Permalänk
Medlem

Har haft ComHem i snart 4 år och jag har aldrig haft problem med dem.
Jag har en 8mbit lina och tankar saker i 2.8mb/s som max vilket är bra mycket snabbare än vad mina kompisar gör som har 8mbit med andra företag (felia bla).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Junior.80
Kan inte förstå att folk använder ComBort.
vill bara varna och göra folk uppmärksammad på att
Vem som helst kan säga upp ditt internet hos ComBort (Comhem)
Har själv råkat ut för de.
Så vill göra er uppmärksammad på de är osäkert att ha ComBort som internet leverantör!
Hoppas inte på varning eller anmärkning på den här kommentaren.
Men de är sant att man kan begå brott på ComBort.
Varnar folk då jag själv har råkat ut för de och efter de vill jag aldrig ha ComBort mer väljer andra internet leverantörer framför ComBort.

Säg en leverantör som inte kan luras. Det går alltid att ta reda på nog information för att lura en leverantör att säga upp ett abbonemang.
Alla leverantörer som tillåter uppsägning via telefon eller skriftligen.

Vad tror du skulle hända om någon leverantör börjar kräva fingeravtryck och kopia på passet för att få säga upp sitt abbonemang? De enda som skulle gilla det är nog kvällspressen.

Permalänk

RawHead : Kom hem till mig så kan du känna på bra (bredband)

Nae jag måste bara hålla med. Det kan nog inte finnas något sämre skit en combort. Aldrig fixar dom felen och alltid skickar dom hem en "Hem tekniker" Fyfan haft minst 4 st. Och alla säger samma sak, Varför skickar dom mig hit när problemet har med belatning o göra.

Jag kan bara varna för detta usla företag som bara knycker pengar för saker som fungerar som 65k modem.

Ping-statistik för 192.36.125.18:
Paket: Skickade = 538, mottagna = 534, Förlorade = 4 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 4 ms, Högsta = 182 ms, Medel = 48 ms

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Någon som hade svar på hur man kom i kontakt med kundrelationer?

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk

Ringde Comhem idag. Nu jävlar har jag väntat 1 år på att få saker fixade. Och dom säger. A jag kan bara se en logg från 2007/11/04.

Asså vad fan har dom gjort ? tagit bort 2 års loggar ? Så han kunde inte ge billigare internet eller någon form att kompensation. Vad i h*lvete ska man göra? inte fan kan jag sitta o vara nöjd med något som funkar så j*vla dåligt.

Blir ARN snart direkt. Det här kan inte comhem få gå vidare med. Nu är det dags att få saker gjorda.

Ni som vet. Har inte Comhem en skylldighet att spara loggar?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

nu har jag tagit och skrvit in en anmälnings bankett mot comhem via arn. får se vart det leder.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkan90
Har haft ComHem i snart 4 år och jag har aldrig haft problem med dem.
Jag har en 8mbit lina och tankar saker i 2.8mb/s som max vilket är bra mycket snabbare än vad mina kompisar gör som har 8mbit med andra företag (felia bla).

...Oj oj oj tankar i 2.8mb/s...du måste ha minst 24mbit eller?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkan90
Har haft ComHem i snart 4 år och jag har aldrig haft problem med dem.
Jag har en 8mbit lina och tankar saker i 2.8mb/s som max vilket är bra mycket snabbare än vad mina kompisar gör som har 8mbit med andra företag (felia bla).

Det där är bara så fel det kan bli. Du har inte 8Mbit.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Någon som hade svar på hur man kom i kontakt med kundrelationer?

kundrelationer@comhem.com

08 - 553 632 70

Permalänk
Medlem

Såg nu igår att jag kan få 24/8 där jag bor men känner ingen som bor i närheten av mig som har comhem och därför känns det ju lite osäkert

Så är det någon som har comhem via tre hål i väggen runt Norberg, Avesta, Fagersta och kan säga hur det funkar? Chansen är ju liten men vafan, man lär ju prova

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

TriNitro : Funkar skit. Överbelastning och packetloss.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nullz0rz
kundrelationer@comhem.com

08 - 553 632 70

Tack. Mailade dem men de hänvisade till kundtjänst när jag frågade om uppgraderingarna inom bredbandsnätet

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
TriNitro : Funkar skit. Överbelastning och packetloss.

Åfan, får man fråga vart du bor? Skumt att det ska vara överbelastning, borde ju inte vara så jävla många som kör på det häromkring.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Åfan, får man fråga vart du bor? Skumt att det ska vara överbelastning, borde ju inte vara så jävla många som kör på det häromkring.

Beställ och testa. Funkar det inte bra är det ju bara att skicka tillbaka grejorna.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Åfan, får man fråga vart du bor? Skumt att det ska vara överbelastning, borde ju inte vara så jävla många som kör på det häromkring.

razerrazer söder om sthlm..

jag bor i salem

Permalänk

TriNitro : tror vissa delar av norsborg / med mera är felfritt men har 2 kompisar som bor där som har massa problem!

beror nog helt enkelt på vart du hammnar och med vilken tur.

//Lycka till!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Raz: "Ringde Comhem idag. Nu jävlar har jag väntat 1 år på att få saker fixade. Och dom säger. A jag kan bara se en logg från 2007/11/04.

Asså vad fan har dom gjort ? tagit bort 2 års loggar ? Så han kunde inte ge billigare internet eller någon form att kompensation. Vad i h*lvete ska man göra? inte fan kan jag sitta o vara nöjd med något som funkar så j*vla dåligt."

20071104 till 20080215 är inte 2år. Snarare 3mån.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Raz: "Ringde Comhem idag. Nu jävlar har jag väntat 1 år på att få saker fixade. Och dom säger. A jag kan bara se en logg från 2007/11/04.

Asså vad fan har dom gjort ? tagit bort 2 års loggar ? Så han kunde inte ge billigare internet eller någon form att kompensation. Vad i h*lvete ska man göra? inte fan kan jag sitta o vara nöjd med något som funkar så j*vla dåligt."

20071104 till 20080215 är inte 2år. Snarare 3mån.

Raz pratade nog om 2 års loggar som har försvunnit. Den från 20071104 var ju den enda som fanns kvar.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk

Phunky : Nae men varit kund i 2 år. Och jag menar som ovanstående talare!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Här har man suttit och och tagit mätvärden i tptest och skall göra sin rapport till comhem som vanligt då är inte de giltiga eftersom supporten nu endast förlitar sig på http://www.bredbandskollen.se.

Må säga det var en extremt bra kundbehandlare jag talade med denna gång men där brast det för mig (i tystnad dock, vet hur det är att ha skrikande kunder i telefon så jag är inte sådan själv).

8Mbit upload lockar inte mig längre. 2 månader till sedan blir det adsl.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Problemet nu är att man FÅR/KAN inte göra en vettig felanmälan.
Jag har nu börjat samla in _grymt_ fina data (i mitt eget tycke) som jag kommer maila / snailmail posta till dom om ~1 vecka.

Lackade ur igår när jag ringde kundtjänst igen, det är nu över 1 vecka sin min felanmälan.

Tjejjen säger då "jaa, det har varit markerat överbelastning i ditt område sen vecka 47(!!!!!!!!)"

då frågar jag mig:
1. varför i HELVETE har dom inte löst överbelastningsproblemen på 11 veckor?!?! det är ju ingen rocket-science precis. överbelastning->uppgradera nätet->problemet löst

2. varför låter dom nya kunder köpa abb/ansluta sig i ett område dom vet det är överbelastning i?

giriga är vad dom är.
Och tjejjen kan ju inte svara på _NÅGONTING_. Enda hon kan göra är att lägga felanmälan.

Känns ju lixxom inte så bra att det varit överbelastning i området i 11 veckor och det inte har blivit bättre. Ska jag vänta 1 vecka, 1 månad eller 1 år innan det blir bra?
Värsta av allt är att hon säger "ja, försök få dina grannar att felanmäla, då det blir lite mer prio ju fler som felanmäler. Mao. säger hon rakt ut att "enskilda" kunder skiter ComBort blankt i. Sen är det ju redan markerat överbelastat sen vecka 47 så antar att rätt många redan klagat

Jag vill ju lixxom få snacka med en "ansvarig" eller "tekniker" som kan svara på / konfirmera att:
1. dom vet att det är överbelastningsproblem
2.även varför jag får problemet att hela nätet "dör" flera gånger per kväll
3. förklara för mig vad dom tänker göra för att lösa detta
4. när det kommer hända.

så jävla trist sits man sitter i. Comhem äger kablarna i huset, det finns inget fiber/lan. Så enda andra alternativet är ADSL men det ger max 24/3... och i verkligheten med signalförluster och avstånd så får man väl ut 15/2 om man har tur.

här har ni första versionerna av testerna.
pingen är 10 pings 8 gånger i timman mot sunet.se
krävs ingen raketforskare för att se att den stiger kring 18.00, får även packetloss... sen blir det bättre under natten (bortsätt från en topp ) och sen nu framåt mitten av dagen när folk vaknar till så blir det sämre igen...
http://bayimg.com/HajfHAABb

tptest, vad kan man säga? VARFÖR kan inte bara upstream-kurvan vara som downstream? den är ju egentligen ALDRIG bra....
men samma sak där, droppar kring 18, bättre under natten, och nu 12-rycket på lördag så ser ni att den är på väg ner i avgrunden igen.
http://bayimg.com/hAJflAaBb

men som sagt, ska ringa tillbaks till comhem i slutet av nästa vecka, då jag kommer ha grafer för en vecka, som kommer visa samma sak, hastigheterna är jävligt ostabila överlag samt går i botten på "busy hour"...

edit: såhär såg det ut när jag skickar en bild till syrran, som oxå sitter på comhem ~2km fågelvägen från där jag bor.
Transferred: P1040117.JPG 2,81 MB in 29,78 seconds (96,5 KB/s)
(dvs dom kan inte ens hålla en vettig hastighet inom sitt egna nät inom samma jävla _stadsdel_ ! ) körde en tracert, 7 hopp mellan oss

Permalänk

BasseBaba nu ser jag inte dina tester för att img skiten inte funkar. Men låter som precis hemma hoss mig. Vad använder du dig av för program för att köra så mycket bevis det bara går?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba

Tjejjen säger då "jaa, det har varit markerat överbelastning i ditt område sen vecka 47(!!!!!!!!)"

då frågar jag mig:
1. varför i HELVETE har dom inte löst överbelastningsproblemen på 11 veckor?!?! det är ju ingen rocket-science precis. överbelastning->uppgradera nätet->problemet löst

...
Och tjejjen kan ju inte svara på _NÅGONTING_. Enda hon kan göra är att lägga felanmälan.

...
Värsta av allt är att hon säger "ja, försök få dina grannar att felanmäla, då det blir lite mer prio ju fler som felanmäler. Mao. säger hon rakt ut att "enskilda" kunder skiter ComBort blankt i. Sen är det ju redan markerat överbelastat sen vecka 47 så antar att rätt många redan klagat

Välkommen till verkliga livet.
Det krävs ingen "rocket-scientist" som du uttrycker dig, för att räkna ut att det är såpass dyrt att göra en nätuppgradering att det inte lönar sig för en enda slutkund.

När det väl finns beslut på sånt kan det ändå ta ett tag. Inget företag har obegränsade resurser, ekonomiskt eller arbetstimmar. Allra minst Comhem som jag sett uttalanden av anställda där de säger att comhem rationaliserar hårt för att hantera alla felanmälningar och uppgraderingar av nätet.

Sverige har trots allt rätt bra standard när det gäller internetuppkopplingar för privatbruk och en väldigt prispressad marknad. Att man inte får ut 100% av sin "upp till" hastighet kan verkligen anses vara ett i-lands problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleevechoke
Sverige har trots allt rätt bra standard när det gäller internetuppkopplingar för privatbruk och en väldigt prispressad marknad. Att man inte får ut 100% av sin "upp till" hastighet kan verkligen anses vara ett i-lands problem.

Jo,,,och så tänker vi på de svältande barnen i Afrika när vi äter lunch så vi inte kastar bort mat.

Hade ComHem gått ut i sin reklam och sagt att: Ja vi suger totalt och bryr oss inte alls om våra slutkunder. Får du problem kommer du få sitta snällt i en telefonkö för att sedan troligtvis bli bortkopplad innan du får prata med någon. Kommer du mot all förmodan fram (du ringer självklart från din mobil eftersom ditt tfn via Com-Hem har ju också dött såklart) så får du prata med nån vilsen tjej som kallar allt som har med datorer att göra för "data". DVS en någerlunda ärlig marknadsföring.

Nu tror jag inte att mestadels av Com-Hem's kunder är besvikna på just att de inte når hela vägen upp till 100% av utlovad "upp-till" hastighet. Det är när det totalsäckar och man inte har någon % alls av utlovad hastighet för att dom likt amerikanska flygbolag råkat dubbelboka lite så inte alla får plats. Detta sker samtidigt som deras reklam-snuttar flitigt ses på ens flimmriga Com-Hem tv-signal som får fler människor att klämma in sig i deras redan överbelastade system.

Inte undra på att dom måste använda dockor i sina reklamer. Skåderpelare måste tidigt ha insett att det inte kan vara bra att associeras med Com-Hem,,,casting-ansvarige vid nästa jobb kan ju vara Com-Hem kund och då är det ju totalkört.

Jag har inte alls "issues" med Com-Hem,,,hmm.

För övrigt så blir väl alla mina problem i livet i-lands-problem? Jag bor ju trots allt i ett i-land.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Jo,,,och så tänker vi på de svältande barnen i Afrika när vi äter lunch så vi inte kastar bort mat.

Hade ComHem gått ut i sin reklam och sagt att: Ja vi suger totalt och bryr oss inte alls om våra slutkunder. Får du problem kommer du få sitta snällt i en telefonkö för att sedan troligtvis bli bortkopplad innan du får prata med någon. Kommer du mot all förmodan fram (du ringer självklart från din mobil eftersom ditt tfn via Com-Hem har ju också dött såklart) så får du prata med nån vilsen tjej som kallar allt som har med datorer att göra för "data". DVS en någerlunda ärlig marknadsföring.

Nu tror jag inte att mestadels av Com-Hem's kunder är besvikna på just att de inte når hela vägen upp till 100% av utlovad "upp-till" hastighet. Det är när det totalsäckar och man inte har någon % alls av utlovad hastighet för att dom likt amerikanska flygbolag råkat dubbelboka lite så inte alla får plats. Detta sker samtidigt som deras reklam-snuttar flitigt ses på ens flimmriga Com-Hem tv-signal som får fler människor att klämma in sig i deras redan överbelastade system.

Inte undra på att dom måste använda dockor i sina reklamer. Skåderpelare måste tidigt ha insett att det inte kan vara bra att associeras med Com-Hem,,,casting-ansvarige vid nästa jobb kan ju vara Com-Hem kund och då är det ju totalkört.

Jag har inte alls "issues" med Com-Hem,,,hmm.

För övrigt så blir väl alla mina problem i livet i-lands-problem? Jag bor ju trots allt i ett i-land.

/Cheese

Att några 100 kunder av flera 100000 är missnöjda är väll ganska vanligt. Att supporten inte vet vad man talar om, kan ju vara tecken på att de inte är vana att hantera sådana problem man kommer med. Detta borde ju betyda att få har de problemen

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleevechoke
Välkommen till verkliga livet.
Det krävs ingen "rocket-scientist" som du uttrycker dig, för att räkna ut att det är såpass dyrt att göra en nätuppgradering att det inte lönar sig för en enda slutkund.

När det väl finns beslut på sånt kan det ändå ta ett tag. Inget företag har obegränsade resurser, ekonomiskt eller arbetstimmar. Allra minst Comhem som jag sett uttalanden av anställda där de säger att comhem rationaliserar hårt för att hantera alla felanmälningar och uppgraderingar av nätet.

Sverige har trots allt rätt bra standard när det gäller internetuppkopplingar för privatbruk och en väldigt prispressad marknad. Att man inte får ut 100% av sin "upp till" hastighet kan verkligen anses vara ett i-lands problem.

ehrr. jadu
Nu handlar det som sagt inte om att jag inte får ut 100%.
Det handlar om att det vid tillfällen dippar ner till 40%

Och detta är VARENDA kväll 18-01.00
Det vill säga i stort sett 100% av den tiden man vill använda linan.
Jag skiter i om dom kan leverera mig 100/100 mellan 01.00->18.00, då jag ändå inte är vid min dator de tiderna.

Och om du brytt dig om att läsa vad jag skriver så får jag totala DISCONNECTS i 1-15 min ungefär 4-5-6 ggr per kväll.

så räkna 7,5 min i snitt gånger 6 en dålig kväll. Det är i snitt 45 minuter mellan 18-00.00 jag inte ens har någon anslutning.

och det där att det kostar att uppgradera nätet? ja, det får väl dom ta i beräkningen när dom säljer tjänsten?
Dom kan ju inte sälja 8/8 och sen sitta och hoppas på att kunder inte kommer utnyttja skiten? (jag är väl införstådd med att "alla" säljer överkapacitet, men någon måtta får det vara, om hastigheten droppar till 40-50% varenda kväll så är det ju fel någonstans)

Och "en enda slutkund", återigen om du läser mitt inlägg så har dom haft klagomål om kass hastighet på min del av nätet sedan vecka 47.. så tror knappast jag är ensam.

hade UPC 8/8 och det funka utan problem.
Polarn med 100/100 fiber har runt 95/95 konstant han oxå.
Så det handlar ju helt enkelt bara om att se till att dimensionera nätet rätt.
Och med tanke på att COmhem tar ut SJUKT mycket betalt per mbit jämfört med fiber/LAN leverantörer så kan dom ju inte sitta och skrika att dom inte har råd, när t.ex BBB kan leverera 100/10 för 320:- per månad utan problem...

Permalänk

BasseBaba du är kung. Det är rätt dom ska fan ha råd o fixa. Har samma fel får 4 - 2 mbit ul efter 18.00 och packetloss. Och det är en grovbelastning.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Avstängd

Så nu ska vi se, beställde ju 24/8 2 ggr i januari efter att comhems hemsida hade sagt att jag kunde få det och deras telefon support. båda ggrna fick jag högre upload men inte med sp mycke som jag skulle haft, jag fick ~3mbit upload.

När jag ringde och felanmälde så fick jag till svar att "det är fel på hemsidan, det är inte alls klart, och gången efter nej det står fel igen...chefen säger att det skall vara klart i maj 08 pröva ring då.

Så nu här igår (stod fortfarande under hela tiden 15te januari - idag att jag kunde få 8mbit upload) beställde jag 8mbit upload igen. Idag för 5 min sedan prövade jag min upload....mycke riktigt 3.20mbit upload...jaha tänkte jag då är det väl inte klart då. (bröt strömmen till modemet innan jag kollade min upload)..

Men då fick jag ett tipps av en kompis på msn som jag tänkte dela med mig av, jag skruvade ur den vita sladden på modemet och bröt sedan strömmen, väntade 1 min skruvade i vita sladden och sedan i med strömmen...

nya testet visade: download 23.89, upload 7.34

jaha...det var visst klart allt det hära som inte var klart iaf..

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •