Sista bossen i Crysis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Jan 2004

Sista bossen i Crysis

Hej !

Hur får man TAC Pickan i crysis att låsa sig på den högra armen av sista bossen ?

säger bara " No target locked" fast skölden på armen är borta.

är det en bugg eller jag som bara är dålig ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2005

Måste nog vara en bugg isf. har kört igenom det 3ggr och fungerat för mig.

:: Hell was build for heroes ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008

det funkar för mig med...
om du e säker på att kölden är borta så måste det vara en bugg.

Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz,Moderkort: Gigabyte Ep35-DS3,Crossair 2048mb DDR2 minnen, Ace Raw Deal 520W Nätagg,LeadTek PXGeForce 8800GT 512MB,Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Ljudkort, Creative 5.1 Ljud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2007

du måste sikta väldigt lågt på armen, typ vid "handen" eller vad man ska säga.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Det finns buggar där, jag gav bort min spel pågrund av buggarna.

Orka jäklas med skiten (buggen)

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Jan 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Feb 2002

Hm.. märkligt.. har du provat kasta in senaste patchen?

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg, Örgryte
Registrerad
Dec 2004

Hade exakt samma problem, körde om sekvensen några gånger och till slut låste den faktiskt på armen.

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Jan 2004

iofs har jag inte senaste patchen men det är att köra om, måste jag ladda om från save "checkpointen" eller tror du det går med min egna precis innan bossen ?

annars fixar jag patchen.

Tack alla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2007

fick också ladda om från checkpointen X antal gånger innan den låste

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Hade samma problem, haft dessutom långt många fler buggar en denna nämda.

Mest störande buggen jag har fått var när jag blev spanad till ca 5 st personer.

Tog 5 ggr skada, hade 5 ggr störe rekyl, tyvärr så gav jag inte själv 5 ggr skada... och jo FPS'n dök till typ 5 när det hände med...

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Jan 2004

hehe, låter jobbigt.

Klarade spelet nu, räckte med en reload av checkpointen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2003

buggade där för mig också. Va tvungen att lira om hela bossfighten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Feb 2002

Roligast är väl cl_strengthscale eller va det var, minns inte exakt, som man kan ändra i konsollen. Så man blir överstark, brukar roa mig med det nu när man klarat spelet.

Rätt kul att slå en fiende så han flyger flera hundra meter

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kiruna
Registrerad
Jul 2007

hur får man bort skölden? är åkså där

Men tjeeeeeena!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knäred
Registrerad
Nov 2008

Lånar tråden då jag har ett annat problem vid "andra" bossen som är precis innan
Crysis stänger ner, eller hela Windows startar om för att skydda datorn. Hända med stock kylaren till CPU och då tänkte jag överhettning, men nu har jag bytt och CPU:n ligger på 52grader vid 100% load i 1 timme.
Har bra med fläktar inne i chassit me och kall lugt blåser ut.

Kan väl inte vara några problem med hårdvaran jag har?

/ Håkan

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Aland Islands
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaPaGoja
Lånar tråden då jag har ett annat problem vid "andra" bossen som är precis innan
Crysis stänger ner, eller hela Windows startar om för att skydda datorn. Hända med stock kylaren till CPU och då tänkte jag överhettning, men nu har jag bytt och CPU:n ligger på 52grader vid 100% load i 1 timme.
Har bra med fläktar inne i chassit me och kall lugt blåser ut.

Kan väl inte vara några problem med hårdvaran jag har?

/ Håkan

Det första jag gör om ett spel strular är att patcha, om det släppts någon dvs. Efter det uppdatera directx, drivrutiner för grafikkort, ljudkort och eventuella SB/NB chipset drivisar.

Detta är om jag i övrigt är säker på att dator annars är stabil. Det skadar ju dock aldrig att se över eventuell överklockning.

Misstänker du hårdvaran kan du köra lite memtest och prime95 o se vad som händer.

Asus Crosshair IV Extreme | AMD FX-8320E | G.Skill RipjawsX 2x8Gb | AMD Fury X | Corsair AX1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knäred
Registrerad
Nov 2008

Wez: Jag ska kolla med prime95 och memtest när jag kommer hem, får väl patcha me och kolla allt.

Datorn är ju bara 2 veckor gammal, ingen överklockning gjord
Tack!

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vet inte.
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Roligast är väl cl_strengthscale eller va det var, minns inte exakt, som man kan ändra i konsollen. Så man blir överstark, brukar roa mig med det nu när man klarat spelet.

Rätt kul att slå en fiende så han flyger flera hundra meter

Jag har skrivit det i konsollen med, men fienderna flyger inte :/
Objekt som typ tunnor, bilar osv. flyger skiiitlångt, men koreanerna säckar bara ihop.
Slår jag en ett objekt så att det träffar en korean flyger denne långt, men ej när jag slår direkt på honom.

Någon som vet varför det är så?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kokobong
Spelar ingen roll var jag siktar

http://img108.imagevenue.com/img.php?image=35087_Tac_122_1015...][url]

Nu hade du ju löst problemet, men det är väl när skeppet är precis ovanför en, som man skjuter med TAC? De där sakerna på bilden har man väl sönder med annat?

(Det är länge sedan jag spelade igenom det, så jag kan ha väldigt fel).

Den enda riktiga buggen jag upplevt i Crysis är att jag ej kan ta mig upp på däck. En dörr jag skulle öppna gick inte att få upp.

EDIT: Suck, en gammal återupptagen tråd...

|Dell XPS 15 9550 | UHD / i7-6700HQ / 16GB DDR4 / GTX960M 2GB / 500GB SSD|