Permalänk
Medlem

AGP-raiser problem

Jahopp, då har man gått här o väntat på leveransen av min agp-raiser så jag kan forstätta bygget på HTPCn. Imorse låg det på dörrmattan..
http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=10430 kan ju vara värt att nämna också.

Men det vill inte riktigt funka, vet inte varför :/

Jag har ett Radeon 9200SE grafikkort och något ASUS Socket A moderkort.
När jag kör med raisern så ser jag BIOS och bootscreen (ibland även inloggningssidan för WinXP). Men sen blir det bara svart och skärmen dör.

Jag har startat upp i felsäkertläge (funkar) och avinstallerat grafikkortet för att installera om drivrutinerna. Då kommer jag in i windows med standard-drivisarna på 640x480 @ 8bitar. Det funkar ju bra, men om jag höjer upplösningen till tex. 800x600 så blir skärmen helt ologisk (tänkt dig att du tar på dig farfars spruckna glasögon på fyllan och tittar upp-och-ner på skärmen). Om jag inte ändrar något utan bara startar om, då blir det samma problem om tidigare.

Jag trode att en raiser bara förlängde kontakten eller vad man ska säga, hur kan något bli så fel?

Permalänk
Medlem

Har du löst problemet? Vill veta om agp risern fungerar

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB