Permalänk
Melding Plague

Lian Li PC-B25

Taiwanesiska Lian Li har kallats för aluminiumlådornas okrönte kung, och knappast utan anledning. Företaget var en av de första som i stor skala introducerade lättmetallen i datorlådornas värld. Chassiet som ligger på testbänken heter PC-B25, och vi ska kontrollera om modellen lever upp till det goda ryktet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Skäl nog att dissa chassit för dess USB-portar/etc. på högersidan. Helt idiotiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Skäl nog att dissa chassit för dess USB-portar/etc. på högersidan. Helt idiotiskt.

eller att dom ligger nere vid golvet

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Där är min Termaltake Mozart Tx för samma Peng mycket bättre utrustat,med inkl.Kylning.Där kan man pråta om god Plats för allt.Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Tror inte riktigt på denna låda, ser ut som en resonanslåda med dålig kylning tycker jag och ingen BTX-möjlighet heller...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Efter som att den blir lätt repig så äre väll ingen idé vem vill ha ett repigt chassi?

Permalänk

Var Lian-Li först med den där ventilationslösningen med hål i sidan av dörren eller plankade de Antec 180 rakt av?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Älska Lian Li!

Jaa! Jag är en satans fanboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Var Lian-Li först med den där ventilationslösningen med hål i sidan av dörren eller plankade de Antec 180 rakt av?

Spelar det någon roll? Ang. just den här lösningen är jag faktiskt osäker, men många gånger har läget varit tvärtom (att antec plankat lian-li)

Permalänk
Discokungen

Mitt PC-S80 är betydligt bättre inuti, sen att det kostar tre tusen är ju en annan sak.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Mitt PC-S80 är betydligt bättre inuti, sen att det kostar tre tusen är ju en annan sak.

Haha chassi utan nätagg för 3papp? Får P190 att bli jättebillig

Nej det här chassit var inget super, kanske för randomanvändaren som har 5-6diskar och vill ha en SNYGG låda med ok kylning osv..osv.. men lätt inte värd 2papp kanske 1200-1300 max imo.

Permalänk
Medlem

Onödigt dyrt, men lätt det snyggaste chassit just nu.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ // Asus K8V-VM // 1 GB DDR 400 // Asus EN7600 GS // Soundblaster Live! // FSP 350W // Ubuntu 9.10
MacBook 13,3 // 2.2 GHz Core 2 Duo // 4 GB DDR2 667 // 120 GB HDD // Intel GMA X3100 // Mac OS X 10.6
HP e-PC 42 // P4 1,7 Ghz // 512MB SDRAM // 500 GB HDD // Ubuntu Server 8.04

Permalänk

Riktigt snyggt chassi!
Jag är en ägare av ett Lian Li Chassi och jag ser
att de fortfarande inte har förstorat resetknappen.
Jag kan inte ens trycka in den knappen med lillfingret,
får alltid ta en penna.
När ska det fatta att vi är "större" än asiater

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

Tyckte mitt PC6070B Scand var snyggare. (Å andra sidan kan jag inte minnas att jag nånsin tyckt nåt annat chassi var snyggare.) Men rätt fint ändå...

Permalänk
Medlem

Länken på sidan 3 funkar inte, och väger chassiet 7 kilo som det står i specen eller 5,5 som det står beskrivet?

Permalänk

"En väldigt trevlig nyhet är att Lian Li har gjort det möjligt att ändra åt vilket håll dörren öppnas..." Tack det räcker där. När ni skriver recentioner behöver ni inte gå så mycket mer ingående än så. Vill man veta hur man byter sida som dörren är hängd i konsulterar man manualen. Möjligtvis om ni vill poängtera hur enkelt det är så kan ni väll skriva nått i stil med:
"En väldigt trevlig nyhet är att Lian Li har gjort det möjligt att ändra åt vilket håll dörren öppnas. Endast ett fåtal skruv behöver flyttas" i stället för att dokumentera hela arbetsprocessen.

Annars tycker jag att Lian Li gör riktigt fina chassin, liksom detta. Även om jag är lite kritisk till hur sidorna ser ut.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Älskar Lian-Li!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Tackar för recensionen.

Men är det snart inte dax att ni börjar göra lite bättre ifrån er ang ljudnivån ?
Ni skall föreställa vara "Sveriges ledande" inom datorforum och kör med recentioner ala´garagenivå och totalt subjektiva åsikter om ljudivån ?

Ta er en titt inne i forumen på hur många trådar som handlar om ljudnivå och vad som låter och hur att åtgärda detta.
Nu är det väl snart dax att ni lyssnar på era medlemmar och vad vi efterfrågar ?

Visst, det är inte helt enkelt att göra bra ljudresentioner, men andra sajter typ Anandtech, Xbitlabs, SpcR och även mindre annonymare med mindre resusrer klarar av den saken.

Här höftas det och är lika trovärdigt som när grannen säger " min dator är tyst"

Skärpning tack, och whats up med alla Lian Li recentioner ? finns det något Lian Li chassi ni inte pushat ? Säljer ni dessa chassin eller ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är dumt att lägga ett till lager aluminium efter det dämpande materialet?
Akustiken i lådan hade blivit mindre om det invändigt endast hade varit dämpmaterial...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Tackar för recensionen.

Men är det snart inte dax att ni börjar göra lite bättre ifrån er ang ljudnivån ?
Ni skall föreställa vara "Sveriges ledande" inom datorforum och kör med recentioner ala´garagenivå och totalt subjektiva åsikter om ljudivån ?

Ta er en titt inne i forumen på hur många trådar som handlar om ljudnivå och vad som låter och hur att åtgärda detta.
Nu är det väl snart dax att ni lyssnar på era medlemmar och vad vi efterfrågar ?

Visst, det är inte helt enkelt att göra bra ljudresentioner, men andra sajter typ Anandtech, Xbitlabs, SpcR och även mindre annonymare med mindre resusrer klarar av den saken.

Här höftas det och är lika trovärdigt som när grannen säger " min dator är tyst"

Skärpning tack, och whats up med alla Lian Li recentioner ? finns det något Lian Li chassi ni inte pushat ? Säljer ni dessa chassin eller ?

Kan bara hålla med.
Sweclockers recenserar väldigt många chassin och faktiskt så är både ljudnivå och temperaturer ganska intetsägande. Ofta går det genom att kolla på bilder avgöra hur lämpat ett chassi är, men ändå. När hårdvaran i recensionerna varierar så säger inte temperaturerna någonting, såvida det inte är extrema fall.

PC-B25 är riktigt snyggt och verkar ha bra kylningsmöjligheter, samtidigt som det är välbyggt. Prislappen är lite väl häftig.
Jag är dock nöjd med mitt Antec Solo, men det är alltid intressant att kika på nya produkter.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

rätt trevligt chassi, även om jag anser att LL lite väl ofta halkat in med onödigt trams (iof var ringen rätt diskret ändå för att vara så påtaglig, men meningslös är den allt) och att de borde göra alla chassin spegelvända, den lösningen är faktiskt helt överlägsen i min mening.* bra beskrivning av detaljer i denna rec förresten, mer sånt!

*(har V1000, vilket jag är nöjd med trots 0 ljudisolering, lyckats få det rätt ostörigt ändå)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Länken på sidan 3 funkar inte, och väger chassiet 7 kilo som det står i specen eller 5,5 som det står beskrivet?

det är nog paketet som är angivet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Tackar för recensionen.

Men är det snart inte dax att ni börjar göra lite bättre ifrån er ang ljudnivån ?
Ni skall föreställa vara "Sveriges ledande" inom datorforum och kör med recentioner ala´garagenivå och totalt subjektiva åsikter om ljudivån ?

Ta er en titt inne i forumen på hur många trådar som handlar om ljudnivå och vad som låter och hur att åtgärda detta.
Nu är det väl snart dax att ni lyssnar på era medlemmar och vad vi efterfrågar ?

Visst, det är inte helt enkelt att göra bra ljudresentioner, men andra sajter typ Anandtech, Xbitlabs, SpcR och även mindre annonymare med mindre resusrer klarar av den saken.

Här höftas det och är lika trovärdigt som när grannen säger " min dator är tyst"

Skärpning tack, och whats up med alla Lian Li recentioner ? finns det något Lian Li chassi ni inte pushat ? Säljer ni dessa chassin eller ?

Jag antar att du vill se användning av dB mätare?, det vore bättre om du i så fall uttryckligen skriver så. Det ideala vore att ha ett isolerat rum utan i princip någon inverkan från andra komponenter. Prislappen på en sådan mätare ökar ju lägre dB den kan mäta.

Detta var denna testares första recensions på en datorlåda och nästa gång kommer han självklart ha referenser på temperatur (kan mäta dem med samma system i mer än en låda). Ljudnivå är förstås svårare att lösa och det blir inte lättare av att "alla" finns på olika ställen i landet.

Lian Li är verkligen inte överrepresenterad bland testerna....så det tar jag verkligen inte som någon seriös kritik. Testa att gå igenom vilka datorlådor som är testade Antar även att du redan vet att vi inte säljer datorhårdvara...

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett pc-b25b i en månad eller är det två? Jag är rätt nöjd med chassiet, men jag tycker att CM har väl så bra eller bättre lösninger till et lägre pris.

Utvendig design är riktig bra, men den kostar lite väl mycke jamfört med vad man får.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Antar också att vissa distributörer/tillverkare är generösare och bryr sig mer om att få sina produkter testade än andra.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

/me smeker sitt gamla Lian-Li PC60
Blir garanterat ett lian li nästa gång det blir datorköp, så tråkigt att komplett inte sålde/säljer lian li när jag köpte senaste datorn :/

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Där är min Termaltake Mozart Tx för samma Peng mycket bättre utrustat,med inkl.Kylning.Där kan man pråta om god Plats för allt.Mvh......Klaus

Mozart TX är inte nåt man vil ha i vardagsrommet då

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk

Lär ju ingå en naken brud från asien i kartongen som sätter ihop grejerna i den för det priset.

Ser ut som en misslyckad kopia på Antec p182 i fronten.
Sagt det för Lian li är bara skräp.
Vet att den snart är nån som är på mig för att dom är bästa osv
Bryr mig inte skit är det!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig läsning och riktigt bra att komponenter som många kan referera till användes. Dock vill jag klaga lite på bilderna, vissa var för små och andra för otydliga enligt mig. Tack för ännu en bra recension SweC!

Permalänk
Medlem

Vad baserar du dina åsikter på Postaldude?
Tror att 99% av det som inte 'tycker' om Lian Li sitter med sitt P18X och är helt övertygad om att det är det bästa som hänt datorvärlden någonsin.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Jag antar att du vill se användning av dB mätare?, det vore bättre om du i så fall uttryckligen skriver så.

Biltema har ju multimetrar för runt 200 kr med ljusmätare, decibelmätare osv. Inte den mest exakta, men det går utan problem att skapa ett index för alla chassin ni testar!

Så om in testar chassit "Ultratyst" från Hållkäften, och ni redan innan har lagt, säg ett Lian-Li-chassi på index 100, så kan man alltid se vart "Ultratyst" placerar sig. Den kanske placerar sig så lågt som 30!

Det bästa vore om ett chassi använt av väldigt många, typ något Antec, ligger som index 100. Det skulle jag se som matnyttig information (inte att Antec ligger som 100, utan själva indexsystem! )

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?