Permalänk
Medlem

Intresse i bygglogg?

God dag kära vänner! Söndagar är härliga. Nyheterna och annan spännande läsning flödar på SWEc... Nä. Men iallfall.

Har en liten förfrågan angående mitt projekt. Skulle det vara av intresse att lägga upp byggloggen här på sidan när de hela närmar sig slutet?
Vanligtvis hade jag inte frågat utan bara lagt upp det endå. Men vi har ett problem. Vet att vi människor på denna site inte är så förtjusta i lågupplösta bilder. Och nu råkar det vara så att jag bara har tillgång till en PDA kamera på 2mp.

Självklart ska jag med största omsorg ta bilderna så bra som möjligt, och om nödvändligt, fixa till diverse saker i PS för att det ska tillfredställa era ögon så gott som möjligt.

Lägger härmed upp en bild som test. Så kan ni komma med aggressiva inlägg eller något, så vet jag.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Avstängd

Helt nöjd, behöver knappast vara 10Mpix kamera för att lägga upp bilder här.. men absolut inte skit som 300Kpix(första mobilkamerorna) eller under 2Mpix.

gränsen tycker jag(personligen) går vid 3.2Mpix, din är helt okej ändå.

Sen inte för mörkt som med alla bling bling fortisarna med sina LEDs m.m

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Håller med bomber3. Så länge du håller dendär eller motsvarande kvalitet på bilderna duger dom bra för mig iaf.

Edit: Hellre dålig bildkvalitet med bra fotograf än bra bildkvalitet med dålig fotograf.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Ja men dåså. Let the ship set sail! Kanske intresserade vad som kommer hända också? De glömde jag ju att berätta.

Det hela är ett hyffsat gammal system. ASUS A8R32-MVP Deluxe, X2 4200+, 2 GB Mushkin 3200 och två stycken 7950gt i SLi.

Och till detta ska två Raptor X Gamer edi. 150gb in. (sittandes i ett fönster på sidan av ena sidan) i raid 0. Eller var det 1? Har inte sån stor koll på det med raid. Men det löser sig.

En Thermalright Ultra-120 eXtreme sköter kylningen på Cpu, och två block från EK fixar temperaturen på grafikkorten. Till det ska en 120mm x2 radiator in, tillsammans med en Swiftech MCP655 som sätter rörelse i det hela, samt en liten vattentank, också den från EK.

Såsmåningom kommer det komma in fem stycken 1Tib diskar i den, vars konstuktion ni kan se på bilden ovan.

Allt kommer sleevas till försök att få det så snyggt som möjligt, dessutom få plats och stiligt inpackat i ett Lian-Li PCA05B.

Det var nog det mesta. Resten får ni se när det hela är klart.

Ha en fortsatt bra dag!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Klart som fan! Släng upp nu

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk

låter mysigt. inget fel på bilden tycker jag så skapa gärna en bygglogg

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc