SweClockers drop!

HDD/DVD - multiregion eller inte?

Permalänk
Medlem

HDD/DVD - multiregion eller inte?

Har kikat en del på Prisjakt.se eftersom jag funderar på att köpa en DVD med hårddisk. Har fastnat för ett par av Sony's modeller men då kan man välja antingen regionsfri eller ej regionsfri version. Den regionsfria är några hundralappar dyrare. Ingen annan tillverkare har dock detta val? Någon som vet varför?

På många DVD-spelare kan man slå in en kod för att göra spelaren regionsfri, går inte det med DVD-spelare med hårddisk? Verkar i så fall onödligt att köpa en dyrare regionsfri spelare.

Hoppas någon kan förklara litegrann. Har en normal regionsfri DVD-spelare (Nad) som jag är mycket nöjd med. Tänkte använda hårddisk-DVD'n mest till att spela in TV. Är det dumt tänkt?

Tja... jag har lite dötid på jobbet så jag tänkte mest slänga ut några frågor och hoppas på lite svar. Uppskattar om någon kan ta sig tid.

/johnnyr

Permalänk
Hedersmedlem

De flesta DVD-spelare går att göra regionsfria ganska lätt via fjärrkontrollen. Se http://www.videohelp.com/dvdhacks
Tyvärr brukar Sonys spelare vara betydligt knepigare att göra regionsfria så många säljare erbjuder då detta för ett lite högre pris.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Aha! Det är så det funkar alltså. Tack så mycket för hjälpen!

/johnnyr