Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Det var väldigt bra med frekvensdelningen förut när folk satt med bredband på 1-10 Mbit/s, då hade det inte funkat så bra om tv och telefoni skulle in och nalla på kapaciteten.

Och även nu, om hushållet kollar på 2 HD-kanaler samtidigt, och spelar in en tredje kanal med Tivo, så drar bandbreddsanvändningen iväg.

Men det här hjälper ju inte dig när ComHem har kapacitetsproblem i ditt och andra områden. Men frekvensdelningen är bra ändå

Absolut, men så är ju inte längre fallet.
Sitter man på 100, 250 eller 500Mbit så är ju inte kapaciteten ett problem.
Det Comhem istället borde fokusera på är ju att leverera den bandbredd som dom säljer.

En hd-kanal drar ju runt 4-6 Mbit så 3 kanaler genererar ju inte mer än max 20 Mbit, högt räknat.

Sen är det fortfarande "fel" att blanda in tv, tv sänds ju som multicast, det är ju samma tv-ström som går till alla parallellt, spelar ingen roll om 1 eller 100 eller 100 000 pers kollar på en kanal, det är ju fortfarande samma ström som går till alla.

Sen är ju även Tivo ett skämt. Varför ska jag behöva hålla på och "spela in" saker 2015? "Allt" som sänts via Comhem skulle ju istället lagras centralt och sen vara tillgängligt on-demand i en play-tjänst i boxen..
Men det hade ju krävt både avtal och bandbredd så det är ju lättare att distribuera via multicast och sen låta användarna behöva spela in och lagra lokalt.

Permalänk
Medlem

Har nu under natten haft en del downtime och nu när jag loggar in på modemet (CG3100) så ser jag att alla 4 upstream-kanaler är bondade. Har för mig att innan så var bara 1 bondad (jag har 100/10).
http://i.imgur.com/ufSEs1Q.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Har nu under natten haft en del downtime och nu när jag loggar in på modemet (CG3100) så ser jag att alla 4 upstream-kanaler är bondade. Har för mig att innan så var bara 1 bondad (jag har 100/10).
http://i.imgur.com/ufSEs1Q.jpg

Jo dom har börjat göra det för alla tjänster nu och inte bara 50upp, fördel att kapaciteten i modemens sändningsriktning bättre nyttjas men ställer högre krav på kabeltvnätets kvalité i returen också... Påverkar dock inte hastigheten för er som bara har problem med hastigheten i download kvällstid...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du måste inte använda deras router.
Däremot måste använda kabelmodemet som de levererar men inbyggda routerfunktionen måste du aldrig använda.

Måste man inte? Hur fungerar det?

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scerio:

Måste man inte? Hur fungerar det?

Du kopplar till valfri router och går in och sätter den i bryggat läge i router inställningarna, då använder du den router du vill ha inkopplat.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Får packetloss upp till 80% i VoIP program (Skype & TeamSpeak) mellan mina polare som också sitter med Comhem. Har också problem med att ladda webbsidor ibland, får meddelandet ERR_NAME_NOT_RESOLVE och ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.

Någon som får liknande problem?

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Får packetloss upp till 80% i VoIP program (Skype & TeamSpeak) mellan mina polare som också sitter med Comhem. Har också problem med att ladda webbsidor ibland, får meddelandet ERR_NAME_NOT_RESOLVE och ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.

Någon som får liknande problem?

Sitter själv med Comhem, har inte upplevt några problem alls. Är nog lokalt problem förmodligen, kolla på Comhem driftinformation ifall dom har några rapporterade störningar?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Avstängd

Comhem har reanatt och erbjuder 100-250 ner och 7-10 upp för 250kr/månad i ett år
Är detta värt det eller bör jag undvika asen oavsett vad?

Flyttar snart till bergslagen och har haft comhem tidigare och minns med vrede vilken jävla frustration de var att ha att göra med men de verkar vara enda sansade alternatived för mig om jag inte kör trådlöst vilket är otänkbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Får packetloss upp till 80% i VoIP program (Skype & TeamSpeak) mellan mina polare som också sitter med Comhem. Har också problem med att ladda webbsidor ibland, får meddelandet ERR_NAME_NOT_RESOLVE och ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.

Någon som får liknande problem?

Skrivet av r3flex:

Sitter själv med Comhem, har inte upplevt några problem alls. Är nog lokalt problem förmodligen, kolla på Comhem driftinformation ifall dom har några rapporterade störningar?

Japp lokalt, inga rapporterade störningar dock.
Startade om modemet (CH7486E) och så försvann packet loss. Den verkar bråka om den får stå på för länge (?)
Sidor laddas fortfarande inte fullständigt och ibland onödigt långsamt, trots omstarten. Packet loss är iallafall borta.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

@Phunky

Jag ropade hej för tidigt, problem kvarstår
Har du nån koll på vad som menas med detta? Händer ett par gånger i veckan, kan pågå i allt från 5 minuter till några timmar innan modemet av sig självt återfår anslutningen. "Access denied".
Total downtime senaste 7 dagarna är 9 timmar.
Givetvis pratat med kundtjänst som inte hade någon som helst aning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brillmongot:

Comhem har reanatt och erbjuder 100-250 ner och 7-10 upp för 250kr/månad i ett år
Är detta värt det eller bör jag undvika asen oavsett vad?

Flyttar snart till bergslagen och har haft comhem tidigare och minns med vrede vilken jävla frustration de var att ha att göra med men de verkar vara enda sansade alternatived för mig om jag inte kör trådlöst vilket är otänkbart.

Undvik till varje pris! De kan hitta på sina fantasi hastigheter och skriva 100/200/500mbit spelar ingen som helst roll. I slutändan får man inte i närheten av vad man betalar för iaf.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Undvik till varje pris! De kan hitta på sina fantasi hastigheter och skriva 100/200/500mbit spelar ingen som helst roll. I slutändan får man inte i närheten av vad man betalar för iaf.

Jag har 100/10 och får ut 111/11 så vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Jag har 100/10 och får ut 111/11 så vad är problemet?

Göteborg och stora delar av Stockholms innerstad är områden som Com Hem haft stora problem med. (Ofta pga äldre kabeldragning i husen och gammal infrastruktur). Sedan finns det orter där Com Hem använder lokala - ofta stadsnät - för distributionen och där kan det också vara bristfälligt ibland i och med problem mellan de två olika systemen.

Jag tycker man ska kolla med grannar vad deras erfarenheter är för på vissa orter är det riktigt bra med Com Hem, medan det kan vara väsentligt sämre på andra orter.

Com Hems "core-nät" är ruskigt bra, men som sagt är det långt ifrån en garanti att det är bra på enskilda orter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Undvik till varje pris! De kan hitta på sina fantasi hastigheter och skriva 100/200/500mbit spelar ingen som helst roll. I slutändan får man inte i närheten av vad man betalar för iaf.

Som tidigare talare får jag också ut vad jag betalar för, jag har 500/50, får ut strax över det, och har 8 ms i svarstid.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hubertus:

Jag har 100/10 och får ut 111/11 så vad är problemet?

Det finns de som vinner på trisslott också, men det är väl knappast att rekommendera att köpa.
Comhem var totalt värdelöst för mig, och således kommer jag givetvis att avråda precis alla att införskaffa det.

Om det fungerar bra för dig/er så får väl du/ni rekommendera folk att: "Comhem det är är minsann underbart det!"

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Undvik till varje pris! De kan hitta på sina fantasi hastigheter och skriva 100/200/500mbit spelar ingen som helst roll. I slutändan får man inte i närheten av vad man betalar för iaf.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.557268/netflix-har-ar-sverig...

Själv har jag haft 200/10 och har just nu 250/50 och har ännu aldrig varit med om tecken på att det går långsammare (och vid mätningar alltid fått det jag betalar för).

Visa signatur

Dator 1: 5800x | 4070 GTX | 2x16gb | 1xSamsung 980 Pro 2TB NVME
Dator 2: 9700k | 1080 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Pro NVME
Dator 3: 6700k | 1070 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Evo 830, 2x1TB, 1x750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Det finns de som vinner på trisslott också, men det är väl knappast att rekommendera att köpa.
Comhem var totalt värdelöst för mig, och således kommer jag givetvis att avråda precis alla att införskaffa det.

Om det fungerar bra för dig/er så får väl du/ni rekommendera folk att: "Comhem det är är minsann underbart det!"

Det finns två saker du ska tänka på. Verkligheten är aldrig svartvit och saklighet vinner i längden. Det finns ett antal nöjda Comhem-kunder som naturligtvis undrar om du vet vad du pratar om. Dessutom är det bara trams att någon skulle prata om att Comhem är underbart. Det fungerar bra för mig och dåligt för andra - mer komplicerat är det inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hubertus:

Det fungerar bra för mig och dåligt för andra - mer komplicerat är det inte.

Precis, och om det var den i särklass sämsta ISP jag har haft, så kan jag inte rekommendera någon att skaffa Comhem.
Medans du får absolut rekommendera Comhem till höger och vänster bäst du vill.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Precis, och om det var den i särklass sämsta ISP jag har haft, så kan jag inte rekommendera någon att skaffa Comhem.
Medans du får absolut rekommendera Comhem till höger och vänster bäst du vill.

Det är lite annat än du skrev från början. Jag tänker inte rekommendera något utan säger åt folk att kolla hur det fungerar på orten där de bor. Det är stora regionala skillnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Precis, och om det var den i särklass sämsta ISP jag har haft, så kan jag inte rekommendera någon att skaffa Comhem.
Medans du får absolut rekommendera Comhem till höger och vänster bäst du vill.

Varför inte bara testa och se vad man får ut? Så kan men se ifall man bor i ett område där man får ut full hastighet eller inte.
Det finns ju en anledning att vi kan ångra våra köp.
https://www.comhem.se/blob/73796/2/information-om-angeratten-data.pdf

Visa signatur

Cooler Master 690 II Advanced | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Intel Core i5 4690K 3,5 GHz | Asus R9 290 4GB GDDR5 | AMD Radeon 8GB 2X4GB 2133MHz | Samsung 840 EVO 256GB | 2TB Western Digital Black | Corsair HX 850W 80+ | 3TB Western Digital MyBook | Mionix NAOS 5000 | Qpad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@Phunky

Jag ropade hej för tidigt, problem kvarstår
Har du nån koll på vad som menas med detta? Händer ett par gånger i veckan, kan pågå i allt från 5 minuter till några timmar innan modemet av sig självt återfår anslutningen. "Access denied".
Total downtime senaste 7 dagarna är 9 timmar.
Givetvis pratat med kundtjänst som inte hade någon som helst aning.

https://dl-web.dropbox.com/get/Photo%2018-05-15%2019%2026%2038.png?_subject_uid=1580965&w=AAD357EZlEWD-UdSJ7lI3QiCx7ykwlg0t34yM4a8dbnJKg

"Access denied" har jag fått för mig beror på signalen men för att vara säker får du kolla modemloggen efter t3 timeout (returproblem) och t4 timeout (framvägsproblem). Får inte upp dropboxlänken på enheten jag använder nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

"Access denied" har jag fått för mig beror på signalen men för att vara säker får du kolla modemloggen efter t3 timeout (returproblem) och t4 timeout (framvägsproblem). Får inte upp dropboxlänken på enheten jag använder nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, både T3 & T4 timeouts är det i loggen under tiden det är nere. Vad kan man läsa ur detta? Är det överbelastning som nu blivit så illa att modemet tappar sync och inte ens lyckas återansluta?
Kan som sagt vara i allt från 5 min till några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Japp, både T3 & T4 timeouts är det i loggen under tiden det är nere. Vad kan man läsa ur detta? Är det överbelastning som nu blivit så illa att modemet tappar sync och inte ens lyckas återansluta?
Kan som sagt vara i allt från 5 min till några timmar.

Aldrig hört talas om en överbelastning som kan orsaka att modemen tappar synk. Visst kan extrem överbelastning göra att man kan uppleva det som att det "bryts" iom att det blir tvärsegt men modemen tappar inte synk pga det. Något är troligen fel med det lokala kabeltvnätet i ditt område helt enkelt. Allt mellan din koaxkabel, ditt tvuttag eller någon förstärkare i området. Detdär får helt enkelt comhem skicka tekniker på oavsett om det är någon överlast eller ej.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Aldrig hört talas om en överbelastning som kan orsaka att modemen tappar synk. Visst kan extrem överbelastning göra att man kan uppleva det som att det "bryts" iom att det blir tvärsegt men modemen tappar inte synk pga det. Något är troligen fel med det lokala kabeltvnätet i ditt område helt enkelt. Allt mellan din koaxkabel, ditt tvuttag eller någon förstärkare i området. Detdär får helt enkelt comhem skicka tekniker på oavsett om det är någon överlast eller ej.

Okej, tack för infon. Vi borde försöka skriva ihop nån Comhem-FAQ.

Problemet jag har är ju att kundtjänst bara avskriver alla mina nya problem under det ärende som redan ligger. (Dvs, dom verkar inte vilja engagera sig i nån mer felsökning eller åtgärd innan kapacitetsärendet är löst).

Det enda positiva är att dom nu har börjat nolla mina fakturor tillslut. Dom senaste 5 månaderna har jag ju fått höra att det "inte är tekniskt möjligt" från kundtjänst. Men nu senast fick jag prata med en snubbe som insåg orimligheten i det hela, så han lyckades ju då göra det omöjliga möjligt!
Fördelen nu är att jag kan lägga pengarna på ett 4G-abb utan bindningstid, så har jag det som backup tills Comhem fixat sina problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Okej, tack för infon. Vi borde försöka skriva ihop nån Comhem-FAQ.

Problemet jag har är ju att kundtjänst bara avskriver alla mina nya problem under det ärende som redan ligger. (Dvs, dom verkar inte vilja engagera sig i nån mer felsökning eller åtgärd innan kapacitetsärendet är löst).

Det enda positiva är att dom nu har börjat nolla mina fakturor tillslut. Dom senaste 5 månaderna har jag ju fått höra att det "inte är tekniskt möjligt" från kundtjänst. Men nu senast fick jag prata med en snubbe som insåg orimligheten i det hela, så han lyckades ju då göra det omöjliga möjligt!
Fördelen nu är att jag kan lägga pengarna på ett 4G-abb utan bindningstid, så har jag det som backup tills Comhem fixat sina problem.

Säg att det är ett nytt problem och att det bryts. Modemet blinkar annorlunda och ger signalrelaterade meddelanden i loggen. Blanda inte in dina hastighetsproblem om du redan har ärende ang den biten. Då borde ärendet slinka vidare till nån som kan pinpointa vart felet är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har i någon vecka nu haft problem att nå arbetsförmedlingens hemsida, får ERR_CONNECTION_RESET i Chrome, händer på alla enheter, trodde först att det var Asus routern som spökade men efter att jag kopplat ur den och gått direkt genom Netgear modemet (både med router funktionen på och av) så hade jag samma problem... tvivlar på att det är netgear modemet om det bara fungerar som modem och bara på den hemsidan, vilket får mig att komma till Comhem och varför jag skriver här, är det någon annan med Comhem som på senaste tiden haft problem att nå arbetsförmedlingens hemsida? (Ibland så laddar den och ibland inte)

Kan nämna att det fungerar perfekt med VPN...

Edit: Bara för det så började sidan ladda normalt nu... efter någon vecka, så fort jag skriver här så magiskt fungerar det igen... Meh kanske händer sen igen och är fortfarande intresserad av svar på frågan om andra också haft problem att nå sidan.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker synd om er som fortfarande sitter med comhem, förhoppningsvis får ni fiber indraget snart och slipper leva med comhem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Jag tycker synd om er som fortfarande sitter med comhem, förhoppningsvis får ni fiber indraget snart och slipper leva med comhem.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har Comhem 100/10 och får ut 111/11. Varför är det synd om mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Jag tycker synd om er som fortfarande sitter med comhem, förhoppningsvis får ni fiber indraget snart och slipper leva med comhem.

Jag valde ComHem frivilligt. Och de har levererat flawless sen dag 1. Bortsett från 12 timmar efter att iTux Göteborg hade varit här och bytt fiberkonverter i lägenheten. Men de kan jag inte riktigt skylla på ComHem för.

Sen det många inte tänker på är att instabiliteten hos ADSL/Coax nätet hänger inte på ComHem. Dom hyr ju bara in sig på någon annans nät. Har då denna leverantör sagt att de har utrustning som klarar 50/10 och refererar till ett fåtal fastigheter som är så att säga bästa fall scenarion. ( Hemlängtan, medvind, Nerförsbacke och Sol i ryggen som ordspråket/talesättet går. ) Och sen då dessutom har bristfällig service på sitt nät så blir det ju väldigt snabbt många kunder som i slutändan inte får det dom har blivit lovade.

Sen visst ComHem är ju till syvende och sist ändå huvudansvarig. Detta va mer bara en lite så kallad " Eye-opener/Reminder" för er.

För ni alla vet ju hur det är i hemnätverket när man har en gammal switch eller router som inte riktigt orkar och överhettar eller rent av bara är slö. Men den får ändå sitta där och tugga på och krascha regelbundet för man får inte tummen ur att byta ut den.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag valde ComHem frivilligt. Och de har levererat flawless sen dag 1. Bortsett från 12 timmar efter att iTux Göteborg hade varit här och bytt fiberkonverter i lägenheten. Men de kan jag inte riktigt skylla på ComHem för.

Sen det många inte tänker på är att instabiliteten hos ADSL/Coax nätet hänger inte på ComHem. Dom hyr ju bara in sig på någon annans nät. Har då denna leverantör sagt att de har utrustning som klarar 50/10 och refererar till ett fåtal fastigheter som är så att säga bästa fall scenarion. ( Hemlängtan, medvind, Nerförsbacke och Sol i ryggen som ordspråket/talesättet går. ) Och sen då dessutom har bristfällig service på sitt nät så blir det ju väldigt snabbt många kunder som i slutändan inte får det dom har blivit lovade.

Sen visst ComHem är ju till syvende och sist ändå huvudansvarig. Detta va mer bara en lite så kallad " Eye-opener/Reminder" för er.

För ni alla vet ju hur det är i hemnätverket när man har en gammal switch eller router som inte riktigt orkar och överhettar eller rent av bara är slö. Men den får ändå sitta där och tugga på och krascha regelbundet för man får inte tummen ur att byta ut den.

What?
Du kan ju på allvar inte jämföra Comhem via iTux, som verkar vara ett lan/fibernät (stadsnät), med comhem via coax.
Coax-nätet är ju comhems, det är ju inget dom "hyr in sig på".