Permalänk
Medlem

jamie_84: Enda jag vet är att de tog bort endel belastningar. Har inget med 50/10 egentligen att göra. Förutom att det såklart underlättar att få 50/10 då det väl lanserats

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

måste passa på att rapportera något positivt här också. nu har uppkopplingen min varit utan diss i 10 dagar. det är nog rekord om man räknar ett år tillbaka. osäker på packetloss dock för det loggar jag inte men har inte upplevt problem på rätt många dagar nu.

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Internet nere mellan 01.30-03.30 inatt. Någon mer som märkte det? (Kungsladugård) Man kan ju hoppas på att det var något arbete som utfördes

Har inte märkt något. Men satt och andra sidan inte uppe vid den tiden. Som jag skrivit tidigare, så skall vår HC varit klar för 50/10 redan i augusti, enligt tekniker på plats. De byggde ju en helt ny central, här i våra krokar, dit de även la in ny fiber. Men du har väll haft problem med hastighet och pingtider på senare tid jamie?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Endast hastigheter, ping är inget jag brytt mig om eller lagt märke till direkt. Man kanske borde ta och göra regelbundna hastighetstest nu den sista veckan för att se hur linan är. Men om stationen verkligen är uppgraderad kan man ju hoppas att de inte har några ursäkter kvar nu.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Har problem med packetloss (tror det heter så) Ibland lyckas man komma ut på någon hemsida, ibland inte... Har haft det de senaste dagarna och det är ganska irriterande, bor i Haninge (söder om Stockholm)

Vad beror detta på egentligen?

Permalänk
Medlem

parvus: Finns otalet anledningar till det. Går inte att säga nått specifikt. kan vara i datorn, modemet och 100 olika ställen i nätet också.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från comhem precis att jag kan beställa 50/10.Jipiii

Vi lovade ju att höra av oss när vi lanserar vårt nya snabba Bredband XL 50 hemma hos dig - och det är nu! Merparten av Göteborg är klart och det är endast ett mindre antal hushåll vi inte hunnit fram till ännu.

Från och med 29 oktober kan vi med mycket glädje och stor stolthet erbjuda 25-50 Mbit/s nedström och 7-10 Mbit/s uppström för premiärpriset 399:-/mån i 12 månader (ord pris 429:-/mån). Erbjudandet gäller vid 12 månaders bindningstid och innan 11 januari 2009.

Beställ här » eller ring vår Kundservice på 0771-55 00 00 (OBS! Från och med 29 oktober). För att du ska kunna använda våra tjänster måste du bo i ett Com Hem-hus.

Vänliga hälsningar

Com Hem AB

Dom höll tiden som dom hade lovat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake

Merparten av Göteborg är klart och det är endast ett mindre antal hushåll vi inte hunnit fram till ännu.

Och eftersom inte jag har fått ngt mail utgår jag från att mitt hushåll tillhör det mindre antalet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi lovade ju att höra av oss när vi lanserar vårt nya snabba Bredband XL 50 hemma hos dig - och det är nu! Merparten av Göteborg är klart och det är endast ett mindre antal hushåll vi inte hunnit fram till ännu.

Från och med 29 oktober kan vi med mycket glädje och stor stolthet erbjuda 25-50 Mbit/s nedström och 7-10 Mbit/s uppström för premiärpriset 399:-/mån i 12 månader (ord pris 429:-/mån). Erbjudandet gäller vid 12 månaders bindningstid och innan 11 januari 2009.

Beställ här » eller ring vår Kundservice på 0771-55 00 00 (OBS! Från och med 29 oktober). För att du ska kunna använda våra tjänster måste du bo i ett Com Hem-hus.

Vänliga hälsningar

Com Hem AB

Dom höll tiden som dom hade lovat!

Jag fick ett liknande email idag, det ser lite annorlunda ut.

Som vi tidigare har berättat håller vi på att rulla ut nya Bredband XL 50. Just nu jobbar vi för högtryck för att lansera tjänsten i varenda Com Hem-hus i Stockholm. Vi är inte riktigt klara ännu men en del hushåll kan redan beställa Bredband XL 50 från och med 29 oktober. Kolla på comhem.se/50 om du är en av dem. Där uppdaterar vi lanseringsklara adresser löpande.

När din adress är klar kan du beställa Bredband XL 50 till det förmånliga premiärpriset 399:-/mån i 12 månader (ord pris 429:-/mån).

Inte lika betryggande email kanske, men fick iaf ett email av dem som inte är reklam för en ny tvkanal, ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Kabelkillen - fått ett sånt mail? Jag har det då inte iaf. Oväntat.

Pff @ stationen uppgraderad (får väl ringa för skojs skull - om ens bara för att kolla så att deras support skärpt sig )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mole
håller med dig men samtidigt funkar det ju att köpa kontantkort "anonymt" när det gäller mobiltelefoni så varför inte. tror inte anonymt internet är lika eftertraktat dock eftersom det finns öppna wlan att begå brott på och även internetcaféer. risken för att åka dit på en fysisk coaxial är väl betydligt större.

däremot var ju erbjudandet rätt nice om man räknar ut hur mycket man sparar per månad. har man sen haft sina pengar på stockholmsbörsen senaste tiden hade man sparat rejält mycket om man istället betalade sin bredbandsräkning i förväg

Var ser man det erbjudandet att betala i förskott och hur mycket sparar man?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Fick ett e-mail av Comhem idag.

Göteborg, Hisingen:

"Hej

Från och med 29 oktober kan vi med mycket glädje och stor stolthet erbjuda 25-50 Mbit/s nedström och 7-10 Mbit/s uppström för premiärpriset 399:-/mån i 12 månader (ord pris 429:-/mån). Erbjudandet gäller vid 12 månaders bindningstid och innan 11 januari 2009."

Det trodde jag aldrig, men fan va kul

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_direkt

Permalänk
Medlem
Citat:

edit: var lite sent ute. har man pengarna är det ju en rätt schysst deal

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_direkt

Tack!

Phunky, Large paketet kostar 3295 altsså 274kr/mån det är ju apbilligt är det 24/10 eller 24/1?

En till fråga som kundtjänsten inte kunde svara på var:

Jag har 24/10 idag och betalar 429:-/mån obundet, om jag köper "bredband direkt Large" och cashar 3295 i tex siba, vad kommer hände när 50Mbit tjänsten släpps? Kommer jag betala något extra för att uppgradera till 50mbit?

För att som det ser ut idag så kostar 24/10 och 50/40 lika mycket altsså 429:- obundet.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Router till 50/10 modemet

Det verkar som om jag också kommer att kunna uppgradera till 50/10 tjänsten.Dock kommer jag att behöva använda en trådlös Router, jag har en Netgear FWG 114P som ligger och skräpar hemma, kommer den att kunna kopplas till det nya modemet = Scientific Atlanta EPC2607?

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack!

Phunky, Large paketet kostar 3295 altsså 274kr/mån det är ju apbilligt är det 24/10 eller 24/1?

En till fråga som kundtjänsten inte kunde svara på var:

Jag har 24/10 idag och betalar 429:-/mån obundet, om jag köper "bredband direkt Large" och cashar 3295 i tex siba, vad kommer hände när 50Mbit tjänsten släpps? Kommer jag betala något extra för att uppgradera till 50mbit?

För att som det ser ut idag så kostar 24/10 och 50/40 lika mycket altsså 429:- obundet.

Jag har ingen aning, abonnemangsfrågor bör du nog vända dig till deras kundtjänst om Ja nu rör det på sig för 50/10 i Göteborg. De delar som inte är klar blir som sagt det under nov har jag för mig. Stockholm är klart beroende på område mellan nu och januari som jag förstod.

När de max köra 3 UBR'r per natt och bara på tisdagar och torsdagar och har över 80st totalt i sitt nät så tar det ju lite tid. Dessutom ska ju nätet fram till varje huvudcentral vara förberett vilket har varit den största orsaken till att allt inte är klart redan i början av november. Men det rör på sig helt klart. Nu hoppas jag bara att kapaciteten i f.d. upcnätet hinner med att åtgärdas också.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

haha, comhem alltså. dom verkar inte kunna göra _någonting_ rätt.
Beställde webspace (alltid bra ha nånstans kunna hosta lite skit) och mail (tänkte ha den som lite mer permanent skräpmail...)

Självklart kan man ju inte få kontouppgifterna online...
Efter 7 dagar kommer detta:

(känns som att en DEL saker saknas.... typ lösenord, som var det enda skälet för att skicka ut brevet )

Permalänk

Undrar om Comhem har problem att få fram pengar nu i.o.m. finanskrisen, därav tvungna att sälja förbetald bb för att få in lite kapital ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Kabelkillen - fått ett sånt mail? Jag har det då inte iaf. Oväntat.

Pff @ stationen uppgraderad (får väl ringa för skojs skull - om ens bara för att kolla så att deras support skärpt sig )

Japp, fick ett mail. Har du intresseanmält dig på hemsidan då?

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Japp, fick ett mail. Har du intresseanmält dig på hemsidan då?

Fick också ett mail, dock när jag ringde glatt till kundtjänst sa de att det jag ännu inte kunde få 50mbit.

Mailet säger ju bara att stora delar av stockholm och göteborg är klart och inte att just du kan få det.

Visa signatur

Permalänk

Nu finns Xlarge abonnemanget att beställa på min adress. Men när jag klickar på uppgradera får jag följande felmeddelande:

Sidan kunde inte hittas
Detta kan bero på följande orsaker.
- Du har klickat på en felaktig länk.
- Du har skrivit in fel adress. Kontrollera att du skrivit rätt i adressfältet och försök igen.

Kanske har för bråttom. Klockan är ju precis passerat lanseringsdatumet

Visa signatur

Permalänk

BasseBaba : ja jag gjorde något liknande förut. Och då skicka dom ut brev. Det måste kosta en massa jävla pengar en att man bara loggar in på sina sidor o att det auto uppdateras?

Phunky : hur lång tid kommer de inte ta här då? när dom ska bygga ut flera UBRer? Som jag förstod det när jag prata med en tekniker, så skulle det byggas ut flera noder + dras ny fiber.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Nu tycks det inte gå att nå deras kundservice per telefon

Edit: 08:22
Nu har det kommit upp på hemsidan:

Meddelande från Kundservice
Problem att nå kundtjänst
Vi har för närvarande tekniska problem med vår växel. Vilket leder till att det är svårt att nå kundservice just nu. Felavhjälpning pågår och vi ber dig återkomma.

Har inte växeln pallat trycket?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm mycket nu. Köpte en ny router igår för att min gamla var seg + vill vara rudtad för när 50/10 kommer. Skulle kolla mailen för en bekräftelse på ordern, då fanns där ett mail från Comhem att jag kan beställa from 29e oktober dvs idag, hade kladdat i mig på en maillist där man fick bekräftelse när man kan beställa. Kom hem och då knackar det på dörren och en anonym kille står dör och säger HEJ. Tror det är livetsord eller något annat hemskt men så innan jag stänger dörren så säger han att han kommer från comhem och jag ser hans comhem "id". Han frågar vad jag har (jag har tele, internet och tv) så han kunde inte sälja något. Frågar då om 50/10 då säger han att det kommer vid årsskiftet?! Hmm dubbla budskap nu och ringer man kundservice så blir man bara mer snurrig då de bara hänvisar en till hemsidan vad man en frågar om...

Någon med insiderinfo om när det blir klart med 50/10 i Gröndal, Stockholm? Enligt siten så kan jag inte heller beställa 50/10 än.

/R

Permalänk
Medlem

razerrazer: Nja visst ska det noddelas osv i f.d. upcnätet men ingen info jag sitter på när alla områden körs. För många områden att hålla reda på dessutom. Docsis 3.0 är iaf helt utbyggt i f.d. upcnätet senast i början av januari om ingen katastrof inträffar. Vissa delar blir dock klar långt tidigare.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Nu finns Xlarge abonnemanget att beställa på min adress.

Haha, tänka sig. När jag söker på min adress finns det inte som alternativ. Helt fantastiskt att jag i princip är omringad av gator som kan få det, men inte just här. Jaja, grattis Kabelkillen, du vann

Visa signatur

Permalänk

Kunde inte heller beställa 50Mbit idag, inte så oväntat, mitt område var sent ute med 10Mbit upload också.

Permalänk
Avstängd

Jag fick ett email igår om att jag kunde beställa 50mbit idag, men när man kollar påderas hemsida så står det att min adress EJ kan få den tjänsten, men när jag ringde till comhems kundtjänst och sa att jag vill beställa 50mbit var det inga problem. Ett nytt modem skulle skickas ut idag och tjänsten skulle kopplas igång på måndag.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Jag fick ett email igår om att jag kunde beställa 50mbit idag, men när man kollar påderas hemsida så står det att min adress EJ kan få den tjänsten, men när jag ringde till comhems kundtjänst och sa att jag vill beställa 50mbit var det inga problem. Ett nytt modem skulle skickas ut idag och tjänsten skulle kopplas igång på måndag.

Vart bor du? Ringer nu då jag fick samma mail och samma felmedd

EDIT: Ringt nu och de visste inget om när jag kunde få det tyvärr. Återkomm nästa vecka

/R