Zepto öppnar konceptbutiker

Permalänk
Melding Plague

Zepto öppnar konceptbutiker

Den skandinaviska datortillverkaren Zepto planerar att öppna hela tio butiker i Norden. Två av dem redan igång, och de resterande åtta är under planering. Uppdaterad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs! Slipper man betala frakt när man köper datorn så har man även möjlighet att prova datorn innan man bestämmer sig vilken man tar.

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Medlem

Inte för att jag kommer köpa en zepto men det är alltid trevligt med fysiska butiker.

Permalänk
Medlem

Det LÄR ju smyga upp en butik i Sthlm så det tackar man för

Permalänk

Borde finnas ett till alternativ i pollen:
"Butik - klämma, surfa online - köpa"

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Det bästa med att köpa i butik är att man slipper frakten och om varan går sönder kan man bara gå dit och lämna tillbaka. Men internet är billigare. Kommer komplett eller db till Jönköping med lika bra priser som de har på internet så köper man ju i butik såklart.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Uppdaterad med info om svenska butiker.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Gött med en butik i GB

Permalänk
Medlem

De måste se till att hålla ett lågt pris i affärerna också annars så kommer folk att gå till affären för att klämma på sakerna och sedan beställa det billigare över internet.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Rakt uppåt för Zepto

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
De måste se till att hålla ett lågt pris i affärerna också annars så kommer folk att gå till affären för att klämma på sakerna och sedan beställa det billigare över internet.

Det gör väl inget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Det gör väl inget?

I sådana fall skulle ju affärerna gå med grym förlust och det är det företaget ser till, inte den eventuellt ökade totala försäljningen.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

Där gick Zepto i graven...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Där gick Zepto i graven...

Men då lär Zepto bli odödligt också . En Zombie lär vara väldigt svårdödad har jag hört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
I sådana fall skulle ju affärerna gå med grym förlust och det är det företaget ser till, inte den eventuellt ökade totala försäljningen.

Nej köper man en dator på internet så har de ju fortfarande sålt en Zepto.

Dessutom så är det bättre för Zepto med ett stort lager än att varje butik ska ha ett.

Kan till och med vara så att man får beställa sin dator i butiken och sen så plockas den ihop i danmark och skickas till butiken. (Dvs väntetid på datorn)

Vad är då fördelen med butik? Svar: Exponering. Detta ger folk ifrån icke internet generationen en chans att upptäcka Zepto. Samt att det finns väldigt märkvärdiga och upptagna människor som inte har tid att hänga på forum

Och jag hade gärna gått och kollat och känt på min 6324WD innan om det hade gått.

Aja vi får se hur det går: Dvs. kommer den ökade försäljningen täcka kostanden för en butik, hyra, kostnad för utsmyckning, anställda m.m?

Om inte kommer det antagligen slås ut på priset för datorerna = dyrare och mindre attraktivt.

Fast sen är ju Zepto bra på support och sånt, vilket jag tror kan ge en mer trogen kundkrets.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Finns ju fler än Zepto och Zeptoexperten som säljer i butik... Så hela butiks-känna-och-klämma konceptet är inte direkt nytt för Zepto

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem

Har alla missat:

saxat från nyhetscitatet, VD'n:

Citat:

Butikerna blir ett inspirations och upplevelsecenter för dem som är intresserade av design och högteknologi

Det kommer att bli som ett ställe att få ut namnet Zepto på, inte alltförmånga känner igen märket. Så nog kommer det locka kunder allt.

Permalänk
Medlem

trevligt trevligt.. Dock saknas ett alternativ.. Dvs Gå till en fysisk affär klämma och på i detta fall en dator/tv sen sticker man hem beställer via nätet och lutar sig tillbaka och väntar på att det kommer en avi i brevlådan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Men då lär Zepto bli odödligt också . En Zombie lär vara väldigt svårdödad har jag hört.

Ungefär, "If you strike me down, I shall become more powerful than you could possibly imagine."

Jag tror dock inte det är applicerbart på datorproducenter då de skiljer sig ganska mycket från jedi-krigare.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
trevligt trevligt.. Dock saknas ett alternativ.. Dvs Gå till en fysisk affär klämma och på i detta fall en dator/tv sen sticker man hem beställer via nätet och lutar sig tillbaka och väntar på att det kommer en avi i brevlådan

Precis!

Och seriöst sett så tror jag faktiskt många av den "nya" generationen gör så! Iaf så gjorde jag så när jag köpte plasma-tv och digital-kamera mm.

Himla smidigt

Permalänk
Medlem

tycker dom är ganska fula och om man konfiguerar t:ex den billigaste med vettiga delar så kostar den lika mycket som en Dell,HP,Lenovo så bara där försvinner poängen.

Permalänk
Hedersmedlem

Man måste sälja en hel del datorer om man skall ha råd med en affärs kedja som bara säljer en produkt så antingen blir datorerna dyrare eller så får man dra ner på kvalitén.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tror det kommer gå utför nu.

Butiker innebär väldigt höga kostnader, fördelen med butik är att marknadsföra varumärket bredare.

Men det är alldelles för tidigt i tiden att marknadsföra Zepto i butik tror jag.
T.om Applebutiker har problem att gå runt ibland, och då har de ett av världens starkaste varumärken inom PC bakom sig. Detsamma för SonyStore, de har de inte lätt heller, och då med SONY bakom sig.

Nu vet jag inte hur starka Zepto är i Danmark, men i Sverige är de försvinnande små och deras varumärke existerar inte ens för svensson.

Dessutom går många konceptbutiker med förluster enbart för att marknadsföra sig, har Zepto råd med detta?

Tveksamt.

Permalänk
Medlem

Skulle tror det. Annars så kan de ju inte öppna 8 butiker till...

Permalänk

Varför saknades alternativet?

"butik, både billigare och snabbare"

Permalänk
Inaktiv

Haha, concept stores... låter som det är någon mode-designer vi talar om.

Permalänk
Medlem

hoppas bara inte "koncept" och "designade" betyder att det inte går att köpa nakna datorer eller välja påbyggnad längre, för det behövs verkligen en fysisk butik som gör detta som det ser ut idag..

(och ja, detta var ännu ett hata Windowsinlägg extra upplivat av att jag nyligen fått förnyade aversioner pga av närståendes köp av en Vistaburk) *grr*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Borde ju finnas ett alternativ i röstningen som är typ:
Köpa på internet - hämta i butik

Det är det bästa ju, handla och sen hämta ut. Så slipper man frakt plus att det går snabbare och så känns det bättre med en fysisk butik att kunna gå till om nått skiter sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Borde ju finnas ett alternativ i röstningen som är typ:
Köpa på internet - hämta i butik

Det är det bästa ju, handla och sen hämta ut. Så slipper man frakt plus att det går snabbare och så känns det bättre med en fysisk butik att kunna gå till om nått skiter sig.

Du har ju tex komplett.se som har hämtlager!
Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre232
Du har ju tex komplett.se som har hämtlager!
Mvh

Det var väl precis det han sade? Att det skulle finnas som alternativ i omröstningen för att det finns i verkligheten.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB