, billigt och så.

Jag skulle prioriterat hyran..lite svårt att göra något om du inte har någonstans att bo. Och inget skoj att behöva flytta hem när man väll lämnat

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Jag skulle prioriterat hyran..lite svårt att göra något om du inte har någonstans att bo. Och inget skoj att behöva flytta hem när man väll lämnat

Hyra går att lämna en månad om man förklarar varför och har en snällare hyresvärd, eller åtminstone en förstående. Mat går inte att lämna och det är dumt trappa ned på det då det gör en i oskick, vilket kan sabba på intervjuer eller provavställningen. Fast det såklart, går man utan pegnar i ett år så blir man såklar utslängd.
Därför det är så viktigt att man är i trim, så man har lättare få jobb.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har sparat ungefär 40 k på ett och ett halvt år... Har ingen jävla aning vad jag ska göra med dem Har inte fru, barn, hyra att betala eller ens en telefonräkning på >100:- /månaden. Köper väl en burk wax en gång i kvartalet, och vissa helger en 1.5 liters Coca Cola för 15:- för att lyxa till det.

Fan, man har det bra ändå.

Permalänk
Medlem

om man endå kunde spara pengar vore det riktigt bra:P sparade när man hade jobb..men som arbetslös är det svårt o jag vill renovera min lägenhet

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Sparar just nu till ett topplån för att köpa en lägenhet i Stockholm om något år. Sparar även undan lite tusenlappar för en Macbook Pro samt nya studio-monitorer och Cubase 6. Ser pengar flyga iväg väldigt snabbt :/

Permalänk
Medlem

iPad, Macbook Pro 15"

Permalänk

Byta alla remmar i bilen och laga ac'n.
Remmar, spännare, vattenpump och jobb går nog bara det på runt 4k. Det blir nog till att laga ac'n nästa sommar i stället

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Sparar lite för att kunna köpa projektor, duk, kamerautrustning och lite andra roliga leksaker. Samt för att betala av topplånet på lghn och en ny bil nästa år kanske. Blev endel detta, tur man har endel övertid och bonus att plocka

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Jobbar tyvärr bara 50% så något direkt "sparande" blir det inte
Men försöker ändå lägga undan lite så man har en "buffert".

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Nytt chassi, nytt täcke och bensinpengar till sommaren.

Permalänk
Medlem

Kul att se vad man skrev januari 2008 på trådstarten, verkade som det stämde ganska bra
På den tiden hade man ett vanligt jobb, men blev varslad på hösten då allt gick åt helsike med ekonomin.

Studerar nu så finns ingen plats för sparande för tillfället

Permalänk

jag sparar så jag kan köpa ett komplett gym.
5-10k per gym del,så det dröjer ett tag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Idagsläget så är det inget man behöver, eller som man sparar till. Har det jag behöver. Men visst, en ny mini pc vore ju inte fel. Det ska väl var det då.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Mer pengar! Har inget uttalat mål just nu, men så länge man tar studielån så är ju målsättningen att kunna öka sparkapitalet minst lika snabbt som skulden växer. Därmed inte sagt att jag har siktat in mig på att betala av den på ett bräde.

Prylkonsumtionen tar ordentligt med stryk med ~8k varje låning. Tycker det funkar bäst att prioritera bort allt, rakt av.

Permalänk
Medlem

Ni som har skrivit tidigare måste ju göra lite updates nu!

Själv så "sparar"(lägger helt enkelt undan det som blir över från varje månad) jag bara för sparandets skull. Dock hade jag velat ta mc-kort och köpa en hoj, ska även söka till Chalmers till hösten så pengar är ju bra att ha då. Har 6 siffror i "ekonomisk översikt" i alla fall, så målet får väl bli 7 siffror.

Permalänk
Medlem

Själv samlar jag till Eyefinity ^^ Tar en stund kanske, får räkna på minst 6tusen :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Jag samlar till mitt scratch bygge som förhoppningsvis påbörjas i sommar. Antingen det eller bara någon kul modd. Och självklart, mitt ibland allt, så sparar jag till West Coast Riot, Metaltown, Pier Pressure, Sweden rock festival, Iron Maiden och allt annat som kan tänkas vara roligt! Troligen blir det bara metaltown i år

EDIT: Det är många som skrivit hur mkt sakerna kommer gå på. verkar vettigt, så här är mina siffror:
Scratch bygge/mod = hade tänkt mig runt 10k, högst (nu snackar vi inte hårdvara)
Weast coast riot = biljett + 500kr mat (mist) (om det nu blir något weast coast riot i år!)
Metaltown = 2 dagars biljett för 1500-1600kr + mat 2 dagar Typ 500 spänn.
Pier pressure = biljett + 500kr mat (om det nu blir något pier pressure i år)
Anledningen till att jag räknar så "hög" kostnad i mat, är att förra året, kostade en 50cl dricka (utan kork för övrigt) 25 spänn.
Iron Maiden = 700kr för biljetten.
+ ett fritiskort hos västtrafik för 575kr.

Och då, det stora KANSKE;t
Sweden rock festival = 2 dagar, 2100kr för biljetten + transport + mat. Ca 5k (yepp. I'm serious)

Allt detta blir typ... 20k (om jag inte räknat helt åt skogen!)

Så, drömma går ju

Permalänk
Hedersmedlem

haha kul att se vad man skrev förut. Skrev att jag skulle flytta med en kompis. Stämde inte riktigt. Flytt blev det men inte med någon kompis.

Nu sparas det väl till en flytt igen.