Ny Popcorn Hour-spelare med nätverksstöd

Permalänk
Melding Plague

Ny Popcorn Hour-spelare med nätverksstöd

Tillverkaren bakom de populära Popcorn Hour-mediaspelarna har nyligen lanserat en ny modell med namnet NMT A-100 som har nätverksstöd. Den nya spelaren har samma styrkrets som sitter i moderna Blu-ray-spelare och stödjer de flesta HD-formaten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Denna är väl inte särskilt ny? par månader har den funnits i butik.
men verkar billig och bra iaf

Denna vill jag se en recension på

Permalänk
Medlem

wow! och liten är den.
om den klarar av text och AC3 och dTS.. då är den ett fynd!

Permalänk
Medlem

Jag är rätt osäker på vad den är för nånting? Kopplar man in den i nätverket och använder den som HTPC eller kopplar man den till sin HTPC?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Jag är rätt osäker på vad den är för nånting? Kopplar man in den i nätverket och använder den som HTPC eller kopplar man den till sin HTPC?

Man använder den nog mer SOM en htpc.

Permalänk
Medlem

http://www.xtremeplace.com/yabbse/index.php?topic=49650.0 hittade en review

dock fungerar EJ undertexter i MKV. EDIT, fungerar nu.

Samt är det inte helt lätt att köra DTS `(man måste köra passthrough till en Hemmabio receiver vilket är ok men inte alltid på plats).

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan och även om den fortfarande känns lite beta så är den en bra ersättare till xbmc för hd materiel tills dess att xbmc blir stabilt på linux.

Lirat massvis av 720-1080p MKV filmer utan några problem (varit tvungen att stänga av torrents ibland dock) så för en så billig peng är den bara att rekommendera.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

hehe vilket sammanträffande, beställde precis en sån igår

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

rätta mig om jag har fel, kan ingenting om detta, men denna spelar upp filmer från datorn via trådlöst nätverk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swoosh
Jag har en sådan och även om den fortfarande känns lite beta så är den en bra ersättare till xbmc för hd materiel tills dess att xbmc blir stabilt på linux.

Lirat massvis av 720-1080p MKV filmer utan några problem (varit tvungen att stänga av torrents ibland dock) så för en så billig peng är den bara att rekommendera.

är den verkligen tillräckligt kraftfull för det? läste bland prisjakts recensioner att det laggade ibland..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Vad är det för torrentklient i den, fungerar den bra?

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
är den verkligen tillräckligt kraftfull för det? läste bland prisjakts recensioner att det laggade ibland..

Som sagt, va tvungen att stänga av torrentfunktionen på en del intensiva filmer för att den skulle hänga med, men efter att jag gjorde det så var det inga problem. Mao använder man den som en mediaspelare primärt så har iaf inte jag haft några problem med den och jag har använt den myyyycket

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk

funkar det att lägga in subs också om man vill det på sånna här mediaspelare?

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
är den verkligen tillräckligt kraftfull för det? läste bland prisjakts recensioner att det laggade ibland..

Om man läser igenom deras forum så framkommer det att det inte är maskinen som "laggar" utan det är dålig överföringshastighet eller ibland så har det varit USB HDD som man har formaterat och sen har det fungerat.

Det är väldigt få filer som spelaren inte kan spela upp.

Ha det bra /sledde

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur kraftfull processorn är egentligen om då både kan spela upp film i 1080p och samtidigt var passivt kyld. Klarar VIA:s cpuer det?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag undrar hur kraftfull processorn är egentligen om då både kan spela upp film i 1080p och samtidigt var passivt kyld. Klarar VIA:s cpuer det?

Processorerna som sitter i dvd-spelare och liknande (läs Popcorn Hour) är helt byggda för att spela upp video. Därför kan de vara förhållandevis klena och fortfarande klara av det mesta i videoväg.

Här är processorn i Popcornen. Det är i princip en hel dator på ett chip:

http://www.sigmadesigns.com/public/Products/SMP8630/pdf_files...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

jag vill se en recension på sweclockers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
jag vill se en recension på sweclockers!

JA snälla fixa det!!!! För oss som tycker detta är skit intresant men inte vågar ta några risker!

Den var inte alls dyr.Behöver bare en recension från er.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Verkar vara mkt. DRM och annat otyg i den där boxen...

http://www.sigmadesigns.com/public/.../SMP8634_br.pdf

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

drm. men då är det bara spela DRM fritt material då??

som vanligt skjuter de sig i foten..

Men den har ju HDCP eller? så det borde väl inte vara några probs..

Permalänk
Medlem

Läser specs på www.popcornhour.com och det är förvånande att den inte har gigabit ethernet. Men 100Mbit kan man överföra max 10Mbytes per sek, och det är ju inte roligt när man ska flytta större mängder filmer / musik. Why why why.

Permalänk

Varför implenterar de inte flac-stöd?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

har en och visst, den känns lite halvfärdig än... men det lär lösa sig med uppdateringar.

har inga problem att köra högupplöst material alls streamat över nätverket, funkar och flyter på hur bra som helst.

hade dock problem att installera deras myiHome i vista 64bit, vilket beror på dåligt javastöd i 64bit vista. i xp funkar den fint däremot.

kollar både dvd-isos och mkv över nätet och det funkar hur bra som helst... xvid funkar också men jag tycker de ser bättre ut när man spelar upp dom i xboxen.

den decodar inte dts men det är inga problem att spela upp det om man har en förstärkare med koaxial in som klarar av dts.

kanonbild och ljud, mycket för pengarna.

Permalänk
Citat:

The Popcorn Hour A-100 supports the latest high bitrate video formats (MPEG2 MP@HL, H.264 HP@L4.1, VC-1 AP@L3 in TS of at least 40Mbps) to give you up to 1080p high-definition videos.

Den klarar alltså 1080p?
t.ex TMNT.2007.1080p.HDDVD.x264-hV mm.

Permalänk
Medlem

Jag har en, är även betatestare för fw och jag måste säga att jag älskar den, den äter allt jag matar den med.

Finns inget som jag har kört som inte den spelat upp och jag har testat den hårt.

Visst det kommer komma förbättringar på vissa saker men som jag ser det så är denna en riktigt bra ersättare för en htpc vilket jag använder den till...

Har två polare som köpt den på min rekomendation och de är ruggigt nöjda även de

/Daniel

Permalänk
Medlem

Denna lilla låda är väldigt intressant, och den har säkert potentional att bli mycket bättre med tiden och uppdateringar.

Är den bra att spela musik med också så kommer jag nog köpa en sånn.

Permalänk
Medlem

Jag är överrumplad, råkade av misstag se nyheten vid 13:00 idag, nu 22:00 är jag helt såld på den, jag köper en så fort pengar finnes, omgående, inget snack om saken.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Har också läst lite. Som sagt, verkar himla fint.
Dock måste man alltså ha en hemmabio receiver för att DTS och AC3 fungerar endast genom "pass through" vilket man förstår, på ett sätt eftersom det skulle kräva lite mer kraft för att downsampla till en 2 kanals version.

Men som sagt, annars är den nog det BÄSTA i den prisklassen.

hehe, går det att koppla en portabel DVD genom USBn?? eller ett extra ljudkort kanske?? som gör att man kan få lite extra möjligheter... hmmm.. SKulle vara något det.

Permalänk
Medlem

Klarar den här att packa upp filer? Om man laddar ner en rar'ad film, med det inbyggda torrentprogrammet t.ex.

Man kan väll surfa med den va? Eller måste man ha nån direkt-adress till torrenten?
Finns det nån msn-klient till den?

Fan va sugen man blir alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elefantungen
Den klarar alltså 1080p?
t.ex TMNT.2007.1080p.HDDVD.x264-hV mm.

JA!

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm